doet ie het of doet ie het niet
Inmiddels heb ik al zo’n 600 km gereden. Het probleem is een dag wegegweest en toen viel ie weer 3 keer uit, bij een koude motor.
Ik heb de auto gisteren weer terug gebracht naar de garage en zojuist weer opgehaald.
Ik ben al blij dat het niet is waar ze bang voor waren: de pomp.
Ze hebben nu de brandstoftoevoer wat opgekrikt.
Het lijkt hoopvol: hij is op de terugweg naar huis niet stilgevallen.
Wel hapert ie nog wat bij het optrekken.
Klinkt dit aannemelijk?
miss zelda schreef:ik heb hem inmiddels naar de garage gebracht, in Breda. Er zijn hiervoor geen werkzaamheden geweest aan mijn auto.
Hij moest ook voor 1-12 gekeurd zijn, dus dat laat ik ook maar meteen doen. Ik ben benieuwd, hij staat voor morgen in de planning…
emerpark op het spinveld?
het zal me niet verbazen, mede gezien je kilometer stand dat iets van een verstuiver oid een beetje zit te klieren.
de auto van mijn vader heeft trouwens ook zoiets gehad maar dat is een commonrail diesel. dus ik weet niet of jouw auto een gasklephuis heeft. maar als die te snel dicht gaat heb je ook een verkeerd mengsel en valt ie uit. > lijkt me niet onwaarschijnlijk iig. lijkt me dan geen oplossing om je brandstoftoevoer op te schroeven.
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
na 2 dagen hoopvol niet uit te zijn gevallen, viel de auto vrijdagavond weer uit.
Zodra de moter warm is doet ie het weer wel….
Vreemd
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Helaas ben ik met diesels niet zo bekend en weet dus niet zeker of het volgende onderdeel überhaupt in een diesel zit. Kan niet bedenken waarom niet dus vooruit maar.
Een veel voorkomend euvel in deze is het startrelais dat problemen geeft. Dit is een bruin kastje dat naast de ECU in de ECU bak zit. In ieder geval bij benzinemotoren wil dit nog wel eens dergelijke problemen opleveren. En bij diesels wordt toch in ieder geval de inspuiting elektronisch geregeld. ‘T is maar een idee.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hallo mensen,
Ik weet even niet zeker of dit er mee te maken kan hebben, maar kan het ook een defecte voorraad bol zijn ? Dit zou (in mijn ogen) ervoor kunnen zorgen dat de HD pomp te hard moet werken bij het remmen dat de motor dit niet meer trekt.
Ik heb met m’n DS een soortgelijk probleem gehad, niet bij het remmen maar bij het snel sturen (naar links). Ik weet echter niet meer exact wat daar nou de oorzaak van was.
Groetjes en succes.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
bartjes schreef:Ik weet even niet zeker of dit er mee te maken kan hebben, maar kan het ook een defecte voorraad bol zijn ? Dit zou (in mijn ogen) ervoor kunnen zorgen dat de HD pomp te hard moet werken bij het remmen dat de motor dit niet meer trekt.
Als je motor afslaat door het hydraulisch systeem dan is er nog iets anders niet pluis, lijkt me niet het probleem.
katuut schreef:dus ik weet niet of jouw auto een gasklephuis heeft. maar als die te snel dicht gaat heb je ook een verkeerd mengsel en valt ie uit
Een diesel met een gasklephuis? Een diesel heeft geen gasklep.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik weet even niet zeker of dit er mee te maken kan hebben, maar kan het ook een defecte voorraad bol zijn ? Dit zou (in mijn ogen) ervoor kunnen zorgen dat de HD pomp te hard moet werken bij het remmen dat de motor dit niet meer trekt.
Wanneer je wat krachtiger remt slaat ie minder vaak af dan wanneer je rustig uit rijdt voor bv een stoplicht en dan je koppling in trapt. Het ligt dus niet alleen aan het remmen zelf, wel aan het verminderen van vaart/toeren….
Wat ook steeds erger wordt is het haperen tijdens de eerste paar kilometer, dus als de motor nog niet warm is. Dit vooral bij het optrekken en doorschakelen in de 1e en 2e versnelling. Als ie niet meer hapert dan is het moment aangebroken dat ik ook niet meer bang ben dat ie uit valt, want dan is de motor warm en kan ik rustig door rijden.
Vooral ook als ik over een drempel rijdt, hapert ie als een gek. Alsof iemand er van achteren op rijdt…
Piet Visser schreef:Miss Zelda,
Is het probleem begonnen na werkzaamheden aan de auto?
Gaat het probleem vergezeld met andere problemen: slecht starten, koelvloeistofverbruik of verhoogd brandstofgebruik?.Uit je profiel kan ik niet uitmaken waar je in Nederland woont, er zijn waarschijnlijk meerdere leden die best even willen kijken naar je auto.
Maar als niemand weet waar de hulp nodig is zal niemand die toezeggen..
Ik had nog een paar vragen
Hoe schakelt de wagen trouwens en rookt de wagen tijdens stevig optrekken vanuit laag toeren?
Groet, Piet
Er was vooraf niets aan gedaan. Na de klachten heeft hij een kleine beurt gehad, waarbij de filters vervangen zijn. Hij is toen ook meteen gekeurd.
Hij rookt niet tijdens het optrekken, hapert dus wel steeds meer bij koude motor.
Met schakelen geen problemen.
Starten doet ie slecht. Maar na uiterlijk 2 pogingen doet ie het altijd. Dit kwaaltje heeft ie al 2 jaar, zodra de winter begint wordt dat erger. Het duurt dus ook een paar tellen voordat ie start, nadat ie uitgevallen is.
Accu is nog niet zo gek oud.
Mijn brandstofverbruik is normaal, zo rond de 1:17. Is nu wel iets hoger, omdat ik later doorschakel, in de hoop dat de moter dan sneller opwarmt…
Koelvloeistofverbruik is volgens mij ook normaal. Ik heb me wel eens laten vertellen door de vorige eigenaar dat mijn airco niet goed werkt, omdat er bij werking koelvloeistof zou gaan lekken (?). Ook heb ik, als ik de kachel aanzet, een maggi-geurtje uit de kachel. Dit zou mogelijk ook iets met koelvloeistof kunnen zijn?? Maar ik heb hier geen verstand van, dus wellicht praat ik de grootste onzin nu
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ook heb ik, als ik de kachel aanzet, een maggi-geurtje uit de kachel. Dit zou mogelijk ook iets met koelvloeistof kunnen zijn?? Maar ik heb hier geen verstand van, dus wellicht praat ik de grootste onzin nu
Nee hoor, dat heb je helemaal correct. Dit duidt op een lekke kachelradiateur. Aardig klusje om in een verloren weekend te fixen
Gehele dash uitbouwen, radiateurtje vervangen (Valeo of Behr), welke weet je pas als hij eruit is ops: . Dan dashboard weer terug bouwen .
Al met al ben je wel een weekend zoet .
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
wederom langs de garage geweest. Het ljikt nu volgens de geleerden toch echt aan de brandstofpomp te liggen; gaat ook al erg lang mee hé.
Kost me nog eens zo’n € 600,-
Met de 650,- waar ie onlangs voor gekeurd is, is dat het me niet meer waard.
Iemand nog interesse in deze auto? wellicht voor wat onderdelen?
Is verder de laatste jaren praktisch alles aan vervangen: dynamo, veerbollen. complete remsysteem, lagers, splinternieuwe distridutieriem etc etc…..
Ik ga maar op zoek naar een ax-je. Is met de reistijden van mij net iets goedkoper (zo’n 15.000 km/jaar).
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Waar staat die?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
in Breda
haha een brandstof pomp? scharrel er zelf 1 op die uit een rijdende auto komt… zet m er zelf in en je bent voor 100 klaar!
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205