Betrouwbaarheid BX maar toch komt ooit het einde.
reneesther
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48

- BX 16 TGI
Gepost: 12 oktober 2008 08:59 PM

Na meer dan 10 jaar word onze oude progress (1992) toch ingeruild voor een veel en veel jongere (1993).
De oude heeft 1 keer startproblemen gehad en verder alleen het normale onderhoud, over betrouwbaarheid gesproken.
Nu moeten er nieuwe adals op en nieuwe hydroliek slangen, maar ik kon de andere bx niet weerstaan , als iemand dus interesse heeft in een antraciet progress dan hoor ik het graag.

Groeten Rene.

[/img]

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 12 oktober 2008 10:28 PM
  [ # 1 ]

Dat scheelt echt enorm veel zeg, een volkomen onbekende auto van wel één heel (ja, een heel) jaar jonger Confused

Zet die oude maar fijn even op een goede plek voordat je ‘m wegdoet, ik ruik hier een flinke dosis aankomende spijt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

reneesther
< 100 berichten
Rank

- BX 16 TGI
Gepost: 12 oktober 2008 11:25 PM
  [ # 2 ]

Hoi Karel, het is maar 1 jaar, maar het scheelt meer dan 100.000 km.
En bij de oude moeten hydroliek slangen vervangen worden en de adals zijn aan vervanging toe.

En voor 2 auto’s heb ik helaas geen ruimte.

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 oktober 2008 11:54 PM
  [ # 3 ]

Ik ben het wel een beetje met karel eens,
Je ruilt een bekende en betrouwbare bx in, op een onbekende waar waarschijnlijk een bult achterstallig werk aan zit te komen.
en dat voor een setje lagers van ?50 euro? en een retourbundel van 150 euro?

Als de “nieuwe” bx veel luxer is, speelt dat natuurlijk wel mee Wink

Profiel  

reneesther
< 100 berichten
Rank

- BX 16 TGI
Gepost: 13 oktober 2008 12:11 AM
  [ # 4 ]

Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar de oude is gewoon een beetje aan het opraken, als je de auto’s van binnen en van buiten vergelijkt en ook wat het rijden, veren en schakelen betreft is het echt een wereld van verschil.
En misschien heb ik het fout maar soms moet je op je gevoel afgaan en de nieuwere voelt erg goed.

Soms heb je geluk en soms niet.

Profiel  

CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 917

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 13 oktober 2008 12:26 AM
  [ # 5 ]

Ik zie de voordelen van een bekende auto, maar als jij voelt dat die andere BX echt veel fijner rijdt, zou ik de gok aangaan.

Als je al 10 jaar BX rijdt, dan neem ik ook aan dat je weet waar je naar moet kijken bij de aankoop van een nieuwe.

Om wat voor BX gaat het overigens?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 13 oktober 2008 01:46 AM
  [ # 6 ]

wat ga je doen? of de oude bx doneren voor onderdelenals het hetzelfde tijpe is?

de citroen-liefhebber

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 oktober 2008 03:47 AM
  [ # 7 ]

Je moet ‘t natuurlijk echt helemaal zelf weten. Maar hét lot uit de loterij, waarbij de octopus of adallen nog geruime tijd mee kunnen, heb ik de laatste jaren niet meer voorbij zien komen. Niet bij mezelf, niet bij anderen.

Een eur of 1000 apart zetten voor tegenvallers is echt geen heel wild idee, als je alles moet laten doen.
En voor die 1000 eur kun je heel wat klussen aan de huidige mobiel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 oktober 2008 08:42 PM
  [ # 8 ]

Zowel TS als de reagerenden hebben een punt, maar de keuze ligt uiteindelijk bij de man(/vrouw) met de portemonnaie…

Verbruikt je huidige olie en wat is haar kilometerstand?
Veel mensen staren zich helaas nog steeds blind op een lage kilometerstand (we worden natuurlijk ook door de handel gekgemaakt:” och meneertje, zo’n bak met 2 ton is zo goed als op! Blablabla..”), terwijl met een beetje degelijk onderhoud en fatsoenlijk rijgedrag drie ton makkelijk haalbaar is.
Hoe is de huidige auto verder qua hardheid?
Is daar wel de nodige aandacht aan besteed?
Je geeft aan dat de ‘nieuwe’ beter veert: wanneer heb je voor het laatst de bollen laten bijvullen/ controleren/ vervangen op je huidige Bix?
Tevens geef je aan dat ze beter schakelt: waarschijnlijk is door de lagere kilometerstand de koppeling iets frisser, of zit er nieuwe olie op de bak.

Dan de tegenprestaties van de ‘nieuwe’:
* ze zit beter in haar opties :Ok, da’s het overdenken waard.
* ADALS zijn goed(/beter) dan de huidige: vind ik persoonlijk al een minder argument, reparatie is immers niet duur,
* HP-leidingen zijn beter: vind ik ook niet reëel, want welke auto krijgt geen remleidingproblemen na 15 jaar..?

Al met al blijft de keuze natuurlijk bij jezelf liggen, los van wat een ander je ook zegt.
Wanneer je een goed gevoel hebt bij de ‘nieuwe’, en uitgekeken bent op je huidige auto….doen.
Weet wèl wat je wegdoet…

Succes met je keuze!

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 13 oktober 2008 09:30 PM
  [ # 9 ]

Mooie tips allemaal, maar het hele verhaal krijgt langzamerhand wel een hoog “ik heb ‘m zelf ook”-gehalte?! Tenslotte reageert iedereen (uitgezonderd de TS) terwijl ze beide auto’s niet gezien/gehoord/gereden hebben…  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 oktober 2008 11:28 PM
  [ # 10 ]
oudelut schreef:

Tenslotte reageert iedereen (uitgezonderd de TS) quote]

Ik zie de TS toch al 3 keer reageren , dus dat is onzin van je.

Alle info is toch welkom voor de TS ??

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 13 oktober 2008 11:40 PM
  [ # 11 ]
citro-power schreef:

Ik doel op het feit dat alleen de TS beide wagens kent, de rest van de respondenten niet. Natuurlijk is alle info welkom, maar niet als dit neerkomt op “nooit de oude wegdoen en een andere nemen, want daar krijg je spijt van”, tenzij dit gebaseerd is op harde argumenten ipv onderbuik-gevoelens of eigen ervaringen?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 oktober 2008 12:50 AM
  [ # 12 ]
oudelut schreef:
citro-power schreef:

Ik doel op het feit dat alleen de TS beide wagens kent, de rest van de respondenten niet. Natuurlijk is alle info welkom, maar niet als dit neerkomt op “nooit de oude wegdoen en een andere nemen, want daar krijg je spijt van”, tenzij dit gebaseerd is op harde argumenten ipv onderbuik-gevoelens of eigen ervaringen?!

O.K , dan denken we hetzelfde Wink

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 14 oktober 2008 01:04 AM
  [ # 13 ]

Ik begrijp TS wel hoor, ik wil ook een cx Laughing  al is het vast een stuk goedkoper en betrouwbaarder om met de bx rond te pruttelen. Laughing

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 14 oktober 2008 06:40 PM
  [ # 14 ]

Dat wel… Mijn plan is om als de tijd rijp is (lees: ik afgestudeerd ben en een job heb) er een CX ‘bij’ te nemen. Die ik dan rustig in orde kan (laten) maken terwijl ik rustig met de BX verder rij Rolling Eyes Op deze manier hoop ik de kosten wat te kunnen spreiden.

Nu maar hopen dat er binnen een jaar of 5 dus nog fossiele brandstoffen ter beschikking zijn ;D

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 14 oktober 2008 11:14 PM
  [ # 15 ]
BunnY schreef:

Dat wel… Mijn plan is om als de tijd rijp is (lees: ik afgestudeerd ben en een job heb) er een CX ‘bij’ te nemen.

In dat stadium zit ik nu, alleen is de honda ss50 mijn dagelijks vervoer, niet de auto.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook