nieuwe achteras nodig?
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 27 oktober 2008 02:42 PM

Hallo allemaal

ik heb weer eens iets met mijn xsara Sad 

vandaag laten uitlijnen en nieuwe banden voorop.

bleek met uitlijnen dat mijn linker achterwiel aardig scheef staat(0,33 toespoor) . ik ben er laatst al achter gekomen dat ze schade heeft gehad op het linker achter paneel… gezien de druipers die er nog aanhangen Shocked

zit ik nu vast aan een andere achteras? of kan de sturende as hier ook nog iets aan beinvloeden? of heeft mijn auto die niet? of zouden jullie er mee doorrijden tot de band echt begint scheef te slijten?

ik baal er wel ff flink van eigenlijk, want naast wat achterstallig onderhoud (pootje vh knipperlicht/ dist.riem/ oliekanaaltje naar de turbo/ banden). bleek dus dat ze aardig was overgespoten links achter terwijl dit niet geregistreerd is bij verzekeringsmaatschappijen (mijn vrouw werkt bij unive en kan zo de schades bekijken) intussen heb ik in de 6 weken dat ik haar heb, bijna 1200 euro uitgegeven aan onderhoud en dat vind ik wel genoeg eventjes eigenlijk….

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 27 oktober 2008 07:41 PM
  [ # 1 ]

In theorie heeft de xsara dezelfde achteras als een ZX en 306.

Dus assen genoeg, ligt er ook eentje in mijn tuin Wink

Dit terzijde. Het kan niet zozeer aan je rubbers liggen want dan heb je ook verschil aan je andere wiel nl

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 27 oktober 2008 07:53 PM
  [ # 2 ]

oke, dus alleen moet ie dan schijven hebben he? Hoe erg is het als 1 band niet helemaal lekker spoort? advies van de banden boer is om het even aan te zien….

achteras vervangen is niet zo heel veel werk toch? is die van een hdi gelijk aan de 1.8en enz? van een vts 2.0 16v is verlaagd geloof ik…. dus dat zou niet kunnen dan ...

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook