Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Daar ik de handleiding voor de afstelling van de 3 dubbele carburateurs voor de SM aan het vertalen ben heb ik volgende vraag ;
normaal gebruik je een synchrotester om de onderdruk boven de gasklep te meten ;
Nu is mijn vraag of je dezelfde metingen zou krijgen als je de onderdruk in de individueele inlaatcollectoren zou meten .
Op een SM staan “soms” pijpjes op elke inlaatcollector en wij hebben in Belgie een clublid die daarvoor een onderdrukmeter gemaakt heeft met 6 kwikkolommen .......
Dus kan je deze methode gebruiken ??????
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee, Het vacuum is daar vele malen hoger!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:Nee, Het vacuum is daar vele malen hoger!
Dat kan , maar is hier ook het verschil tussen de twee kelken juist te meten om de balansprocedures uit te voeren ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Theoretisch is het gaatje in de pijpjes in combi met de zuigkracht van de motor een maat voor de lucht die er naar binnen gaat MINUS de lucht die via de carb binnen komt en dus wat de meter aangeeft. Als alle pijpjes een even groot gat hebben zal het werken. Als het gat in het pijpje te groot is beinvloedt dat de carb werking = valse lucht - te veel denk ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als deze meetpijpjes niet gebruikt worden zijn ze wel afgestopt .
Origineel dienen ze om lucht bij te blazen bij een anti-polutiesysteem .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als ze te groot zijn zullen ze ook die originele lucht meter uit de startpost helemaal open trekken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:Als ze te groot zijn zullen ze ook die originele lucht meter uit de startpost helemaal open trekken…
Neen ofwel gebruik je de synchetester ( per carburateurkelk ) bovenop de carburateur , OF de pijpjes op de inlaatcollector .
De meting op de pijpjes is met een kwikkolom , dus daar trek je geen extra lucht mee in het systeem !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gebruik van kwik-kolom meters kan heel goed. Zolang ze maar genoeg bereik hebben….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste