2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
auto valt uit bij het remmen
miss zelda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-10-2008

Gepost: 19 november 2008 11:17 PM
  [ # 16 ]

doet ie het of doet ie het niet

Inmiddels heb ik al zo’n 600 km gereden. Het probleem is een dag wegegweest en toen viel ie weer 3 keer uit, bij een koude motor.
Ik heb de auto gisteren weer terug gebracht naar de garage en zojuist weer opgehaald.
Ik ben al blij dat het niet is waar ze bang voor waren: de pomp.
Ze hebben nu de brandstoftoevoer wat opgekrikt.
Het lijkt hoopvol: hij is op de terugweg naar huis niet stilgevallen.
Wel hapert ie nog wat bij het optrekken.
Klinkt dit aannemelijk?

Profiel  
 
Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 20 november 2008 02:22 AM
  [ # 17 ]
miss zelda schreef:

ik heb hem inmiddels naar de garage gebracht, in Breda. Er zijn hiervoor geen werkzaamheden geweest aan mijn auto.
Hij moest ook voor 1-12 gekeurd zijn, dus dat laat ik ook maar meteen doen. Ik ben benieuwd, hij staat voor morgen in de planning…

emerpark op het spinveld? Wink

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 20 november 2008 09:08 AM
  [ # 18 ]

het zal me niet verbazen, mede gezien je kilometer stand dat iets van een verstuiver oid een beetje zit te klieren.

de auto van mijn vader heeft trouwens ook zoiets gehad maar dat is een commonrail diesel. dus ik weet niet of jouw auto een gasklephuis heeft. maar als die te snel dicht gaat heb je ook een verkeerd mengsel en valt ie uit. > lijkt me niet onwaarschijnlijk iig. lijkt me dan geen oplossing om je brandstoftoevoer op te schroeven.

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
miss zelda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-10-2008

Gepost: 27 november 2008 12:57 AM
  [ # 19 ]

na 2 dagen hoopvol niet uit te zijn gevallen, viel de auto vrijdagavond weer uit.
Zodra de moter warm is doet ie het weer wel….
Vreemd

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 27 november 2008 09:51 AM
  [ # 20 ]

Helaas ben ik met diesels niet zo bekend en weet dus niet zeker of het volgende onderdeel überhaupt in een diesel zit. Kan niet bedenken waarom niet dus vooruit maar.

Een veel voorkomend euvel in deze is het startrelais dat problemen geeft. Dit is een bruin kastje dat naast de ECU in de ECU bak zit. In ieder geval bij benzinemotoren wil dit nog wel eens dergelijke problemen opleveren. En bij diesels wordt toch in ieder geval de inspuiting elektronisch geregeld. ‘T is maar een idee.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 28 november 2008 10:40 AM
  [ # 21 ]

Hallo mensen,

Ik weet even niet zeker of dit er mee te maken kan hebben, maar kan het ook een defecte voorraad bol zijn ? Dit zou (in mijn ogen) ervoor kunnen zorgen dat de HD pomp te hard moet werken bij het remmen dat de motor dit niet meer trekt.
Ik heb met m’n DS een soortgelijk probleem gehad, niet bij het remmen maar bij het snel sturen (naar links). Ik weet echter niet meer exact wat daar nou de oorzaak van was.

Groetjes en succes.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 28 november 2008 12:53 PM
  [ # 22 ]
bartjes schreef:

Ik weet even niet zeker of dit er mee te maken kan hebben, maar kan het ook een defecte voorraad bol zijn ? Dit zou (in mijn ogen) ervoor kunnen zorgen dat de HD pomp te hard moet werken bij het remmen dat de motor dit niet meer trekt.

Als je motor afslaat door het hydraulisch systeem dan is er nog iets anders niet pluis, lijkt me niet het probleem.

katuut schreef:

dus ik weet niet of jouw auto een gasklephuis heeft. maar als die te snel dicht gaat heb je ook een verkeerd mengsel en valt ie uit

Een diesel met een gasklephuis? Een diesel heeft geen gasklep.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
miss zelda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-10-2008

Gepost: 30 november 2008 07:22 PM
  [ # 23 ]

Ik weet even niet zeker of dit er mee te maken kan hebben, maar kan het ook een defecte voorraad bol zijn ? Dit zou (in mijn ogen) ervoor kunnen zorgen dat de HD pomp te hard moet werken bij het remmen dat de motor dit niet meer trekt.

Wanneer je wat krachtiger remt slaat ie minder vaak af dan wanneer je rustig uit rijdt voor bv een stoplicht en dan je koppling in trapt. Het ligt dus niet alleen aan het remmen zelf, wel aan het verminderen van vaart/toeren….

Wat ook steeds erger wordt is het haperen tijdens de eerste paar kilometer, dus als de motor nog niet warm is. Dit vooral bij het optrekken en doorschakelen in de 1e en 2e versnelling. Als ie niet meer hapert dan is het moment aangebroken dat ik ook niet meer bang ben dat ie uit valt, want dan is de motor warm en kan ik rustig door rijden.
Vooral ook als ik over een drempel rijdt, hapert ie als een gek. Alsof iemand er van achteren op rijdt…

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 30 november 2008 09:55 PM
  [ # 24 ]
Piet Visser schreef:

Miss Zelda,

Is het probleem begonnen na werkzaamheden aan de auto?
Gaat het probleem vergezeld met andere problemen: slecht starten, koelvloeistofverbruik of verhoogd brandstofgebruik?.

Uit je profiel kan ik niet uitmaken waar je in Nederland woont, er zijn waarschijnlijk meerdere leden die best even willen kijken naar je auto.
Maar als niemand weet waar de hulp nodig is zal niemand die toezeggen..

Ik had nog een paar vragen Wink

Hoe schakelt de wagen trouwens en rookt de wagen tijdens stevig optrekken vanuit laag toeren?

Groet, Piet

Profiel  
 
miss zelda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-10-2008

Gepost: 30 november 2008 10:48 PM
  [ # 25 ]

Er was vooraf niets aan gedaan. Na de klachten heeft hij een kleine beurt gehad, waarbij de filters vervangen zijn. Hij is toen ook meteen gekeurd.
Hij rookt niet tijdens het optrekken, hapert dus wel steeds meer bij koude motor.
Met schakelen geen problemen.
Starten doet ie slecht. Maar na uiterlijk 2 pogingen doet ie het altijd. Dit kwaaltje heeft ie al 2 jaar, zodra de winter begint wordt dat erger. Het duurt dus ook een paar tellen voordat ie start, nadat ie uitgevallen is.
Accu is nog niet zo gek oud.
Mijn brandstofverbruik is normaal, zo rond de 1:17. Is nu wel iets hoger, omdat ik later doorschakel, in de hoop dat de moter dan sneller opwarmt…
Koelvloeistofverbruik is volgens mij ook normaal. Ik heb me wel eens laten vertellen door de vorige eigenaar dat mijn airco niet goed werkt, omdat er bij werking koelvloeistof zou gaan lekken (?). Ook heb ik, als ik de kachel aanzet, een maggi-geurtje uit de kachel. Dit zou mogelijk ook iets met koelvloeistof kunnen zijn?? Maar ik heb hier geen verstand van, dus wellicht praat ik de grootste onzin nu Smile

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 01 december 2008 12:28 AM
  [ # 26 ]

Ook heb ik, als ik de kachel aanzet, een maggi-geurtje uit de kachel. Dit zou mogelijk ook iets met koelvloeistof kunnen zijn?? Maar ik heb hier geen verstand van, dus wellicht praat ik de grootste onzin nu

Nee hoor, dat heb je helemaal correct. Dit duidt op een lekke kachelradiateur. Aardig klusje om in een verloren weekend te fixen Laughing
Gehele dash uitbouwen, radiateurtje vervangen (Valeo of Behr), welke weet je pas als hij eruit is Surprisedops: . Dan dashboard weer terug bouwen Cool .
Al met al ben je wel een weekend zoet Rolling Eyes .

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
miss zelda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-10-2008

Gepost: 02 december 2008 06:08 PM
  [ # 27 ]

wederom langs de garage geweest. Het ljikt nu volgens de geleerden toch echt aan de brandstofpomp te liggen; gaat ook al erg lang mee hé.
Kost me nog eens zo’n € 600,-
Met de 650,- waar ie onlangs voor gekeurd is, is dat het me niet meer waard.
Iemand nog interesse in deze auto?  Sad  wellicht voor wat onderdelen?
Is verder de laatste jaren praktisch alles aan vervangen: dynamo, veerbollen. complete remsysteem, lagers, splinternieuwe distridutieriem etc etc…..
Ik ga maar op zoek naar een ax-je. Is met de reistijden van mij net iets goedkoper (zo’n 15.000 km/jaar).

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 02 december 2008 08:31 PM
  [ # 28 ]

Waar staat die?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
miss zelda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 19-10-2008

Gepost: 02 december 2008 09:43 PM
  [ # 29 ]

in Breda

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 02 december 2008 10:27 PM
  [ # 30 ]

haha een brandstof pomp? scharrel er zelf 1 op die uit een rijdende auto komt… zet m er zelf in en je bent voor 100 klaar!

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook