8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Zwarte 16V MK1 -> motorbrand -> klaar -> foto’s P9 & P10
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 juni 2009 04:05 PM
  [ # 106 ]

En nog meer foto’s

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juni 2009 11:48 PM
  [ # 107 ]
Mechuccio schreef:

Overigens heb ik via een vriend van me 2 2-kg (geen poeder) blussers weten te regelen, mooi dat ik zo’n blusser in mijn auto ga liggen, dit hoef ik zelf niet nog eens van dichtbij mee te maken!

Even een beroepsmatige tip: verwijder dat woord uit je post (hetgeen ik in je quote ook heb gedaan) en sloop de etiketten van die blussers af. Als ze die bij een controle vinden ben je namelijk gelijk de sjaak met een milieudelict aan je broek.

En als je interesse hebt: ik heb vrij regelmatig CO2 blussers “over” (2 kg) Als je weet wat je doet kun je daar ook nog best veel mee.

Verder: respect voor je doorzettingsvermogen. Ik hoop dat dat genoeg zal zijn…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 20 juni 2009 12:24 AM
  [ # 108 ]

Is ‘t een idee om bijv. deze te kopen en het “hele” front, dus motor, kabels, subframe en hd-leidingen over te zeten (hoewel je dan misschien beter kunt proberen die tik uit de motor te halen en ‘m er dan lekker in laten zitten)?

Of anders deze te kopen en echt overnieuw te beginnen: http://link.marktplaats.nl/253407868

Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van je maat kijken, maar met wat hiervoor over dat poederspul gezegd is, zou ik er niet gerust op zijn dat van de zijne nog wat te maken is. Het is hoe dan ook heel zuur, maar het zou nog zuurder zijn als jullie ‘m nu (weer) opknappen en er vervolgens de gaten invallen. Hoe dan ook sterkte en succes!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 juni 2009 12:37 AM
  [ # 109 ]
Hilko16TZI schreef:

Even een beroepsmatige tip: verwijder dat woord uit je post (hetgeen ik in je quote ook heb gedaan) en sloop de etiketten van die blussers af. Als ze die bij een controle vinden ben je namelijk gelijk de sjaak met een milieudelict aan je broek.

En als je interesse hebt: ik heb vrij regelmatig CO2 blussers “over” (2 kg) Als je weet wat je doet kun je daar ook nog best veel mee.

Verder: respect voor je doorzettingsvermogen. Ik hoop dat dat genoeg zal zijn…

Bedankt voor de tip Wink
Over die CO2 blussers, kun je me daar even een PB over sturen? ik heb eigenlijk wel interesse in ook 2 van die apparaten voor de HY en de C35.

@Beerpeet, die van Rik Jongenelen wordt overwogen inderdaad. Hoe dan ook gaan we heel het front van deze kaalsleuren en alles nalopen voor we hem weer opbouwen, dat we met dat poeder voorzichtig moeten zijn is duidelijk, er zijn wel nog ettelijke liters water overheen gegaan nadat die blusser al lang leeg was en gisteravond hebben we echt alles dik in de brunox gezet. Maar goed, de tijd moet het nu maar even uitwijzen hoe erg het allemaal is als we de motor er uit hebben en het front kaal.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 20 juni 2009 04:21 PM
  [ # 110 ]

super dat jullie hem gaan fixen, respect voor jullie doorzettingsvermogen! Succes met deze stevige klus, maar heb er alle vertrouwen in dat jullie hem weer oplappen!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 juli 2009 04:03 AM
  [ # 111 ]

De TN-74-XP gaat niet gered worden helaas, als er geen andere optie voorbij was gekomen hadden we onze stinkende best gedaan maar de eigenaar van de 16V heeft een mooie deal gesloten met Rik Jongeneelen en vanavond hebben we zijn 16V met de tikkende motor opgehaald. Er komt een mooie karakteristieke ratel uit de motor die doet vermoeden dat een van de drijfstanglagers zijn geluk elders is gaan zoeken, maar verder is het een prachtig gevalletje om te zien, sowieso qua koets een stuk beter dan de TN-74-XP zelfs voor de brand was.

Het ritje Roosendaal->‘s-Hertogenbosch->Roermond was wel spannend want volgens mij is het niet helemaal toegestaan om de BX te vervoeren zoals we dat gedaan hebben, maar cool was het wel! Altijd al eens een 16V op een aanhanger achter de 16V willen hebben Laughing

(foto’s zijn klikbaar)

Bij Rik in Roosendaal

Bij Marten in Den Bosch

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 08 juli 2009 04:38 AM
  [ # 112 ]

Jammer van de oude 16V, maar dit lijkt me toch de beste oplossing. Je weet immers niet wat voor nare verrassingen er in de toekomst zouden zijn gekomen.

Succes met de motor in ieder geval.  Wink

PS: Ik heb ook wel eens zo gereden, maar dan vanuit Duitsland naar Breda.  Laughing
Het mag zeker niet, maar het levert wel unieke plaatjes op.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 juli 2009 04:51 AM
  [ # 113 ]

Ja jammer is het wel, maar de TN-74-XP heeft echt op een aantal vreemde plaatsen rot en op de “normale” plaatsen “uiteraard” ook.
Het achterste ophangpunt van de uitlaat is long gone, de a-stijlen hebben rotplekken. de dakrand bij de voorruit daar zit al een gat en achter de spatbordverbreders zit ook roest. Als we hem gaan strippen komen we vast wat horror dingen tegen. Op zich kun je er nog wel wat jaartjes plezier van hebben maar het gaat wel lekker door. Nu hebben we deze waar momenteel geen interieur in zit. Hij heeft op LPG gelopen en ik heb even onder de mat in de kofferbak gekeken, er zitten een aantal licht oppervlakkige roestplekjes maar dat is nu mooi aan te pakken. Verder is er eigenlijk niets op aan te merken behalve dan de uitlaatsteun en het bovenste scharnier van de linker voordeur. Dat kan de nieuwe eigenaar mooi even allemaal aanpakken, vervolgens het interieur inbouwen en dan hangen we de motor maar om. De koppeling van de nieuwe gaat op het blok van de TN-74-XP, welke versnellingsbak we gaan nemen is nog niet besloten en de distributieriem moet nieuw uiteraard, maar verder is het een dagje werk en dan zit er een goede motor in de nieuwe 16V. De TN-74-XP wordt dan geheel gestript en het koetsje gaat vervolgens naar de sloop. Betekend dan ook weer dat we allebei profijt hebben van een bek reserve onderdelen.

En flinke ritten met een aanhanger met bx achter de bx zijn best leuk eigenlijk Very Happy we zijn nu met een omweggetje via Den Bosch terug gereden om even bij Marten Postma op bezoek te gaan, uiteindelijk was de reis met de BX een kilometer of 200 met af en toe vlagen pokkeweer waar je u tegen zegt. Maar het is allemaal prima verlopen. Een enkele keer lichte aquaplainage bij de aanhanger maar dat was prima in het gareel te houden door terug te schakelen naar de 5 en een dotje gas te geven. En de beloning was natuurlijk een aanhangerloze 16V en dan even echt doortrekken Very Happy heerlijk dat gebrul op 7200RPM en een rauwe schop in onze rug na het afleveren van de aanhanger Cool

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 08 juli 2009 10:43 AM
  [ # 114 ]

Succes met de nieuwe 16v.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 08 juli 2009 12:22 PM
  [ # 115 ]

Dat gaat helemaal goedkomen Very Happy Succes!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 08 juli 2009 03:30 PM
  [ # 116 ]

Succes met het ombouwen van het blok! Zal het topic blijven volgen!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 08 juli 2009 03:52 PM
  [ # 117 ]

Succes met de ombouw!
Komen er eigenlijk nog onderdelen vrij of gaat alles op reserve?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 juli 2009 04:13 PM
  [ # 118 ]

Er komen wellicht wat onderdelen vrij maar we gaan ook veel bewaren gezien we onze beide kleppers daar mee kunnen onderhouden.

Was je op zoek naar iets specifieks? onder de motorkap is iig niet veel meer te vinden behalve het blok en dat gaat over. De rest is weggesmolten.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 08 juli 2009 07:09 PM
  [ # 119 ]

Ik vind die Borbets erg mooi Wink

En dat blok met die tik maar dat is eigenlijk meer voor het hebben aangezien ik er voorlopig geen toepassing voor heb Razz

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 juli 2009 09:53 PM
  [ # 120 ]

Die velgen daar is vast wel over te lullen, het blok gaat niet weg, en mocht dat zo zijn dan heeft Rik daar op geopteerd. Maar we kunnen zelf de onderdelen ook goed gebruiken gezien onze beider kleppers toch ook af en toe wat nodig hebben Wink
Maar doe maar een bod via PB voor de Borbetjes dan zal ik dat even naar de nieuwe eigenaar doorspelen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook