citroen xantia 2.0HDi 90pk
Motteke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-10-2008

Gepost: 11 oktober 2008 01:54 AM

Hey allemaal,

Vraagje: wij gaan een citroen xantia 2.0hdi 90pk bekijken om deze 2de hands te kopen, de auto heeft 59.000 km en is van 10/2000 , en de man die hem verkoopt vraagt 4700 euro, is deze prijs doenbaar? en als we naar de auto gaan zien op wat moeten we dan zeker letten en wat moeten we zeker nakijken voor we tot kopen overgaan?

en zijn er noemenswaardige problemen met deze motortype of kan iemand zijn ervaringen eens delen?

Mvg.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 oktober 2008 02:44 PM
  [ # 1 ]

In Nederland zou ik zeggen: let goed op of de km-stand wel klopt. Maar ik vermoed dat ‘t om een Belgische auto en dito koper gaat?

Profiel  
 
Motteke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-10-2008

Gepost: 12 oktober 2008 02:31 PM
  [ # 2 ]
Harm schreef:

In Nederland zou ik zeggen: let goed op of de km-stand wel klopt. Maar ik vermoed dat ‘t om een Belgische auto en dito koper gaat?


Ja, koper en verkoper zijn belgische (sorry daarvoor)

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 12 oktober 2008 04:05 PM
  [ # 3 ]

Idd proberen na te gaan of de KM stand correct is (onderhoudsboekje; navraag bij de garage waar ie is onderhouden en keuring, die moeten dit de laatste jaren nauwgezet bijhouden).

Ikzelf heb met hetzelfde blok in de C5 (wel 110PK) nog maar weinig problemen gehad. Zo rond 117K de poelie van de krukas vervangen en na 160K de keerring van de krukas naar de versnellingsbak. Voor de rest nog geen problemen gehad.

Let ook of de koppeling het nog goed doet.

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 oktober 2008 10:57 PM
  [ # 4 ]
stefaan5089 schreef:

Idd proberen na te gaan of de KM stand correct is (onderhoudsboekje; navraag bij de garage waar ie is onderhouden en keuring, die moeten dit de laatste jaren nauwgezet bijhouden).

Ikzelf heb met hetzelfde blok in de C5 (wel 110PK) nog maar weinig problemen gehad. Zo rond 117K de poelie van de krukas vervangen en na 160K de keerring van de krukas naar de versnellingsbak. Voor de rest nog geen problemen gehad.

Let ook of de koppeling het nog goed doet.

Heb een 90 PK 2.0 HDI break, 253500 op de teller, geen problemen, haalde afgelopen week een gemiddeld verbruik van 1:21,5 (met héél zuinige rij-stijl). Koppeling begint wel slecht te worden…....

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 21 november 2008 09:58 PM
  [ # 5 ]

Heb zelf ook een HDI 90pk origineel, is inmiddels gechipt naar 110pk. De teller staat nu op 264000km. Rijdt heerlijk soepel. En gemiddeld 1 op 17,5.

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 23 november 2008 12:20 AM
  [ # 6 ]
Toolman schreef:

Heb zelf ook een HDI 90pk origineel, is inmiddels gechipt naar 110pk. De teller staat nu op 264000km. Rijdt heerlijk soepel. En gemiddeld 1 op 17,5.

Ik ben trouwens wel een beetje aan het denken ook te chip-tunen, vooral voor de zuinigheid. Wat zijn je bevindingen t.o.v. voor het chiptunen ?

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 november 2008 09:36 PM
  [ # 7 ]
bartjes schreef:
Toolman schreef:

Heb zelf ook een HDI 90pk origineel, is inmiddels gechipt naar 110pk. De teller staat nu op 264000km. Rijdt heerlijk soepel. En gemiddeld 1 op 17,5.

Ik ben trouwens wel een beetje aan het denken ook te chip-tunen, vooral voor de zuinigheid. Wat zijn je bevindingen t.o.v. voor het chiptunen ?

Groetjes, Bart

Met citroen geen ervaring, maar 1 ding weet ik wel, nl. dat het moeilijker wordt om enkel te gaan voor een lager verbruik.
De motor zal toch aanzienlijk levendiger worden, en je zal dus onbewust ook iets sneller rijden of optrekken.

Over de levensduur, men vader zijn vorige volvo S80 was ook gechipped, en eigenlijk toch op langere termijn vrij veel problemen mee gehad (injectoren, turbo,... en op het einde de automaat). Hangt natuurlijk erg veel af van de rijstijl, en men vader heeft een erg zware voet. Maar toch….
Als je tevreden bent met je huidige vermogen zou ik het zeker zo laten.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 november 2008 09:37 PM
  [ # 8 ]
bartjes schreef:
Toolman schreef:

Heb zelf ook een HDI 90pk origineel, is inmiddels gechipt naar 110pk. De teller staat nu op 264000km. Rijdt heerlijk soepel. En gemiddeld 1 op 17,5.

Ik ben trouwens wel een beetje aan het denken ook te chip-tunen, vooral voor de zuinigheid. Wat zijn je bevindingen t.o.v. voor het chiptunen ?

Groetjes, Bart

Met citroen geen ervaring, maar 1 ding weet ik wel, nl. dat het moeilijker wordt om enkel te gaan voor een lager verbruik.
De motor zal toch aanzienlijk levendiger worden, en je zal dus onbewust ook iets sneller rijden of optrekken.

Over de levensduur, men vader zijn vorige volvo S80 was ook gechipped, en eigenlijk toch op langere termijn vrij veel problemen mee gehad (injectoren, turbo,... en op het einde de automaat). Hangt natuurlijk erg veel af van de rijstijl, en men vader heeft een erg zware voet. Maar toch….
Als je tevreden bent met je huidige vermogen zou ik het zeker zo laten.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 18 december 2008 09:11 PM
  [ # 9 ]
bartjes schreef:
Toolman schreef:

Heb zelf ook een HDI 90pk origineel, is inmiddels gechipt naar 110pk. De teller staat nu op 264000km. Rijdt heerlijk soepel. En gemiddeld 1 op 17,5.

Ik ben trouwens wel een beetje aan het denken ook te chip-tunen, vooral voor de zuinigheid. Wat zijn je bevindingen t.o.v. voor het chiptunen ?

Groetjes, Bart

De vorige eigenaar had de auto al laten chippen. Maar tot nu toe geen problemen, hij rijdt als een tierelier. Ik geloof dat 1 op 17,5 zuiniger is dan normaal.

Ik ken iemand die rijdt een Xsara Break 90pk HDI die ongeveer 1 op 15 doet.

Laatst een stoplichtsprintje met een nieuwe Audi A4 TDI, maar die kon mooi niet van me winnen.

Greetz Tim

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook