




Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Na 3 jaar (!)maar weer eens een nietszeggende update:
Eindelijk het besluit genomen de Break te starten. Daar moet nog even wat verse LHM bij, dan mag zij weer opstijgen, Hoop er aan toe te komen om haar in september of oktober voor een uitvoerige controle in Abbenes te krijgen. Vorige keer, 2009, was ik op weg naar Gert de Jong toen er een oude leiding knapte. Na het verkrijgen straks van de lijst met APK afkeurpunten beslissen of verder opknappen zinvol is. Ik hoop het wel, want toch wel mooi, zo’n slagschip.
Vandaag eerst maar met de CX 20 Pallas op pad, heeft de laatste 3 weken stil gestaan vanwege onze vakantie naar de ICCCR met de Xantia. Zij mag wel even door de wasstraat want van stilstaan knappen ze niet op.
Het jubileumweekeind komt snel naderbij, heb er zin in.
En gelijk een dubbele post Zo val je wel op… Succes!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Evert Jan gaf mij de tip om een “leidingcheck” te doen, door met de auto in de hoogste stand de rem flink hard in te trappen. Als er geen lekkage optreedt, dan is vervoer per autoambulance naar Abbenes minder noodzakelijk. Rijdend met groene platen zou een betere optie kunnen zijn.
Gisteravond de test uitgevoerd. Ik wist niet dat Nel zo hard kon remmen, maar de test is geslaagd.
Een nieuwe lekkage onstond bij het linkervoorwiel. De ontlastschroef snel opengedraaid,om verder leeglopen te voorkomen. Vanavond de achterzijde van de auto nog even op de assteunen zetten, dan is de zaak stabiel genoeg om verder aan de slag te gaan.
De afspraak met Evert Jan voor 24 september is gecancelled, volgende week eerst maar eens een weekje motorrijden.
Ik ga nu op “plaatsen” drukken, het zal wel weer een dubbele post worden. Sorry
[edit mod]dubbel post gewist [/edit]
guzziman schreef:... Als er geen lekkage optreedt, dan is vervoer per autoambulance naar Abbenes minder noodzakelijk. Rijdend met groene platen zou een betere optie kunnen zijn.
Groene platen mag je alleen gebruiken als de auto in de handelsvoorraad staat van Van der Laan en dus eigendom zijn van het bedrijf. Als je dat niet regelt en de politie houdt je aan, is Evert-Jan zeer waarschijnlijk zijn groene platen en zijn handelsvoorraad kwijt voor een periode van 12 weken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat klopt dus niet helemaal hé... de RDW zegt daar het volgende over:
Gebruik handelaarskenteken
Het gebruik van het handelaarskentekenbewijs is beperkt tot:
•voertuigen die tot uw bedrijfsvoorraad behoren en/of
•voertuigen die voor herstel of bewerking bij u zijn gebracht en/of
•voertuigen waarvoor (nog) geen kenteken is afgegeven (en fysiek tot uw (bedrijfs-)voorraad behoren)
•Het handelaarskenteken mag alleen door de houder of een door hem/haar nadrukkelijk aangewezen persoon worden gebruiktvoor degenen die voertuigen herstellen of bewerken moet het gaan om een rit ter beoordeling van de goede werking van het voertuig of om het voertuig naar of van een klant of een ander herstelbedrijf te
brengen of te halen. Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door
uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
[edit mod] bericht gewist. het bericht is in strijd met onze regels [/edit mod]
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Tussen de regels door staat letterlijk dat er mee mag worden proefgereden,ter beoordeling van….......
Maar dit houdt dus in dat de auto eerst naar de garage moet,en dit mag dus niet met groene platen
Let op ,àls de afstand niet te groot kan een bevoegde ( onder het mom van test rijden )de auto ophalen.
Anders ben je het haasje.( als je aangehouden wordt)
( ben er zelf bekend mee)
VgF.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed, om te voorkomen dat het op de weg brengen van de break een nare nasmaak zou krijgen… Is de auto geschorst en staat een auto niet in een handelsvoorraad, dan mag je geen gebruik maken van een handelaarskenteken. Handelaarskentekens mogen alleen worden gebruikt voor de handelsvoorraad waaraan ze zijn gekoppeld en dat alleen voor auto’s die in die handelsvoorraad staan. Als de auto is geschorst, mag je geen groene platen gebruiken. Ik hoop dat iedere garagist een ongestoord genot blijft houden van zijn handelsvoorraad. Juist daarom mijn opmerkingen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In ieder geval is het fijn dat deze “loop/sloop CX Break”, zoals hij in de titel heet, onderhoud krijgt. Dan wordt het dus “loop”! De afspraak eind september is geannuleerd, wanneer mogen we wel nieuws verwachten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Rens, eerst op vacantie, daarna leiding vervangen.
Als dat is gedaan, volgt er een nw leidingcheck, ik hou jullie op de hoogte.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het korte stukje remleiding die over/langs de remklauw loopt is doorgeroest.
Wat is de juiste maniet om deze los te krijgen. Ik heb alles al in de “week” gezet
Aan de ene kant zit hij vast aan een “oog”, ik neem aan dat deze te verwijderen is na het losnemen van de bout M17. Klopt dat?
Aan de andere zijde lijkt hij vast te zitten aan een zeskant (dop 24) die je waarschijnlijk moet “blokkeren” om de moer aan de andere kant van het bevestigingsplaatje te lossen.
Eerst misschien de flezibele leiding losmaken, maar het lijkt mij dat ik aan het eind een (doorgeroeste) leiding overhou met aan de ene kant een oog, en aan de andere kant een zeskant.
Wordt een nieuwe leiding ook zo geleverd. Ik heb namelijk nog geen wartel kunnen ontdekken.
Snappen jullie wat ik bedoel en zo ja, klopt mijn gedachte over de aanpak en resultaat.
Ik weet niet of dat nieuw te koop is , maar gebruikt vast nog wel.
Je kunt ze ook wel repareren door de leidingen uit te boren, en een nieuwe cunifer leiding met zilver er weer in te solderen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
zijn nog nieuw te krijgen.
anders heb ik er wel 1 voor je.
je moet eerst de “rubber” leiding eraf halen.
dus eerst bij het subframe de wartel losdraaien daarna de moer eraf .
nu kun je de flexibele remleiding van de leiding die op de klauw zit afdraaien.
daarna kun je pas het korte stukje wat op je klauw zit demonteren.
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het is gelukt, met behulp van bovenstaande beschrijving.
Waarom had ik niet even verder gekeken dan mijn neus lang was!!
Het korte stukje kon aan de linkerzijde met houder en al worden gedemonteerd,2 boutjes M10.
Het “oog” aan de rechterzijde zat achteraf waarschijnlijk nog vast met een klein imbusboutje, als dat zo is, dan is tie nu waarschijnlijk afgebroken, want een klein “wrikkie” was genoeg om het “oog” te lossen.
Morgen maar even naar Abbenes voor een nieuwe of goede gebruikte. Solderen lijkt mij op voorhand niet nodig, daar ze nieuw te krijgen zijn.
Nogmaals bedankt voor het meedenken,
ik hou jullie op de hoogte




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
graag gedaan
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.