Jahaa, ik wil niet op de zaken vooruit lopen, misschien is dit bericht niet zo fijn voor de mensen met een winterdepressie onder ons… maar:
Wanneer gaat de Citroen in de schuur, en komt de winterauto in actie?
Ik zit een beetje stiekum te denken de bx niet door de winter te laten rijden (vooral rond de pekel tijden) en op zoek te gaan naar een winterautootje.
Berlingo stopt niet hoor, verleden jaar onderaan netjes nagelopen en bijgewerkt waar nodig, dit jaar kan hij zo voort.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tja, auto’s van die leeftijd broezen zonder enige moeite winters achter elkaar door!
Was toch tijd want hier en daar moest ik al bijwerken aan de naden.
11 jaar toch al.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Winterauto? Je bedoelt de winterbeurt!
Dagje met de staalborstel en een blik owatrol spelen, daarna een dagje met tectyl en holle-ruimte-wax.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mee eens!
mijn 16V gaat ook gewoon lekker de winter door!
De HY gaat uiteraard lekker warm binnen staan, maar dat is ook in geen geval een dagelijkse auto te noemen (mijn oren bloeden al bij het idee)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Zet een type 1 maar lekker veilig binnen in de winter. Mensen met een type 2/ 3 hebben makkelijk praten…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou, Type 2/3 wil ook wel roesten hoor! alleen de 16TGI van mij had werkelijk geen spatje, en dat werd wel duidelijk nadat ik hem tot op de laatste schroef uit elkaar getrokken had.
Maar de TRI bleek uiteindelijk rampzalig en de 16V kan er ook wel wat van, maar goed, met pappen en nathouden kom je er wel. Wachten tot het te ver gegaan is is natuurlijk nooit een goed idee maar ik kom toch regelmatig plekjes tegen die dan meteen maar kaalgeschuurd worden, in de brunox gaan en een laagje lak van het een of ander krijgen.
Alhoewel een T1 natuurlijk wat gevoeliger is, dat is wel duidelijk.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik loop er als het goed is zaterdag even onderdoor, maar mijn bodem ziet er netjes uit en ik maak me ook geen zorgen voor de winter.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De Sm staat zeker stil deze winter, en ik denk er over om ook de bmw binnen te zetten. Dan ga ik of met de sxo van m’n vriendin rijden, of ik neem een type 1 bx die ik voor 100 euro van iemand kan kopen en rij die helemaal af. Zo’n goedkope bx is toch de moeite van het bewaren niet waard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik rij lekker door met de CX. Zulke heftige winters hebben we toch niet (meer) en hij zit mooi onder de Dinitrol… Zou jij ook met de BMW moeten doen Waterman
waterman771 schreef:of ik neem een type 1 bx die ik voor 100 euro van iemand kan kopen en rij die helemaal af. Zo’n goedkope bx is toch de moeite van het bewaren niet waard.
Hier stoot je mij en andere Citroen liefhebbers wel voor de kop, dat begrijp je wel toch? Als je al voor 100 eu een type 1 kan vinden trouwens.
De bx is een goedkope versie van de sm voor Jan met de pet.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je moet niet op Waterman reageren als hij het over BX’en heeft. Waarschijnlijk ligt hij nu in een deuk om jouw reactie
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik had al zo’n vaag vermoeden hehehe, ouwe stokert dat ie is.
waterman771 schreef:De Sm staat zeker stil deze winter
ook al zo’n mooi-weer-rijder!
CX GTi Turbo 2 - All Black
ik vind het idee van een winterauto wel een beetje maf hoor. tenzij je een cabrio zonder kap hebt of een echte oldtimer die sowieso niet voor dagelijks is. maar een auto die je in de zomer gewoon gebruikt moet dat in de winter
ook gewoon doen. “Had ie maar geen auto moeten worden”. pijn is fijn, bloed is goed en roest is woest!
Ik zou juist zeggen dat een leuk BXje een mooie voor erbij is als je je echte auto een beetje wilt sparen.