Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Vandaag heb ik een startprobleem gehad met mijn saxo.
Eerst had ik van punt A naar punt B gereden (+-10min rijden en auto al warm). Een uurtje bij punt B gebleven en terug gestart om naar punt C te rijden. Mijn auto langs de kanten gezet bij punt C(contact aan, radio op 2(dus stil) en standlichten aan) en zo 5min gestaan.
Toen ik wou vertrekken starte mijn auto niet meer. Lichten en alles uitgedaan en hij starte nog niet.
+Klem gekuisd (hing wat zuur aan) en spanning gemeten (12.7V).
Terug aangesloten en nogaltijd niet startend.
Uiteindelijk hebben we hem moeten starten met startkabels. Na de start kwam hij direct op 14V uit.
Terug +-10 min gereden (naar huis) en thuis in de garage gezet en aan de batterijlader. Na 1min was mijn batterij volgeladen.
Auto gestart en hij ging terug. Hij is ondertussen al 3x zonder problemen weer herstard. De batterij is nog goed (volgens mij).
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn /geweest zijn?
Terwijl ik onder de motorkap zat hoorde ik een licht lawaai. (na de truk met een buis om te horen van waar het komt) heb ik vastgesteld dat het mijn ontkoppelingspedaal is (of ambrage) is. Blijkt dat de veer eigenlijk niet meer de kracht heeft om de pedaal helemaal uit te trekken.
Kan ik die veer bijregelen of zo?
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
misschien heeft je startmotor gewoon geweigerd.
Je koppelingskabel is volgens mij zelf stellend, of er moet een moertje aan het uiteinde opzitten.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Denk het ook dat de startmotor dood is.
Vanmorgen willen starten en terug niet willen starten.
Zal nieuwe startmotor moeten kopen
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Spanning moet 14 volt zijn geen 12
Ga even naar de toko toe, daar meten ze met een prikker je accu door. Als die al slecht is koop je gelijk een accu, ben je de oude ook kwijt.
toko is misschien iets duurder dan de gammal, maar dan heb je ook een andere kwaliteit.
ps accu is goedkoper dan een starter
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Vanmiddag eens wat beter gekeken.
Batterij gaf 12.7V,
1x gestart en batterij gaf nog 12.3V
Wss een cel kapot van de batterij.
Nieuwe batterij gekocht en voila probleem opgelost.
Van de het lawaai van de ontkoppelingspedaal is wss een lager die fluit.
Moet binnen 3d km toch op onderhoud, zij zullen het wel weten te zeggen dan
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.