serieuzere problemen
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 10 oktober 2008 03:20 PM

Hallo

mijn auto bevalt uitstekend, op een opnieuw te moeten spuiten zijkant na weinig tegenvallers.


nu loopt ze alleen wat te hoog stationair sinds een week of 2. na het starten loopt ze goed(koud/warm geen verschil) maar na 500 m rijden gaat ze op 1100 toeren lopen en als je haar even laat staan zakt dat tot 1000. opzich niet zon ramp maar het rijdt erg onrustig omdat je elke drempel opgestuwd wordt als het ware.


nu is laatst de distr.riem vervangen en alles wat daar omheen hangt( waterpomp, spanrollen) en is er door de vorige eigenaar rustig met de auto gereden en toen ik de auto net had rookte ze nogal/ en was aardig traag. dat is nu helemaal over.

zou het te maken kunnen hebben met de distr. wissel/ los rijden van de motor? dat ze even opnieuw afgesteld moet worden? of moet ik veel verder zoeken? Sad  Sad  Sad

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 10 oktober 2008 09:45 PM
  [ # 1 ]

motormanagement lampje brand nu ook, wordt morgen uitgelezen….

mocht iemand suggesties hebben sta ik daar voor open hoor Wink

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 14 oktober 2008 07:29 PM
  [ # 2 ]

oke nu wat serious problems…


laatst begon toen ik iets steviger op trok (tot 4000 rpm) het motormanagement lampje te branden. auto naar de dealer gebracht (meteen) en uitgelezen. fouten er uit gehaald. auto rookt nou BLAUW!!!  Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil 
dus olie. ontstekingstijdstip is gecheckt. alles bij langsgelopen. niks te vinden Sad  volgens de dealer is het alleen bij gas los laten. (zou dan klepseals kunnen zijn) ik deel die mening niet omdat het bij stevig gas intrappen ook blauw rookt. alsmede dat een Hdi geen gasklephuis heeft en de kans op blauw roken bij lekke klepseals al wat lastiger wordt

enige wat gevonden werd is er ergens een sensor niet helemaal juist was…

ik baal als een stekker Crying or Very sad 

auto heeft 160.000 km gelopen dus echt iets motorisch lijkt me sterk…

iemand suggesties? ik heb de dealer de optie: EGR klep aangeleverd. dit lijkt niet het probleem. (via internet heb ik gevonden dat een rotte egr klep een positieve carterventilatie kan opleveren waardoor de auto blauw kan roken) verder misschien iets van een stukke turbo- smering oid?

enig pluspuntje:
stationair loopt de auto weer oke.

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 oktober 2008 07:45 PM
  [ # 3 ]

Als ik het wist zou ik het zeggen..  Confused

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 14 oktober 2008 08:08 PM
  [ # 4 ]

weer terug naar de dealer.

een en ander weer na gekeken. het lijkt, op een klein plofje blauwe rook bij donkerrood na, aardig weg te zijn….

advies is olie pijl in de gaten houden. pff ik scheet 7 kleuren Surprisedops:

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 15 oktober 2008 11:36 PM
  [ # 5 ]

Klinkt niet goed iig. Gelukkig zijn er genoeg monteurs hier en anders heb je nog AMT Garageforum , daar zitten volgens mij alleen maar monteurs.

Succes ermee.[/url]

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook