5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
werkzaamh. aan sloop CX Break 1983.(ik ben uitgesloopt)
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 februari 2009 04:47 PM
  [ # 61 ]

Ik kan het terugrijden niet goedkeuren. Ik vind het gevaarlijk. Niet alleen voor jezelf, ook voor andere weggebruikers.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 februari 2009 05:04 PM
  [ # 62 ]

hij kan m altijd nog de berm of sloot insturen als er geen andere mogelijkheid is…... Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 21 februari 2009 05:08 PM
  [ # 63 ]

Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat het risico’s met zich meebrengt. Vandaar dat ik het op een tijdstip wil doen dat er zo min mogelijk verkeer op de weg is. Ik woon in een polderrijke omgeving.

Maar misschien besluit ik nog wel om het toch niet te doen.
Ik wil hem natuurlijk niet de berm insturen.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 februari 2009 05:11 PM
  [ # 64 ]

als je heel rustig rijdt en iemand anders achter je laat rijden om je wat vrijheid te geven op de weg dan kan er weinig misgaan, lijkt me

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 februari 2009 05:16 PM
  [ # 65 ]

Gert de Jong heeft toch wel een aanhangwagen waarmee hij je dame op kan halen? Voor die paar tientjes zou ik het risico niet nemen.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 februari 2009 05:42 PM
  [ # 66 ]

idem

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 21 februari 2009 05:51 PM
  [ # 67 ]
guzziman schreef:

Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat het risico’s met zich meebrengt. Vandaar dat ik het op een tijdstip wil doen dat er zo min mogelijk verkeer op de weg is. Ik woon in een polderrijke omgeving.

Maar misschien besluit ik nog wel om het toch niet te doen.
Ik wil hem natuurlijk niet de berm insturen.

De maat van de blokken is hetzelfde als die van een europallet.


Maar het is absoluut onverantwoord om te rijden met je CX, je krijgt er ook spijt van.
Gewoon op blokken zetten en op een ambulance lieren korste klap minste ellende.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 21 februari 2009 06:14 PM
  [ # 68 ]

lopp sloop cx

je kunt toch een nood leiding aanleggen
gewoon 1 van een meter of 2 a2,5 en dan boven over eventueel doe je ze alle 2
maw vanaf je remaccu langs het binnenscherm omhoog richting lhmvat
en dan naar beneden naar waar je moet zijn
remservo of die andere[weet zo niet uit het hoofd]
let wel dan hebje nog wel lucht in je remsysteem !!
maar kun je wel rijden met iets meer zekerheid
zo gaan rijden is eigenlijk niet te doen allen al omdat het sturen erg zwaar gaat en je niet snel een stuur correctie kunt maken

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 februari 2009 06:36 PM
  [ # 69 ]

Als de leiding een groot gat heeft zal hij toch niet meer omhoog komen als je pech hebt. Ter plekke repareren voor nood is dan beter.

Profiel  
 
Gepost: 23 februari 2009 12:09 AM
  [ # 70 ]

Noodreparatie is natuurlijk het beste, anders sleep je een andere auto als remanker, dat werkt prima….

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 25 februari 2009 12:00 AM
  [ # 71 ]

De auto staat weer thuis. Ik had iemand gevonden met een autoambulance dus jullie begrijpen, ik nam het zekere voor het onzekere. Ondanks de blokken, ws toch net een halve cm te dun, kregen we de auto er niet op. De uitlaat was de boosdoener
Omdat andere hulpmiddelen niet voorhanden waren, heb ik toen toch maar besloten de break naar huis te rijden. Nico reed achter mij aan.
Dat ging allemaal zonder problemen, waarbij ik de stuurbekrachtiging en het remmen minder mistte dan de vering. Wat een gestuiter het laatste stukje op de klinkers. Rustig aan afremmen op de motor ging daarentegen hartstikke goed. Dus medeforummers, ik heb heel voorzichtig gedaan en heb jullie welgemeende adviezen niet in de wind geslagen maar ben nu blij dat ze in de garage staat. Voorlopig eens kijken hoe ik hem zo hoog mogelijk op 4 assteunen ga krijgen zodat ik een beetje ruimte heb om de 2 leidingen vanaf de remacccu te vervangen. Wordt weer vervolgd.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 februari 2009 01:36 AM
  [ # 72 ]

als je een trekhaak hebt krijg je m wel omhoog, anders even inventief zijn Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 14 maart 2009 06:10 PM
  [ # 73 ]

Het is al weer even geleden dat ik wat heb laten horen. Ik heb de break hoog genoeg staan om er onder te kunnen. Wel heb ik mij eerst eens goed verdiept in hoe alle leidingen lopen en ben zodoende razend snel geworden in het onder de auto duiken en er weer onder vandaan. Het is veel van onderen kijken, van boven (motorruimte) van opzij (voorwiel verwijderd en de 2 rubber flappen)

Stel dat de leiding, die van de remaccu naar het driewegstuk loopt, wilt testen om te zien of die daadwerkelijk “lek” is. Kan dat?
Hij is aan beide kanten namelijk eenvoudig los te halen, je kunt er makkelijk bij.
Hetzelfde geldt voor de leiding van remaccu naar de veiligheidsklep.
Verwijderen is volgens mij meer werk, dus zou ik eerst willen testen.

Heeft iemand dat wel eens gedaan en hoe dan?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 maart 2009 07:23 PM
  [ # 74 ]

Met draaiende motor, liefst in de hoogste stand iemand helemaal voluit laten remmen… dan moet er 170 bar door die leiding gaan… en als het goed is zie je het er dan uit spuiten…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 14 maart 2009 07:55 PM
  [ # 75 ]

Er zit geen LHM meer in. Misschien was ik niet helemaal duidelijk.
Ik bedoel eigenlijk

Kun je een aan beide zijde losgekoppelde leiding op 1 of andere manier onder druk zetten om te beoordelen of hij “dicht” is?

Profiel  
 
 
5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook