Goedendag,
Ik heb een AX 5 deurs uit 1994 en heb op ebay een setje gekocht voor centrale deurvergrendeling. Deze wil ik graag inbouwen.
Ik ben begonnen bij de achterdeuren. Ik heb de bekleding er al af, dat was niet zo moeilijk. Er zijn al gaten in de deur voor het elektromotortje en er zit al een gaatje in het hefboompje dat bij het deurknopje zit. Het lijkt dus vrij simpel alles te monteren. Maar weet iemand hoe ik de duw-trek-stang van de actuator aan het gaatje in het hefboompje krijg? Iemand hier ervaring mee?
Setje:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=360091439846
foto van hefboompje(sorry voor onscherpheid):
Op slot:
Van slot:
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik denk dat je het deurslotje even moet losnemen (boutjes losdraaien); hierdoor krijg je wat meer speling en kun je het spulletje wat draaien zodat je de lange pennen kunt doorhalen.
Zodra de pen zit kunnen de boutjes weer vast.
‘Spirit of avant-garde’
OK, bedankt voor je tip. Ik ga het morgen proberen. Bij nader inzien komen de gaten in de deur op een paar mm na niet overeen met die van de motortjes. En ik moet ook nog even controleren of de ramen nog wel open kunnen. Ben benieuwd of het gaat passen.
Nog even een updateje.
Achterin heb ik alles geinstalleerd, en het werkt. Ik moest 2 gaten boren en heb mbv de meegeleverde spaken de motortjes verbonden aan het knopjes-hefboom-mechanisme. Het is echt een heel pielwerk, want je moet tussen de deurhelften werken met je handen, maar uiteindelijk dus toch gelukt.
Verder heb ik de kabelboom in de auto gelegd, hij ligt door het midden van de auto onder het tapijt.
Het centrale regelkastje komt voor de middenconsole.
Het is nog niet gelukt de motortjes in de voordeuren te zetten. Er zitten al wel voorgeboorde gaten, en hier komt de steekafstand wel overeen met die van de motortjes. De bevestiging van de pompjes aan het slot is alleen nog een probleem, hiervoor heb ik nog geen oplossing verzonnen.
Ik heb ook citroen-sleutelbladen binnen, deze heb ik op maat laten maken en heb ze in de klapsleutels gezet, dit is goed te doen en het werkt!
Type van sleutelbaarden
Ik sta op het punt dezelfde set te bestellen op Ebay om deze in te bouwen in mijn Xantia….
Ik heb echter een vraagje over de sleutelbaarden: wat is het profiel van de dwarsdoorsnede van zo’n sleutelbaard? De sleutel van mijn Xantia heeft de vorm van een “+”. Is dat ook het geval bij de sleutelbaard die speciaal voor Citroen bedoeld is?
Als het gewoon een platte sleutelbaard is zou dat betekenen dat ik mijn reserve-sleutel moet gaan verzagen en daar heb ik niet zo veel zin in
Alvast bedankt!
als je ff op ebay zoekt op “Rohlinge” vind je tekeningetjes met de afmetingen van de sleutels, die kan je vergelijken met die van jou. Ik had een setje voor Renault, die was hetzelfde als van m’n ax
Ja klopt, die afmetingen heb ik ook gevonden…. Waar het mij om gaat is het profiel van de sleutel zelf. Mijn sleutel ziet er zo uit:
Het is dus een eigenlijk een kruis, met 2 keer een baard. Ik heb tot nu toe geen sleutel kunnen vinden die zo’n dwarsdoorsnede heeft.
Aan een sleutel die er zo uit ziet heb ik dus niets:
Ik heb de vraag al voorgelegd aan de aanbieder op E-bay, maar ik heb nog geen reactie ontvangen…. Ik bestel de set zometeen maar gewoon met de sleutelbaard voor Citroen (zoveel kost het nou ook weer niet ) en als het niet overeenkomt sloop ik toch maar mijn reservesleutel.