hallo allemaal!
heeft iemand een idee welke twee sensors dit zijn?
ze zijn allebei stuk door die backfire en ik wil deze week nieuwe bestellen…
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
nummer 1 is volgens mij de oliedrukzender (heb je een oliedrukmeter?)
Nummer 2 isvolgens mij de oliedrukschakelaar, maar gezien zijn verticale plaatsing zou het heel misschien ook een oliepeilzender kunnen zijn. Om het zeker te weten kun je ‘m er even uitdraaien. Een oliedrukschakelaar ziet er uit als een carterplug met een gaatje in het midden, en aan een peilsensor zit een pen van zo’n 20 cm.
C15GrandVolume schreef:nummer 1 is volgens mij de oliedrukzender (heb je een oliedrukmeter?)
Nummer 2 isvolgens mij de oliedrukschakelaar, maar gezien zijn verticale plaatsing zou het heel misschien ook een oliepeilzender kunnen zijn. Om het zeker te weten kun je ‘m er even uitdraaien. Een oliedrukschakelaar ziet er uit als een carterplug met een gaatje in het midden, en aan een peilsensor zit een pen van zo’n 20 cm.
kan ik ze eruit draaien zonder dat mijn olie uit mijn blok moet?
of moet ik hem eerst ff laten leeglopen?
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
C15GrandVolume schreef:nummer 1 is volgens mij de oliedrukzender (heb je een oliedrukmeter?)
Nummer 2 isvolgens mij de oliedrukschakelaar, maar gezien zijn verticale plaatsing zou het heel misschien ook een oliepeilzender kunnen zijn. Om het zeker te weten kun je ‘m er even uitdraaien. Een oliedrukschakelaar ziet er uit als een carterplug met een gaatje in het midden, en aan een peilsensor zit een pen van zo’n 20 cm.
Oliepeil zit aan andere kant blok.
Ze zijn allebei voor je oliedruk. 1 voor de meter en 1 voor het lampje.
Wat gebeurt er als je er een stekker afhaalt?
De sensor zelf kan niet echt kapot gaan door backfire. Ze staan niet in verbinding met de verbrandingsruimte
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:
Oliepeil zit aan andere kant blok.
Ze zijn allebei voor je oliedruk. 1 voor de meter en 1 voor het lampje.
Wat gebeurt er als je er een stekker afhaalt?
De sensor zelf kan niet echt kapot gaan door backfire. Ze staan niet in verbinding met de verbrandingsruimte
bij de backfire is mijn inlaatspruitstuk aan scherven geblazen door benzinedamp die hierin terecht is gekomen door versprongen distributie…
de scherven van inlaat hebben hun sporen achergelaten… hierbij zijn de sensors dus gesneuvelt…
maar allebei oliedruk dus?
kan ik ze beide wisselen zonder mijn carter leeg te laten lopen?
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
alst goed is kan je ze er zo uitdraaien.. als je moter uitstaat loopt het meeste je carter in. en met moter uit is er geen druk dus spuit het er ook niet uit lijkt me.