Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
oudelut schreef:En in werksituatie (bedrijfsauto, dus chauffeur vaak geen eigenaar?) wordt er vaak niet zachtzinnig mee omgesprongen (niet eerst netjes warm rijden)?
Dat, en stop-and-go verkeer, en idd hárd trappen. Dat wel natuurlijk.
Hmmmz, mooi. Ik ben om. Het blok kan het dus iig wel.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
EW schreef:Penny Lane schreef:
Ik vraag maar trouwens omdat ik eens ergens gewerkt heb waar zo’n 1.9D in een Jumpy binnen 250K helemaal aan mot getrapt was…
Derk
Is dat in de Jumpy ook een XUD? Of is dat al de DW8?
En ik vermoed dat in de Jumpy hetzelfde geldt als voor de Xantia: aanzienlijk zwaardere auto.
Jumpy is de DW8 met elektronisch geregelde, eh… dinges.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
BX19trs schreef:Ik heb net een 19td gekocht met 406.000 op de teller, de motor is behoorlijk fris ik zou er niet bang voor zijn met een km stand van 380k, echter als je gaat kijken doe je ogen goed de kost en laat je goed informeren.
Emiel
..En deze heb ik van 319k tot die 406k gereden, ze heeft nooit een krimp gegeven. Gewoon netjes onderhoud plegen (olie, filtertjes, riempjes, rolletjes) en ze kunnen heel lang mee.
Emiel gaat haar dan ook naar de 5 ton rijden, was het niet?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
nou ik heb ooit een turbo diesel break gehad met dik 480.000 km op de klok liep als de brandweer!!!
Ik heb hem met die km stand verkocht.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Een auto die er nu netjes bij staat zal er over 2 jaar ook nog best redelijk bij staan. De motor is aardig hufterproof wat niet betekent dat ie helemaal niet stuk kan (of gaat). Sommige mensen krijgen namelijk alles kapot.
Een motor die weinig olie verbruikt, weinig carterdruk heeft en netjes koud start zal nog echt wel een tijdje meekunnen. Of dat 120.000 zal worden kun je nooit voorspellen: er kunnen altijd gekke dingen gebeuren.
Re: 5 ton: kan-ie dat?
Penny Lane schreef:Even een BX-vraagje. Ik heb een knappe BX diesel op het oog (au…), maar met 380.000 km op de klok. Ik kan nu al inschatten dat daar nog zeker 120.000 bij moet… Los van goed onderhoud enz. want dat is een logische voorwaarde: haalt een atmosferische 1900 BX-diesel dat?? Wie van jullie heeft er al een half miljoen op gedraaid eigenlijk??
Derk
Ik weet dat een voormalig BX-clublid (Diederik) een TZD Turbo had die pas bij 560.000km de geest heeft gegeven.
Als de prijs van de BX die jij op het oog hebt niet al te hoog is en de auto verder fatsoenlijk is , dan zou ik er gewoon voor gaan.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
mpostma schreef:Een auto die er nu netjes bij staat zal er over 2 jaar ook nog best redelijk bij staan. De motor is aardig hufterproof wat niet betekent dat ie helemaal niet stuk kan (of gaat). Sommige mensen krijgen namelijk alles kapot.
.
en bedankt…;)
oudelut schreef:En in werksituatie (bedrijfsauto, dus chauffeur vaak geen eigenaar?) wordt er vaak niet zachtzinnig mee omgesprongen (niet eerst netjes warm rijden)?
Dat is maar een beperkt aantal leaserijders. Het is de vraag of die wel in een BX gereden hebben; het lijkt me meer typisch Audi-volk eigenlijk.
Als je als leaserijder te vaak met een gescheurd motorblok aan komt zetten dan mag je ‘m op een gegeven moment echt zelf betalen. Dat wil niemand.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nog een paar nachtjes slapen… Ben erg benieuwd!! Stiekem vind ik het wel wat voor een duurtest projectje - maar hoe minder gedonder, hoe beter het is, met een daily driver…
Waar zitten die XUD aggregaten trouwens nog meer in?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
karel schreef:oudelut schreef:En in werksituatie (bedrijfsauto, dus chauffeur vaak geen eigenaar?) wordt er vaak niet zachtzinnig mee omgesprongen (niet eerst netjes warm rijden)?
Dat is maar een beperkt aantal leaserijders.
Als jij 80% beperkt noemt? En ik ben er van overtuigd dat ik daarmee een voorzichtige schatting maak.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Welnee, er zijn ook normale mensen met een lease-auto hoor.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Penny Lane schreef:Nog een paar nachtjes slapen… Ben erg benieuwd!! Stiekem vind ik het wel wat voor een duurtest projectje - maar hoe minder gedonder, hoe beter het is, met een daily driver…
Waar zitten die XUD aggregaten trouwens nog meer in?
Derk
http://en.wikipedia.org/wiki/XUD
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
karel schreef:Welnee, er zijn ook normale mensen met een lease-auto hoor.
Jij leeft in een andere wereld dan ik, Karel?! 80% van de lease-rijders is gehaast vanwege afspraken, filevertraging of kinderopvang e.d. en doen echt niet zuinig met de auto waarvoor ze zelf geen onderhoud of afschrijving hoeven te betalen, maar wel flink voor aangeslagen worden. Dat er ook lease-rijders zijn die hun rijgedrag in toom weten te houden geloof ik maar al te graag, maar lease-rijders die zuinig omgaan met de techniek zijn zeldzaam, wat ik je blaf!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Welnee. Hoe denk je dat IK rijd…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Welnee. Hoe denk je dat IK rijd…
Weer er maar trots op
@jebbers: ik had sneller stukken met mijn d9b. Maar gelukkig blijven de turbo blokken wel heel.