Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tja ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik werd nogal gek van die start onderbreking.
Daarom heb ik hem maar afgekoppelt.
Hoe doe je dat???
Heel simpel… Net als bij een Xm kan je met draaiende motor het stekkertje van de toetsjes eruit halen en dan vraagt hij er niet meer om.
Heerlijk!
Want zeg nou zelf…... wat voor een nut heeft de start onderbreking nou? Ja niemand kan met je Xantia wegrijden, maar wie zou dat willen?
Ik denk dat je radio eerder weg is….....
Goed volgende week monteer ik een bakkie zoals de kale modellen zonder startonderbreking.
Ga ik op vakantie en neem ik liever het zekere voor het onzekere, dan monteer ik de startonderbreking weer bij een uitstaande motor. En voila hij vraagt weer om de laatste code….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
werkt niet bij alle modellen…............ als ik bij m’n activa, bij draaiende motor, het paneeltje loskoppel slaat de motor af.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hallo:
De startonderbreking zit in de computer van de motor. Bij bepaalde merken en modellen ( injectie/motor computers) kun je de draadjes losmaken, en dan… is de startonderbreking verleden tijd. Bij andere versies ( alle V6’n op z’n minst) werkt dat niet, daarbij kun je startonderbreking ook niet zomaar uitschakelen.
To err is human, not to err is divine.
je kan hem ook gewoon uitzetten zo uit mn hoofd code oooo of met de cv mee laten gaan.
Ook niet altijd
Mijn 1.8 8v uit 1996 kon ook niet ongedaan gemaakt worden.
Re: Weg met die start onderbreking!
McDean schreef:
Ga ik op vakantie en neem ik liever het zekere voor het onzekere, dan monteer ik de startonderbreking weer bij een uitstaande motor. En voila hij vraagt weer om de laatste code….
Je kan het ook simpeler doen:
Neem een tuimelschakelaar en monteer die ergens onder het dashboard. Sluit hier de draad op aan die van het contactslot naar het startrelais gaat op de startmotor. Werkt perfect, schakelaar aan: starten, schakelaar op uit en hij/zij doet het niet.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
FOUT….
startmotor draait wel, maar de motor slaat niet aan
Rene van Maren schreef:FOUT….
startmotor draait wel, maar de motor slaat niet aan
Volgens mij geeft het contactslot een seintje aan de startmotor om in werking te gaan. Geen seintje is dus niet starten.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Nee hoor, je injectie/ontsteking werkt niet
De startmotor draait wel rond als je de startonderbreking erop hebt zitten. Er wordt alleen geen vonk gegeven en niks ingespoten. Of die geen vonk geeft weet ik niet zeker. Je startmotor draait dus wel gewoon rond.
Zeg ik toch
Was te bevestiging van wat jij vertelde
Rene van Maren schreef:Zeg ik toch
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat als je datgene doet wat ik omschrijf de xantia ook niet start. Nog sterker. de startmotor gaat dan niet eens rond.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Bij mijn XM heb ik de startcode gewoon uitgeschakeld op de manier die ook in het instructieboekjes staat… dan hoef je geen stekkers los te maken.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Harm schreef:Bij mijn XM heb ik de startcode gewoon uitgeschakeld op de manier die ook in het instructieboekjes staat… dan hoef je geen stekkers los te maken.
kan ook… maar ik heb nu het toetsen panneeltje zelfs al vervangen voor een bakkie
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik had in onze xantia de startblokkering ook losgekoppeld en vervangen voor een bakje. Na een maand begon de auto onderweg soms zo ineens uit te vallen, en wou dan met geen mogelijkheid meer starten….
Tot je het code panneeltje er weer in zette, dan werkt alles weer. Dus wij rijden weer rond met die stomme code.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993