Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het embleem achter is inmiddels vervangen. Timo heeft een CX embleem gestuurd. Nu zitten er achter ook chevronnekes op de Breek!
Het enige verschil met een origineel embleem is dat op een CX metalen embleems zaten en op een BX van plastic. Dat is eigenlijk alleen maar goed: dit is veel mooier Om de juiste plaats te bepalen heb ik een foto van een T.1 Break gebruikt die ergens op Wikimedia Commons rondzweeft. Het plaatje hoort met de rechterkant uit te lijnen met de linkerkant van het rechterachterlicht (zie foto’s)
Nu nog op zoek naar T.1 spiegels om de ombouw van de buitenkant af te werken!
Het originele BX T.2 & 3 embleem
Het verschil: een BX embleem van plastic en een metalen CX embleem
Het resultaat!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk!
Je kunt aan de linkerkant ook nog een ijzeren typeplaatje plakken; BX 19 RD of BX 19 TRD bijvoorbeeld. Of gewoon BX.
Ik heb nog wel een flink aantal serie 1 spiegels liggen, maar aan allemaal mankeert geloof ik wel iets. (2e glas ingeplakt of stengel gebroken enz)
Je mag ze hebben voor een prikkie.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
BX 19 RD stond er af-fabriek al op. Heuliez was wel eens door de BX 19 TGD plaatjes heen. Alleen is die nog van plastic, maar boeie. Dat heeft dus geen haast… Het klopt zo al qua T.1 aanduiding
Heb jij genoeg T.1 spiegels om 1 goede set te maken, BasisBIX? Want dan heb ik er wel belang bij inderdaad. Dan zal ik wel weer een zooi AX spiegels erbij op voorraad moeten leggen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Heb jij genoeg T.1 spiegels om 1 goede set te maken, BasisBIX? Want dan heb ik er wel belang bij inderdaad. Dan zal ik wel weer een zooi AX spiegels erbij op voorraad moeten leggen
Derk
Ik zal eens even kijken hoe of wat.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik nog 4 serie 1 spiegels voor je gevonden.
Allevier met afgebroken stengels en 2 met opgeplakte glazen (1xL, 1xR)
Maar het overige spul wat je nodig hebt om van serie 2 > naar serie 1 te gaan zit er ook bij;
-2 adapterplaten (waar ze voor dienen, is mij nog altijd niet duidelijk )
-2 afdekplaatjes (maar die heb je waarschijnlijk niet nodig, want je houdt toch je serie 2 deurpanelen?)
-en de bevestigingsbouten (er mist 1 lange, maar die heeft iemand anders vast nog wel voor je
Voor de verzendkosten + een klein beetje mag je het hebben.
Overigens;
De rubber handvatten zitten er niet bij. Maar die kun je zo uit een AX trekken, die zijn exact hetzelfde.
Netzoals, de stengels die hier allemaal afgebroken zijn.
(maar dan moet je die AX spiegel weer even uit elkaar halen.)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ow, daar kan ik wel wat mee. ff een extra setje AX spiegels erbij voor het ontbrekende werk en dan kunnen die vast wel gefixt worden. PB maar eens een afhandelingsvoorstel…
11 april op de voorjaarsrit?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Penny Lane schreef:BX 19 RD stond er af-fabriek al op. Heuliez was wel eens door de BX 19 TGD plaatjes heen. Alleen is die nog van plastic, maar boeie. Dat heeft dus geen haast… Het klopt zo al qua T.1 aanduiding
Heb jij genoeg T.1 spiegels om 1 goede set te maken, BasisBIX? Want dan heb ik er wel belang bij inderdaad. Dan zal ik wel weer een zooi AX spiegels erbij op voorraad moeten leggen
Derk
Dat zou ik nog even aanpassen met die plaatjes, want nu heb je een glimmende met Citroën en een doffe met BX.
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, klopt. Maar de aanduiding klopt wel, dus dat komt als ik een glimmend BX 19 RD plaatje tegenkom…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:BX 19 RD stond er af-fabriek al op. Heuliez was wel eens door de BX 19 TGD plaatjes heen.
Nee, dat betekent dat je een geimporteerde auto hebt.
Er is eind 1993 een hele stapel 1900 diesel breaks geimporteerd, ik vermoed door een leasemaatschappij. Die kwamen voor zover te traceren uit België, daar is de 19TGD namelijk nooit zo genoemd, maar, jawel, 19RD blijven heten.
Ik heb er zelf ook (nog) zoeen gestald staan, een 19RD met kenteken HF-LT-40, uit november 1993.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het was een urban legend die ik dacht ik hier op ‘t forum heb opgepikt. Maar geheid is het één van die batch. De mijne is van 23-9-1993 (GZ-FB-27). Weer wat geleerd!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb je er nog een instructieboekje bij? Zo ja, kijk dan eens of die bij Citroën Nederland of Citroën Belgie vandaan komt…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Boekje wel, maar komt uit een andere BX: de sloopChic die de deurpanelen heeft geleverd. Dat zegt dus niks
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Karel, de onderflapjes van de T.3 modderkuipen voor de drempelkoppen hoef je niets aan te knippen. Daarachter is de kokerkop al eens dik in de slobber gezet, maar ik heb het zand eruit geschept en even geklopt. Mooi gaaf nog. Er zit wel een schroefgat daar in de modderkuip, maar die zie ik in de drempel niet terug.
Wat ik maar wil zeggen, in de wielkast moet je uitkijken met lekjes en prut; zelfs het kleinste flutgaatje (ja, ook in zo’n plastic dopje zoals ik zelf mocht ervaren!) kan al leiden tot rottigheid in het inwendige van je kokers.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Heh. Ik weet er van. BMW 02tjes hebben al die bescherming niet. Tenzij grondig gerestaureerd, jaarlijks laswerk…
Maar van de zomer bij de inspectie/preventiebeurt kom ik het wel tegen, en dan zal ik er aan werken!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hier gaan we verder over de strip discussie
Als je voor orginaliteit gaat (dus type 1 RD break uiterlijk) hoort er een platte strip op
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!