Xantia uit 1999 met kapotte dieselpomp. Volgens garage kost dit 1500 euro…
Is het de moeite om dit te laten maken? Rekeninghoudend dat de motor 210.000 km heeft gelopen?
Is deze pomp als ruilpomp verkrijgbaar? Zo ja, wat kost dit?
Alvast bedankt.
Voor HDI-motoren moet de handeling van het vervangen van een dieselpomp volgens mij niet zó enorm duur zijn. De pomp is niet-timingkritisch, dus het is alleen maar een kwestie van eraf- en erop schroeven.
De enige prijsopdrijver komt uit de pomp zelf; ga je van een 2e handsje uit dan ben je allicht goedkoper uit - maar voor hoelang is dan de vraag. Gezien de hogedruk die zo’n ding moet kunnen opbrengen zal het prijskaartje van een nieuwe pomp wel “interessant” zijn…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Of je een slooppomp of een ruil of nieuw exemplaar moet nemen is afhankelijk van hoelang je nog met je Xantia door wil.
Heb destijds bij een XM ook 2000 euro geinvesteerd omdat ik nog zeker 100K doorwilde met de auto.
Moet ie nog een jaartje mee dan is een 2dehands voor pakweg 300 euro een prima optie. Wil je langer door, neem dan een ruilpomp of een nieuwe.
Domme vragen bestaan niet.
Re: Dieselpomp stuk 2.0 HDI
Dieter schreef:? Rekeninghoudend dat de motor 210.000 km heeft gelopen?
Alvast bedankt.
je bent nog niet eens halverwege
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Dacht ik ook…
Is wagen van m’n zus en de garage heeft haar gezegd dat het om die reden de moeite eigenlijk niet meer is. Voor zover ik weet is er verder niets aan en is ze er erg tevreden van. Van de Xantia hé.
Zoveelste verkoopstrucje.
Dieter schreef:Dacht ik ook…
Is wagen van m’n zus en de garage heeft haar gezegd dat het om die reden de moeite eigenlijk niet meer is. Voor zover ik weet is er verder niets aan en is ze er erg tevreden van. Van de Xantia hé.
Zoveelste verkoopstrucje.
Ja en dat is vaak het geval en vooral in grotere garages.
Eenmaal de wagen meer dan 5 tot 6 jaar oud is, wordt het voor hen een “last” en zien ze liever de aankoop van een nieuw model zodat ze ook zelf minder problemen problemen hebben en hun verkoopcijfers probleemloos bereiken.
En wat zijn de problemen eigenlijk met de pomp? Starten, rijden, ....
Kort na het starten een “ontploffingske” lees knal en dan stilvallen en niet meer starten…
Zit er geen opvoerpomp in die defect is?
Dat is ook met codes uit te lezen ahgi.
Ich bin ein Breaker
Tja, weet het niet, heb er zelf niet naar gekeken…
Zo’n opvoerpomp zou je moeten horen, als deze er inderdaad in zit.
Je hoort ‘m lopen zodra je ‘m op motorcontact zet. Als die pomp niet of niet goed werkt gaat de motor niet aanslaan, of hooguit een half slagje.
Ich bin ein Breaker