Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Nou, de GSA heeft het de hele lente en zomer door goed gedaan en dat wil ik na de winter graag nog eens overdoen. Binnenkort laat ik d’r helemaal behandelen door Gosliga en dan gaat ze onder dak zodra de pekel dreigt.
Nu we het er toch over hebben… De bescherming van mijn bx is niet meer om naar huis te schrijven en om die auto ook te laten behandelen gaat mij wat te ver. Een ‘nieuwe’ bx is goedkoper…
Misschien dat iemand met ervaring me eens wil helpen de bx winterklaar te maken/ te redden van de ondergang?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Wat is er loos met je bx dan?
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
De bescherming is slecht geworden en daardoor begint de roestduivel langzaam maar zeker toe te slaan.
Ze is nu nog prima te redden maar na een paar pekeldagen waarschijnlijk niet meer…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De CX stel ik echt niet bloot aan de winter, Dinitrol of geen Dinitrol. Dat is ook geen wondermiddel, de pekel vindt heus zijn weg wel. Het duurt hooguit wat langer… Een dezer weken zal ze wel de stalling weer ingaan. Tenzij het weer nog even zo blijft. We gaan hoe dan ook met de XM de winter in.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gelukkig heeft mijn CX een eigen garage aan huis, dus geen echte winterstalling elders nodig. Ik kan dus altijd op mooie heldere winterdagen gewoon de CX pakken, zeker als de laatste pekel daarvoor weggeregend is.
En met een XM V6 (ruime benzineslurp) en Grande Punto (compacte diesel) in de startblokken, hoef ik ook niet te klagen verder
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Mijn DS blijft lekker overwinteren in de loods in Berlikum.
In de XM blijf ik mijn dagelijkse kilometers maken. Ze gaat wel de komende tijd in de loods een paar keer de brug op voor preventief onderhoud aan de bodem( en wat ik verder nog tegenkom)
De DS is wat dat betreft natuurlijk een echte zomerauto waar ik nog heel lang van wil blijven genieten.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Ah, dus de brug is er al!
Dan kom ik binnenkort eens even langstuffen. Mss dat iemand me daar wil helpen met die bix?
De GSA moet ook nog altijd z’n lhm spoelbeurt hebben… al sinds de aankoop in maart ops:
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Ik wil je in principe wel helpen. Zit er laswerk aan de bx? En de gsa moet nieuwe lhm? Ik ben geen GSA expert maar als dat net zo is bij een bx dan moet het lukken. Heb mijn eigen bx ook eens voorzien van nieuwe lhm, en dan ook de remmen flink ontluchten.
Dus spuit de ontluchtingnippels van de GSA (4 remschijven rondom?) maar in met olie!
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben ook niet van plan met de CX te rijden in de winter
Wanneer ik hem echt weg ga zetten weet ik nog niet, ligt wellicht even aan het weer.
al die XM’s als winterauto…..
die willen ook wel roesten hoor…. Bij de onze (die we niet meer hebben) al aan een dorpel en links en rechts de voorwielkuipen kunnen lassen…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik druk die BX gewoon de winter door.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vergeleken met hoe een CX kan roesten is een XM van rvs…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Een PB’tje!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
winterauto…ik word al ziek van dat idee. koop een auto voor 100 euro (waarvan jij denkt dat hij pas nog een dikke onderhoudsbeurt van 1000euro gehad heeft,nieuwe banden, remmen uitlaat enz en die gek verkoopt jou die auto voor 100 euro?)
juist in de winter is betrouwbaar vervoer belangrijk.accu,laadcircuit,startmotor, onderhoudstatus moeten dan in orde zijn mn dagelijkse 1400 gaat goed onderhouden de winter in en ziet mits mogelijk even op zaterdag de wasbox(niet de wasstraat!)
waar zijn al die winterautos?
reactie??
de citroen-liefhebber
Die van mij rijd de winter gewoon hoor. Misschien dat ik iets vaker de fiets ga pakken naar school ivm gladheid en ik liever met mijn fiets op mijn bek ga dan de auto is puin rijd, maar die van mij blijft gewoon rijden
Met de fiets schuivers maken ben ik ondertussen wel gewend. Ooit een paar meter geschoven, omdat het glad was.