katuut schreef:haha een brandstof pomp? scharrel er zelf 1 op die uit een rijdende auto komt… zet m er zelf in en je bent voor 100 klaar!
eh…. ikke 28-jarige vrouw met 2 linker handen (ik ben dan ook wel linkshandig, maar heb daar in dit geval geen voordeel bij).
Verder is mij verteld dat de huidige pomp er eerst uit moet, omdat er een nummer onderop staat, wat nodig is om te bepalen wat voor pomp er in moet en hoe kom ik dan aan een passende pomp? Sloop?
katuut schreef:haha een brandstof pomp? scharrel er zelf 1 op die uit een rijdende auto komt… zet m er zelf in en je bent voor 100 klaar!
zet die van jou er naast kun je haar gelijk helpen
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Dus idd lucht probleem.
Is dit niet het bekende dekseltje pakking die lucht lekt?
link naar een BX gerelateerd topic
Zoek eens een citroen / peugeot specialist of in garage vorm of in een helpende hand forum vorm…..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
mijn garage is een citroenspecialist. Ik neem dus aan dat ie zulke dingen ook weet. Hij heeft er iig alles aan gedaan om andere (goedkopere) dingen uit te sluiten en mogelijk andere oplossingen te bedenken.
Het is blijkbaar toch de pomp.
En dan vind ik het te duur om dit ook nog te laten maken.
Ik ben er vorige maand ook al 650,- aan kwijt geweest voor de keuring. Komt dan in totaal op 1250,-. Dan is ie in principe total-loss verklaard. De afgelopen 3 jaar ben ik elke keer al zo’n 1000,- kwijt geweest voor de keuring. ondanks dat ie wellicht wel weer prima rijdt met een nieuwe pomp….
toch zonde…...
Kzal er toch nog even over nadenken….
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Het gaat niet om hoeveel een auto per jaar kost, maar per km…
Als ik per jaar kijk, dan schrik ik ook, kijk ik per km, dan kom ik op een 10cent uit en dat vind ik acceptabel. We hebben het over een kostenpost van 3000 / jaar
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Het is allemaal natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Koop je een, overigens prima, auto voor €1000,- en moet je rapartiekosten betalen van €1200,- dan istie ineens total loss. Heb je een nieuwe auto van pak’m beet €20.000,- dan is dat het wel waard. Right? Nee!
De auto van €1000,- heeft praktisch geen afschrijving (waardevermindering) meer. Terwijl dat nieuwe barrel gigantische afschrijvingen met zich mee brengt. Dat maakt de oude auto per km al veel goedkoper. Tel daarbij dat een oude auto minder nieuw heeft gekost dan een vergelijkbare heden te dage. Dit is besparing in de verzekeringspremie, nog afgezien van het feit dat je een oude auto niet all-risk hoeft te verzekeren = nog meer besparing. Hierdoor is een oudere auto altijd goedkoper dan een nieuwe.
Ja maar ik koop ook geen nieuwe zul je zeggen. Ik koop een andere oude auto. OK, dat kan. Maar als je denkt dat een andere oude auto zonder problemen is, onder welke steen heb je de laatste jaren dan geleefd? Meestal word een auto verkocht omdat er (dure) reparaties aan zitten te komen. En die koop jij dus. Kijk wat je er de laatste jaren aan hebt uitgegeven. Dat hoeft dus de komende tijd niet meer en verder rijdt de auto toch best goed. Je weet wat je nu hebt en niet wat je krijgt.
Wat betreft die brandstofpomp. Zet eens een aanvraag in de onderdelenzoeker.nl of de onderdelenlijn.nl. wie weet wat er aangeboden wordt. En/of bel eens een paar autosloperijen in de buurt of ze nog zo’n ding hebben. Voor een bedrag van tussen de €60 en €100 scoor je er dan al een. Het monteren is helemaal eitje. Gaat nog net niet met twee vingers in je neus en een hand op de rug maar met een van beide geen probleem.
Je klapt de zitting van de achterbank omhoog en slaat de vloerbedekking aan de rechterzijde terug. Dan zie je een zwart plastic afdekkapje, dat wip je los. Daaronder zit de pomp. Maak het stekkertje los en draai de plastic ring eraf. Neem een grote lap, trek de pomp omhoog en leg hem in de lap. Dat voorkomt dat er brandstof in je interieur lekt. Montage gaat in omgekeerde volgorde. Klusje van vijf minuten.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Heb je helemaal gelijk in. Praktisch iedereen doet zijn auto pas weg zodra er grote kosten aan zitten te komen. Je weet dus nooit wat je terug koopt.
Nu is het zo dat ik al een paar keer berekend heb dat met mijn 15.000 km per jaar ik wellicht wat goedkoper uit zou zijn met een klein benzine autootje. Dit zou dan ook mooie gelegenheid zijn om afscheid te nemen van mijn huidige auto.
Maar als ik zo lees hoe simpel het kan zijn om die pomp te verwisselen…
Ik vraag me dan wel af waarom een garagebedrijf hier zo’n € 600,- voor rekent (bij een 2e hands pomp).
Maar hoe weet ik naar welke pomp ik op zoek ben?
Bij de garage zeiden ze iets van een nummer dat onderop staat, waardoor ie er eerst uit moet voordat je weet welke je precies moet hebben….
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
miss zelda schreef:Maar als ik zo lees hoe simpel het kan zijn om die pomp te verwisselen…
Ik vraag me dan wel af waarom een garagebedrijf hier zo’n € 600,- voor rekent (bij een 2e hands pomp).
Ik denk dat je een beetje op het verkeerde been wordt gezet door Hendrik69.
Een brandstofpomp van een benzineauto ligt inderdaad onder de achterbank en is makkelijk te verwisselen, terwijl de brandstofpomp van een diesel op het blok gemonteerd is en een stuk lastiger te verwisselen door iemand die er geen verstand van heeft. De distributieriem moet los, de verstuiverleidingen moeten los, nog meer leidingen moeten los…
Ik vind die 600 euro die de garage rekent erg netjes nog, voor dat geld krijg je vast een gebruikte pomp, een nieuwe kan niet uit voor dat geld.
Overigens lijkt het me wel waard om deze reparatie te laten verrichten. Een goede, andere auto kost ook al zo 600 en dan moet je nog maar afwachten in wat voor staat die is.
Eveneens ben ik tevens ook.
mijn zorgen van de afgelopen dagen zijn blijkbaar voor niets geweest. Mijn man heeft namelijk achter mijn rug om, ervoor gezorgd dat er vanmiddag een superleuke citroen saxo voor de deur stond!!!
Tis een blauwe, uit 1999, met 91.000 op de teller. Vandaag nog gekeurd en kan als het goed is dus nog jaren mee
De xantia is ingeruild en zal wellicht naar de sloop gaan…
Eind goed, al goed
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat denk ik niet…
In ieder geval veel plezier met je Saxo (en da’s gewoon een nieuwe iets-beter-geïsoleerde AX)..!
‘Spirit of avant-garde’