M’n ZX, hoe hij in de handen van een vrouw viel.
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 13 oktober 2008 08:43 PM

Tsja,

Wat moet je nou van zo’n kopje denken. Is de zx verkocht? Heeft david.tb een Opel gekocht en daarom zo lang niet meer op het forum??? Of, is hij wellicht overleden…

Driewerf Neen mijne dames ende heren…

Mijn rug protesteert nu al maanden (eigenlijk jaren) waardoor de immobiliteit niet lang terug zich aandiende. Een rit naar het werk na wat weken rehab na operatie eindigde in een hellerit. Koppelen? Met vreselijke pijnen, schakelen? Idem, Zelfs de sigarettenas in die mega asbak dumpen wilde niet meer, resultaat laat zich raden.

Enfin, dit betekende naar de HAP gebracht worden door een collega in een Suzuki Isnix DiD (wel lekker makkelijke instap Laughing  ).

De weken daarop vulden zich met wachtlijsten voor consulten, scans en tests. Niets te vinden. Gekscherend vergeleek ik mezelf met een XM die elektronische storing had.

Wat bleek, de 2e neuroloog had zijn 3e XM nu maar voor een C5 in geruild. In de hoop van de storingen af te zijn…  halelujah

Nu denk je dat die neuroloog dan wel wat potten zou kunnen breken, ook hij viel echter ten prooi aan de nederlandse bureaucratie en inefficientie binnen de gezondheidszorg en liet mij in de wachtlijsten mee hobbelen.

Als Citroenisten onder mekaar echter wist hij mij wel wat tips te geven om eerder aan de bak te komen. Helaas leken het Opel rijders te zijn, ze lieten mij achteraan sluiten Evil or Very Mad

Nu eindelijk, na vele onderzoeken en (foute) diagnoses gaan ze uit van hernia. Nu blij? Ja en neen. Want? Nu komen we terug op mijn onderwerp.

Ik zit nu al weken zonder mijn lieve, eigen, fijne, heerlijke, mooie, comfi, trage, soepele, messcherp sturende nog geen half jaar geleden aangeschafte zx, simpelweg daar ik nog geen 10 minuten zelf kan rijden.

Telkenmale als ik opgehaald werd door vrienden in Twingo, 205, Space Wagon, C4, Mondeo, Focus en Corsa zag ik het stof en blaadjes langzaam de prachtige zwarte lak bedekken. Dus besloot ik om mijn Blackass ter uitleen aan een vriendin te geven welke in Deventer werkt en Arnhem woont. Zodoende blijft hij wakker en bij de leest.

Wordt hij door forumleden gespot, denk dan ook even aan mij, die binnenzit in de wetenschap dat m’n karretje in den lande door een dame bestuurd wordt.  bye

Gelukkig zie ik hem regelmatig, vooral woensdag en donderdag wanneer hij voor een kleine beurt en APK naar Bart Ebben gaat… Ja, u hoort het goed, ik laat het door een garage uitvoeren… Ik kan het namelijk niet zelf met mijn rug. Dit gaat dus bakken geld kosten toilet Ook is het het geval dat ik door het niet rijden en alle andere dingen al een maand over APK ben Shocked

Wat naast APK en Roetmeting moet gebeuren is niet geheel duidelijk maar fusee of draagarm rechts in ieder geval. Kleine storing rechter koplamp (contactje) en kromme schijven voor. Verder meurt het naar stilstaand water, maar goed… Het beun-de-haas gemonteerde open dak zal daar wellicht debet aan kunnen zijn daar de afwatering bij beide a stijlen onder het roostertje keurig schoon zijn.

Jammer dus maar helaas, gelukkig kennen Bart en ik al een tijdje en kunnen we altijd leuke dingen regelen wbt onderdelen. Zo heeft hij originele klauwen en schijven+blokken voor liggen van een 1.9D met minder dan 3000km, die laat hij ff liggen tot we weten wat er donderdag uit de diagnose komt. Heb ‘m namelijk mijn probleem met de kromme schijven na 5000km voorgelegd en dit mogelijk aan de klauwen verweten welke van… Bartje komen. Ook mijn twijfels rondom de algehele compatibiliteit van Volcane remmelarij onder mijn huidige ZX.

Bart zal zijn monteur dus opdracht geven een nauwkeurig onderzoek naast het verplichte keuren uit te voeren en vervolgens met mij in conclaaf gaan inzake wat te doen.

Rest mij mijn oprechte verontschuldigingen aan te bieden aan een ieder waar ik dingen mee had lopen wbt onderdelen waarop ik niet heb gereageerd of erg laat, ik had hele andere dingen aan het hoofd (meestal lag ik ook horizontaal)  surrender

Enfin, zal vrijdag het verslagje wel even uitbreiden met een rapportage van de bevindingen van BartEbben en cohorten. Wellicht zal ik iemand uit de vriendenkring vragen onder mijn leiding de kleine beurt uit te voeren want daar rekenen ze zo’n 125 euries voor Sad  En Bart de keuring en grote reps uit laat voeren… Het zij zo, met pijn in het hart. En ach, de ZX verdiend het eigenlijk ook, toch…?

Dus, ziet u dezer dagen rond Utrecht, Arnhem, Deventer een Zwarte ZX met 2 boekenplanken achterop, zwaai en toeter!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 13 oktober 2008 09:58 PM
  [ # 1 ]

jammer dat jij het niet bent maar dat de zx toch bereden wordt! Ik zeg altijd maar: Een auto is gebouwd om te rijden, stilstaan doet meer schade!

(of iets in die trant, t wisselt.. Laughing )

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 27 oktober 2008 09:58 PM
  [ # 2 ]

Nou, €436 armer -waarvan €200 werkplaatstarief (had ik dut uitgespaard..) maar met wat nieuwe onderdeeltjes rijker. Hij rijdt en spoort weer als nieuw.

Overigens heeft de dame die momenteel ind e zx rijdt al 2 schades op de auto gemaakt, 1 niet in haar bijzijn (parkeerplaats) ander moest ze uitwijken voor aso bestuurder.

Weet iemand hoe dat werkt met het waarborgfonds?

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 03 november 2008 04:17 PM
  [ # 3 ]

En nu is de koppeling dus versleten… Wederom terwijl ik niets kan. Gaat dus 500+ kosten. Zonde van de poen maar ja.

Gehad:

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 03 november 2008 07:24 PM
  [ # 4 ]

Ik zou m ook niet aan een ander mee geven. Kost jou alleen maar geld. Waarom betaald zij niet een deel. Ik vind dat je die schades van haar vergoed moet krijgen. Of is het dat zij lekker kan rijden en dat de risico’s voor jou zijn. En een deel van de koppeling zou ik ook vragen. Anders had je m wel beter stil kunnen laten staan

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 03 november 2008 08:38 PM
  [ # 5 ]

Was dat voor antwoord?? Een deel van de koppeling? Zij rijd een paartal km ermee en moet gelijk een groot deel van onderhoud betalen? Een koppeling gaat lang mee. Die is echt niet na een paar km versleten

Wat uitlenen betreft, ik neem aan dat je ook weet aan wie je uitleent, wat voor risico’s daar mee zijn gemoeid en dat degene die hem leent ook weet wat voor risico’s daar mee zijn gemoeid.

Dus dat lost zichzelf wel op…

Een auto is een auto en vervangbaar.

Laten we eerder eens aan TS denken en hem sterkte en beterschap wensen met franse slag in zijn leven.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 november 2008 09:02 PM
  [ # 6 ]

Raar topic hoor….

De dame in kwestie jakkert effe de koppeling naar de maan.
Ja doeiiiiii, zo lust ik er nog wel een Cool

Profiel  

hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 04 november 2008 10:35 AM
  [ # 7 ]

Een auto uitlenen is prima, maar de inlener draait dan wel voor alle extra kosten op.

Zal mooi zijn zeg. Lekker goedkoop autorijden en als dankjewel de eigenaar alle reparaties laten betalen.

Edit: Uiteraard veel sterkte en beterschap aan TS.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 november 2008 10:41 AM
  [ # 8 ]

Ik denk dat de TS heel goed in staat is om te bepalen onder welke voorwaarden hij zijn wagen uit wil lenen. Wat de hulpvraag in dit topic wel is, zie ik ook niet direct.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 november 2008 11:59 PM
  [ # 9 ]

Hey David,

Hoe erg is het met de koppeling?
Als ie slipt is er met beleid best nog wat kilometers mee te maken.
Ik heb er de komende paar weken even geen tijd voor, maar als het nog vol te houden is tot zeg januari kunnen we best wat afspreken hoor, kom jij gezellig met een nieuwe koppeling en een bak bier naar Roermond en gaan we weer even vanouds klussen….toch?

Ik hoor het wel Cool

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 16 november 2008 04:15 AM
  [ # 10 ]

@iedereen: Thnx voor de beste wensen, mag inmiddels weer dingen doen van de neuroloog. Eerste was natuurlijk de auto in en karren. Da’s logisch…

D’r was ook niet direct een hulpvraag in dit topic, wilde als liefhebber weer even van me laten horen en de status van m’n geliefde ZX rapporteren.

De condities van uitleen waren en zijn duidelijk. Ze betaald voor de gereden km’s, simpel zat. Schade betaald ze ook en ze zal participeren in het koppelingsverhaal…

Nu is het vreemde echter, ik rijd inmiddels zelf weer wat nadat de neuroloog mij weer toestemming heeft gegeven activiteiten te ontplooien en het verder met fysio op te vangen. Daardoor kom ik achter een voor mij volmaakt vreemd tafereel.

Toen ik de ZX terug kreeg slipte de koppeling in 3-4-5 tussen 2-3000 rpm bij volgas. Dat is nu niet meer zo… Heb het toch echt getest, de 160 kmh kwam er ook redelijk makkelijk op. Vreemde situatie waar ik geen klinkklaar antwoord op heb Shocked

Vermeldenswaardig is wellicht dat m’n dieseltje kort na teruggaaf nauwelijks boven de 140 te duwen was en aldus een vriend van me erg traag was. Hetgeen ik inderdaad kan bevestigen. Hij was wel heel erg traag geworden, de oude Voltage met bijna 500k was sneller… Die had echter de EGR klep eruit.

Inmiddels breng ik ‘m langzaam weer op gang en merk ik dat hij idd wer vlotter en allerter wordt. Zou eea met rijstijl betreffende dame te maken kunnen hebben…? Mijn ratio zegt dat deze theorie niet kan. Eerst slippen in 3+ tussen 2-3000rpm en nu niet meer. Magie geloof ik niet in, maarrr… Wie weet ‘t?

Toch wil ik de koppeling vervangen. Nu ik zo rijd zonder slippende koppeling maar met aangrijppunt hoog en eerdere constatering dat platen niet meer okselfris zijn lijkt me het voor de levensduur van mof en tandwielen een goed idee.

Dus, @mech, die deal staat. Als ik deze constatering blijf houden kom ik ergens januari met bakkie gerstenat richting je kant op, babbelen we tijdens sleuteluurtjes bij en plakken we er een nieuwe koppeling in. Als Jaco kan komt hij mee (weet je nog, van die BX Progress waarvan we destijds de koppeling hebben vervangen?)

Kun je wellicht ook nadenken over hoe de vermaledijde onderste achterspoiler te verwijderen is. Deze zit met 2 schroeven en 20kg megalijm vast…  Shocked Of iemand die ooit eens een dergelijke spoiler verwijderd heeft?

Overigens, hier het einde van 2 helden:
<embed src=“http://www.mijnalbum.nl/Diashow-ZVPVM74O” type=“application/x-shockwave-flash” wmode=”#000000” width=“360” height=“269”></embed>

Gehad:

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 16 november 2008 03:08 PM
  [ # 11 ]

Afsluiter

Mensen, inzake koppeling: Nieuw draadje

Inzake het overige:
@iedereen, dank voor de reacties
@Mech, ik neem contact met je op! Heb er nu al zin in Twisted Evil

Gehad:

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 16 november 2008 09:39 PM
  [ # 12 ]

Dat had best in dit draadje gekund Exclamation

Maar goed, we gaan verder in het andere draadje, en zullen deze sluiten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook