Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
picassoke schreef:En ivm die prijzen, die bedragen zijn in nederland even hoog (puur in geldwaarde dan), maar ik bedoelde dat het bij jullie nog BMP enzo bijkomt, wat de prijs nog aanzienlijk verder de hoogte induwt.
over die prijzen was even een flauw geintje
Tja de ministers willen 10% loonsverhoging, dat moet toch ergens vandaan komen.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Peteryed schreef:picassoke schreef:En ivm die prijzen, die bedragen zijn in nederland even hoog (puur in geldwaarde dan), maar ik bedoelde dat het bij jullie nog BMP enzo bijkomt, wat de prijs nog aanzienlijk verder de hoogte induwt.
over die prijzen was even een flauw geintje
Tja de ministers willen 10% loonsverhoging, dat moet toch ergens vandaan komen.
Zo is het overal wel wat, hier in belgie loopt ook niet alles op wieltjes, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al lang begrepen
De enige auto die in nederland nog te betalen is, dat is een toyota prius. Als ik me niet vergis kreeg je daar een aanzienlijke korting op (via BMP???) En ik heb er test mee gereden, en ik was aangenaam verrast. Vooral het verbruik en de lage kosten stonden me wel aan, + het feit dat ik voor dik 24000 euro een full option had (navi, camera, zeer goeie audio, erg goeie automaat,....)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Activa CT Turbo schreef:>Door de traagheid en omvang van bv Airmatic luchtvering is het niet zomaar mogelijk om de functionaliteit van Hydractive te hebben. Variabele veerstijfheid bij constante wagenhoogte en belasting bv wordt gedaan bij Hydractive door in/uitschakeling van de veervolumes zoals we allemaal weten. Lukt (nog) niet bij Airmatic.
Jawel, dat is Airmatic Dual Control. Die heeft per wiel een variabel luchtvolume (net als bij HA door in/uitschakelen van een extra bol) bestaat sinds de Maybach/2002 MB-E
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
picassoke schreef:De C5 is nu eenmaal vrij duits, dat was ook de bedoeling van citroen, en daar maken ze ook reclame mee.
Je verwart een Engelse reclame voor de C5 met de werkelijkheid. In NL draait de Spaanse reclame (luxe op de weg, met die kroonluchters) niks over Duitse rommel.
probleem bij een MB voor komt. Dan wordt het als uniek geval gezien.
MB rijders hebben de laatste 10jaar zodanig moeten afzien, die leggen zich er inmiddels gewoon bij neer dat hun merk het oude niet meer is.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Peteryed schreef:De Honda Civic Hybride is een beter en mooiere keus volgens mij.
Mooi vind ik em (ook) niet.
Het verbruik bij de Prius zal juist tegenvallen als je lange afstanden rijdt. Hij zou zijn zuinigheid juist in de stad moeten halen en bij niet al te hoge snelheden waar je echt een voordeel hebt van terugwennen van remenergie en het slim scahkelen van elektromotor en verbrandingsmotor.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Peteryed schreef:Wil je met de prius zuinig rijden moet je wel een erg licht voetje hebben. Ik heb er nooit echt zuinig mee kunnen rijden ook al deed ik mijn best. Hij is mij te amerikaans. De Honda Civic Hybride is een beter en mooiere keus volgens mij.
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar voor de aankoop van men picasso heb ik oa ook testgereden met een prius, net om de reden dat het dankzij de aanzienlijke korting van de staat een interessant alernatief werd.
Kwam nog eens bij dat de algemene kost ook zeer laag was: goekoop onderhoud, erg lage wegentaks, erg lage BIV, laag verbruik, lage verzekering,...
En de testrit veel erg goed mee, in die mate dat hij nog lang heeft meegespeeld in mijn uiteindelijke keuze.
Over het verbruik, ik rij gewoon vlot, altijd iets meer dan teogestaan, meestal tussen de 5 en 10 km/h teveel.
En op een rit waarvan het merendeel snelweg was kwam ik toch uit op een erg mooi resultaat van 4.8L/100km. Over de totale testafstand, waarvan het merendeel (75%) nog altijd snelweg was kwam ik uit, met enkele stoplichtsprintjes, op een totaal van 5.1 L/100 km.
Dus ik was er toch erg tevreden over.
Geen enkele middeklasser, met die ruimte, comfort, en een automaat kan dit resultaat opbrengen.
En moest ik morgen mijn keuze overdoen speelt hij zeker opnieuw een erg belangrijke rol. Maar dat is gewoon puur persoonlijk.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
HEt gekke was bij een Prius dat je eens per half jaar moet starten. Nu zal je denken dat doet tocch iedereen. Maar wat als je ziek wordt of een lange tijd in het buitenland bent. Het probleem is dat de auto dan nooit meer start. Je kan geen startkabels gebruiken. De auto moet dan versleept worden naar Brussel. Daarbij even gezegt dat hij ook niet wil rollen. Hij zal in je garage staan bedacht ik me.
Een ander probleem met de prius is dat hij niets kan trekken. Je kan er dus niet mee opvakantie met de caravan. En ik blijf erbij hij is te Amrikaans en daar ben ik gewoon op tegen. Waardeloze rommel.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Peteryed schreef:HEt gekke was bij een Prius dat je eens per half jaar moet starten. Nu zal je denken dat doet tocch iedereen. Maar wat als je ziek wordt of een lange tijd in het buitenland bent. Het probleem is dat de auto dan nooit meer start. Je kan geen startkabels gebruiken. De auto moet dan versleept worden naar Brussel. Daarbij even gezegt dat hij ook niet wil rollen. Hij zal in je garage staan bedacht ik me.
Een ander probleem met de prius is dat hij niets kan trekken. Je kan er dus niet mee opvakantie met de caravan. En ik blijf erbij hij is te Amrikaans en daar ben ik gewoon op tegen. Waardeloze rommel.
dat van dat stilstaan wist ik niet, dan van dat trekken wel, maar dit is bij mij niet van toepassing. Het enige wat bij mij belangrijk is is dat er makkelijk een fiets inpast, wat helemaal geen probleem was.
En te amerikaans, heb ik opzich geen problemen mee. Vooral de airco was indrukwekkend goed, nog nooit meegemaakt.
Maar de vering was wel rampzalig slecht. Te slap, en te korte veerwegen, en zeker in combinatie met de starre achteras uit een vorig tijdperk was het een ramp. Zowel comfort als weggedrag waren echt niet van deze tijd. OOk de stoelen waren slecht.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:
Maar de vering was wel rampzalig slecht. Te slap, en te korte veerwegen, en zeker in combinatie met de starre achteras uit een vorig tijdperk was het een ramp. Zowel comfort als weggedrag waren echt niet van deze tijd. OOk de stoelen waren slecht.
Persoonlijk vind ik dit best overtrokken. OK, het is geen Citroen, maar de wegligging is vergeleken met diverse klassegenoten niet veel slechter en over de stoelen had ik met een uur rijden niet echt klagen. JA, het zit niet zo lekker als mijn eigen BX GTI stoelen, maar er is ook een hoop slechters dan de Prius. Ik denk gewoon middelmatig. Prius heeft duidelijk andere uitblink factoren.
Wat betreft amerikaans? Dat snap ik echt niet. Hij is onfeilbaar japans.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lijkt me ook dat een als je het over te Amerikaans heb dat je dan over een auto heb die juist wel redelijk soepel veert en een het liefst rechtdoor gaat
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb ook al een paar mensen gesproken met een prius,en wat het verbruik betrefd, hadden ze het allemaal over 5 liter ongeveer.Sorry,maar er zijn nu toch al heel wat niet hybride’s die gelijkaardige verbruikscijfers halen.MB werkt momenteel aan een motor op benzine,met een inhoud van 3.0 liter,welke ook maar 5.5 liter zou verbruiken. das ook niet veel dus.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
mpostma schreef:picassoke schreef:
Maar de vering was wel rampzalig slecht. Te slap, en te korte veerwegen, en zeker in combinatie met de starre achteras uit een vorig tijdperk was het een ramp. Zowel comfort als weggedrag waren echt niet van deze tijd. OOk de stoelen waren slecht.
Persoonlijk vind ik dit best overtrokken. OK, het is geen Citroen, maar de wegligging is vergeleken met diverse klassegenoten niet veel slechter en over de stoelen had ik met een uur rijden niet echt klagen. JA, het zit niet zo lekker als mijn eigen BX GTI stoelen, maar er is ook een hoop slechters dan de Prius. Ik denk gewoon middelmatig. Prius heeft duidelijk andere uitblink factoren.
Wat betreft amerikaans? Dat snap ik echt niet. Hij is onfeilbaar japans.
Ik vergelijk op basis met mijn C4P, de auto die ik uiteindelijk kocht.
Maar verder is er geen enkele verglijking mogelijk tussen de 2.
De pro’s van de prius waren:
- erg goedkoop in gebruik
- zeer goede uitrusting (navi)
- erg goede automaat
- zeer goede geluiddemping
- erg goede audio
- erg ruim
- zeer goede algmene kwaliteit (kijk maar naar de duurtest van autobild)
- erg goede dealer dicht in de buurt, eerlijk, goedkoop, erg behulpzaam,...
- mss vergeet ik nu nog enkele zaken
de nadelen waren:
- comfort (ivm men picasso), toch voelbaar harder
- weggedrag, nog zijwindgevoeliger
- mindere stoelen (ivm mijn picasso)
Dit verklaard voor mij waarom de prius lang in men keuze heeft meegespeeld.
En had de oliecrisis nu enkele maanden eerder uitgebroken reed ik zeker rond in een prius.
Met amerikaans denk ik dat hij vooral het model wil bedoelen. Want technisch gezien is het pure japanse toptechnologie.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Blooper1963 schreef:Ik heb ook al een paar mensen gesproken met een prius,en wat het verbruik betrefd, hadden ze het allemaal over 5 liter ongeveer.Sorry,maar er zijn nu toch al heel wat niet hybride’s die gelijkaardige verbruikscijfers halen.MB werkt momenteel aan een motor op benzine,met een inhoud van 3.0 liter,welke ook maar 5.5 liter zou verbruiken. das ook niet veel dus.
Idd, 5 liter is realistisch. Maar hoe dan ook blijf ik dat een erg goed resultaat vinden.
Probeer maar eens een even ruime en comfortabele auto te vinden voor dat budget en zo een lage kost.
Het zal niet makkelijk zijn, dan denk ik vooral aan de erg goede automaat icm met de muisstille benzine, en enkele zaken die ik hierboven opnoemde.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Blooper1963 schreef:Ik heb ook al een paar mensen gesproken met een prius,en wat het verbruik betrefd, hadden ze het allemaal over 5 liter ongeveer.Sorry,maar er zijn nu toch al heel wat niet hybride’s die gelijkaardige verbruikscijfers halen.MB werkt momenteel aan een motor op benzine,met een inhoud van 3.0 liter,welke ook maar 5.5 liter zou verbruiken. das ook niet veel dus.
Idd, 5 liter is realistisch. Maar hoe dan ook blijf ik dat een erg goed resultaat vinden.
Probeer maar eens een even ruime en comfortabele auto te vinden voor dat budget en zo een lage kost.
Het zal niet makkelijk zijn, dan denk ik vooral aan de erg goede automaat icm met de muisstille benzine, en enkele zaken die ik hierboven opnoemde.
Ik zou hem vergelijken met de C4 berline 1.6 16v. Dan heb je mijns inziens een redelijke vergelijkbare auto.
Deze wagen loopt als je je best doet 1 op 13/14. Dat is toch duidelijk een stuk minder zuinig. Ik ken niet veel concurrenten van vergelijkbare grootte en motorisering die op benzine 1 op 20 halen. De laatste auto waarmee ik dat haalde was een Renault Twingo 1.2 op lange afstanden.
Het zijn eerder waarden voor een diesel.
Ïk zou zeggen: als je puur rationeel denkt kun je er weinig tegenin brengen (of je moet caravans willen trekken: want dat is het enige wat gewoon niet kan). Meja, autorijden is wat mij betreft geen zuiver rationale aangelegenheid.