3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Xantia en Golden Retriever gaan niet samen.
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 oktober 2008 12:45 AM
  [ # 31 ]

Ik denk niet, dat honden een bank in de auto vergelijken met de bank in huis. Maar ik zou een hond niet op de bank willen hebben van de auto. Niet op leer vanwege beschadigingen, niet op stof vanwege de haren.
Die van ons zit altijd achterin een break en dus op gelijke hoogte, min of meer. Als in de BX de bank als bank fungeert, weet hij dat hij daar niet mag komen, als de bank plat ligt, heeft hij veel meer ruimte om alles buiten goed te kunnen zien.
Hij wil altijd mee. BX of CX, maar liever CX.
Als bij één van de auto’s de achterklep opengaat springt hij meteen in de auto. Staan de voordeuren open, dan is het NO GO. Maar bij de CX weet hij welke deur voor hem is. Geen achterbank, dus de achterdeur.

Ik denk trouwens, dat het bij mijn hond meer een vorm van verlatingsangst is. Hij wil altijd met mij mee. Als mijn lief hem mee naar buiten neemt, dan gaat dat moeizaam, als ik niet mee ga.

Ik denk wel, dat Duco nog steeds kan leren om gewoon achterin de Xantia mee te gaan zonder ziek te worden.

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1155

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 26 oktober 2008 01:59 AM
  [ # 32 ]
garagestmarien schreef:

Ik denk niet, dat honden een bank in de auto vergelijken met de bank in huis. Maar ik zou een hond niet op de bank willen hebben van de auto. Niet op leer vanwege beschadigingen, niet op stof vanwege de haren.
Die van ons zit altijd achterin een break en dus op gelijke hoogte, min of meer. Als in de BX de bank als bank fungeert, weet hij dat hij daar niet mag komen, als de bank plat ligt, heeft hij veel meer ruimte om alles buiten goed te kunnen zien.
Hij wil altijd mee. BX of CX, maar liever CX.
Als bij één van de auto’s de achterklep opengaat springt hij meteen in de auto. Staan de voordeuren open, dan is het NO GO. Maar bij de CX weet hij welke deur voor hem is. Geen achterbank, dus de achterdeur.

Ik denk trouwens, dat het bij mijn hond meer een vorm van verlatingsangst is. Hij wil altijd met mij mee. Als mijn lief hem mee naar buiten neemt, dan gaat dat moeizaam, als ik niet mee ga.

Ik denk wel, dat Duco nog steeds kan leren om gewoon achterin de Xantia mee te gaan zonder ziek te worden.

Onze vorige Golden sprong altijd zonder morren in elke auto,want met de auto mee = naar bos / strand,hij ging zelfs als de klep open stond in de auto liggen wachten tot we ergens heen gingen,vaak gingen we nergens heen,hij vond het gewoon fijn om in de auto te liggen.

Met deze hond is het helemaal anders.
Vandaag nog wel even met de 205 en de hond weg geweest,weer geen probleem achterin de Peug,springt er zo in.
Moet er wel bij zeggen dat de achterbank van de 205 altijd plat ligt,dus hij heeft wel wat meer ruimte.
En dat is het probleem denk ik,als hij in de Xantia moet komt het raam van de klep wel heel dichtbij,dat maakt ‘m angstig /zenuwachtig voordat we 1 meter hebben gereden.
Dus dat wordt dan toch een CX Break,zal het effe mijn vrouw laten lezen. Very Happy

@Ambijajance:
Nee ik heb geen kleinere mand en de mand die bij ons in de woonkamer staat past niet in de kofferruimte van de Xantia.
Wel zou ik z’n kleedje wat normaal in zijn mand ligt eens achterin de Xant kunnen leggen,ruikt vertrouwd (voor hem dan).

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 02:56 AM
  [ # 33 ]

Volgens mij haalt het allemaal niets uit hoor.
Ik heb eens met een dierenarts gepraat die zelf zo’n hond had.

Ook keurig volgens de wet der hond opgevoed, maar hij wist zich niet in de auto te gedragen.
Hij had het eens met kalmerende middelen geprobeerd, geen alcohol…en in de hond…, en dat langzaam afgebouwd.

Uiteindelijk wist hij zich een beetje te gedragen maar helemaal lekker vond hij het nooit.

Ik weet niet hoe dat bij een Xantia zit, maar bij mijn vorige xm had ik de hoedenplank er uit gehaald en de kofferbak tot vaste reisplek gemaakt.

Nu kan dat niet meer vanwege de gastank en ligt ze op een deken op de achterbank, maar het gedrag veranderde er niet door.

Moet je mee leren leven denk ik.

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 27 oktober 2008 12:03 AM
  [ # 34 ]
Ries schreef:

Volgens mij haalt het allemaal niets uit hoor.
Ik heb eens met een dierenarts gepraat die zelf zo’n hond had.

Ook keurig volgens de wet der hond opgevoed, maar hij wist zich niet in de auto te gedragen.
Hij had het eens met kalmerende middelen geprobeerd, geen alcohol…en in de hond…, en dat langzaam afgebouwd.

Uiteindelijk wist hij zich een beetje te gedragen maar helemaal lekker vond hij het nooit.

Ik weet niet hoe dat bij een Xantia zit, maar bij mijn vorige xm had ik de hoedenplank er uit gehaald en de kofferbak tot vaste reisplek gemaakt.

Nu kan dat niet meer vanwege de gastank en ligt ze op een deken op de achterbank, maar het gedrag veranderde er niet door.

Moet je mee leren leven denk ik.

Ja,hier ook de hoedenplank eruit gehaald en netjes op zolder opgeslagen,gastank heb ik niet dus er zou genoeg ruimte moeten zijn,al is de kofferbak van de Xantia niet overbemeten.

We zullen er idd mee moeten leren leven ,want om nu een Break te kopen omdat de hond ruimte in een berline te krap vindt is wat overdreven.
Misschien groeit hij er overheen…......... Confused:

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 27 oktober 2008 01:54 AM
  [ # 35 ]

=“Kornstra”
Ja,hier ook de hoedenplank eruit gehaald en netjes op zolder opgeslagen,gastank heb ik niet dus er zou genoeg ruimte moeten zijn,al is de kofferbak van de Xantia niet overbemeten.

We zullen er idd mee moeten leren leven ,want om nu een Break te kopen omdat de hond ruimte in een berline te krap vindt is wat overdreven.
Misschien groeit hij er overheen…......... Confused:

Leg maar een mand in die kofferbak, komt het (uiteindelijk) wel goed.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 27 oktober 2008 01:58 AM
  [ # 36 ]

...of op de dakdragers.

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 657

Gepost: 21 november 2008 06:14 PM
  [ # 37 ]

Hoi,  misschien heb ik de oplossing. Onze hond (een kruising, ziet eruit als een golden maar dan zwart) wilde nooit graag in de kofferbak van de auto (BX zonder hoedenplank). De kofferruimte was vergelijkbaar met die van de xantia. De schuine achterruit was voor hem niet fijn. In het begin geen probleem, wel toen hij ouder en groter werd. Autorijden op zich is geen probleem, wel in de kofferbak want dan kan hij niet rechtop staan of zitten, altijd met ingetrokken nek. Daarom (en om andere redenen) heb ik sinds twee maanden een xantia break gekocht, hondenrek erin en klaar. Sindsdien geen enkel probleem meer, hij heeft een mooie ruimte achterin zonder schuine ruit en kan dus normaal zitten/staan/liggen.

Dat is er denk ik ook met jou golden aan de hand. Immers, met de 205 heeft hij dat niet (meer ruimte en kan rechtop, zonder die schuine ruit)

Mijn tip: ruil je xantia in voor een break!

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 21 november 2008 10:41 PM
  [ # 38 ]
M'thijs schreef:

Hoi,  misschien heb ik de oplossing. Onze hond (een kruising, ziet eruit als een golden maar dan zwart) wilde nooit graag in de kofferbak van de auto (BX zonder hoedenplank). De kofferruimte was vergelijkbaar met die van de xantia. De schuine achterruit was voor hem niet fijn. In het begin geen probleem, wel toen hij ouder en groter werd. Autorijden op zich is geen probleem, wel in de kofferbak want dan kan hij niet rechtop staan of zitten, altijd met ingetrokken nek. Daarom (en om andere redenen) heb ik sinds twee maanden een xantia break gekocht, hondenrek erin en klaar. Sindsdien geen enkel probleem meer, hij heeft een mooie ruimte achterin zonder schuine ruit en kan dus normaal zitten/staan/liggen.

Dat is er denk ik ook met jou golden aan de hand. Immers, met de 205 heeft hij dat niet (meer ruimte en kan rechtop, zonder die schuine ruit)

Mijn tip: ruil je xantia in voor een break!

Bedankt voor je tip!
Denk ook dat het te maken heeft met de schuine achterruit,hij voelt zich zeer beperkt in z’n bewegings ruimte,wordt zenuwachtig en begint na een tijdje te braken.

Vandaag nog met de 205 naar het meertje geweest,geen enkel probleem,hij springt er zelf in terwijl we ‘m in de Xantia moeten tillen.
Toch maar een break kopen dus,maar eerst moeten we nog een bijkeuken en schuur aan ons huis bouwen,dan maar eens kijken wat er overblijft. Shocked

Profiel  

katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 22 november 2008 10:32 AM
  [ # 39 ]

hahah

och onze hond zat wel rustig onder de schuine ruit en die is groter als een labrador. maar ik kan me wel voorstellen dat een hond dat niet zo prettig vindt.  misschien kun je een keer een break lenen errregens?

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 22 november 2008 10:03 PM
  [ # 40 ]
katuut schreef:

hahah

och onze hond zat wel rustig onder de schuine ruit en die is groter als een labrador. maar ik kan me wel voorstellen dat een hond dat niet zo prettig vindt.  misschien kun je een keer een break lenen errregens?

Nee,kan niemand bereid vinden om z’n Break uit te lenen om te kijken of mijn hond in zo’n wagen niet gaat kotsen Shocked  Shocked

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 22 november 2008 11:05 PM
  [ # 41 ]

Mischien kan je iemand ander’s hond lenen om te kijken of die ook gaat kotsen in jouw auto..?

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 22 november 2008 11:10 PM
  [ # 42 ]
ambijajance schreef:

Mischien kan je iemand ander’s hond lenen om te kijken of die ook gaat kotsen in jouw auto..?

Mijn vrouw vraagt waarom ik zo zit te lachen achter mijn computer Very Happy

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 december 2008 12:44 AM
  [ # 43 ]

Hoi,

Onze bruine labrador van 3 jaar oud gaat makkelijk mee, niet supergraag, maar verkiest meegaan boven alleen thuis blijven. Als ze meegaat, gaat ze altijd liggen. Toen ze jonger was kwam ze om de zoveel tijd even overeind om te inspecteren of de persoon achter niet te dicht op onze bumper reedt. Ze doet het goed in zowel onze Xantia Break als ook onze DS. In de DS lag ze met 7 maanden op het voeteneind van de achterpassagiers met 35 graden of meer in de auto, helemaal naar zuid-Frankrijk (en terug). Ook diverse dagtochten daar in die hitte maakten haar niet veel uit.
Ze heeft al naast in onze Citroens in een Peugeot 206 SW en Ford Ka meegereden, en diverse busjes van de uitlaatservice. Ze heeft het nooit leuk gevonden om hoge opstappen te nemen, dit klinkt als enige overeenkomst naar jouw verhaal. Als echter de uitlaatservice komt met een busje springt ze in haar enthousiasme 2x hoger als ze in een normale auto zou willen springen…...
Ons hondje in auto’s :

Auto rijden is zooooo vermoeiend

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 08 december 2008 08:38 PM
  [ # 44 ]

Hey bartjes,
Pracht hond heb je daar,ze heeft een hoog knuffelgehalte!

Als ik zo de foto’s bekijk van de hond in jou Xantia break,dan heeft jou viervoeter een vorstelijke plaats in de auto.
Bij mij is het heel wat krapper wat betreft de hoofdruimte voor de hond,volgende Citroen moet dus wel een Break zijn.

Het gaat trouwens heel langzaam iets beter met Duco in de Xantia,er zelf inspringen doet ie nog niet maar hij lijkt zich wat meer op z’n gemak te voelen als we eenmaal rijden.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 09 december 2008 10:23 AM
  [ # 45 ]
Kornstra schreef:

..Het gaat trouwens heel langzaam iets beter met Duco in de Xantia,er zelf inspringen doet ie nog niet maar hij lijkt zich wat meer op z’n gemak te voelen als we eenmaal rijden.

Tijd om je veerbollen bij te laten vullen dus…... Wink

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook