Afwijking snelheidsmeter na lege accu
appie001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 07 oktober 2008 05:29 PM

Hallo,

Dit weekeinde heb ik met mijn xsara break 19 d een lege accu gehad,nadat we zijn opgestart met een powerpack wijkt mijn snelheids meter af met ongeveer 15 km/u
Hij geeft meer aan dan ik rij.

Weet iemand wat nu te doen?

Groetjes Appie

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 oktober 2008 05:50 PM
  [ # 1 ]

Dan heeft het instrumentarium een spanningspiek- of dip te verwerken gehad. Wat je vaak ook ziet wanneer de accuspanning te laag is geweest, is dat de naald van de kilometerteller onder het nokje staat en niet omhoog gaat.

Je kunt proberen de accu een aantal keer los- en aan te koppelen om te zien of het probleem weg gaat. Lukt dat niet zal het instrumentatrium vervangen moeten worden, althans, dat vrees ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 07 oktober 2008 06:11 PM
  [ # 2 ]
DigiDaan schreef:

Dan heeft het instrumentarium een spanningspiek- of dip te verwerken gehad. Wat je vaak ook ziet wanneer de accuspanning te laag is geweest, is dat de naald van de kilometerteller onder het nokje staat en niet omhoog gaat.

Kan te maken hebben door die powerpack dus als ik het zo lees… Dat het elektrische gedeelte in 1x een soort van adrenaline stoot krijgt.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 oktober 2008 06:25 PM
  [ # 3 ]

Kan, maar hoeft niet per se. Ook de accu loskoppelen en weer aankoppelen kan dit veroorzaken.

Het is trouwens ook een typisch phase 1 kwaaltje, dus op modellen tot 2001.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 07 oktober 2008 06:27 PM
  [ # 4 ]
DigiDaan schreef:

Kan, maar hoeft niet per se. Ook de accu loskoppelen en weer aankoppelen kan dit veroorzaken.

Het is trouwens ook een typisch phase 1 kwaaltje, dus op modellen tot 2001.

Wel raar dat dat zo maar kan gebeuren…  Confused

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook