123 ontsteking
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 01 november 2008 02:55 PM

Nu we toch met het blok bezig zijn:

welke voordelen heeft men bij de 123 ontsteking?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 01 november 2008 04:12 PM
  [ # 1 ]

Dat zijn er heel wat en ik spreek uit ervaring.

- nooit meer contactpunten vervangen en/of afstellen.
- mooiere en krachtiger vonk, ook bij hogere toerentallen. Dus betere verbranding en makkelijkere koudstart m.a.g. minder verbruik en schonere motor.
- individuele timing per cilinder dus betere gelijkloop.
- geen bewegende delen (centrifugaal- of vacuumvervroeging dus geen slijtage meer.
- originele ‘look’. behuizing heeft dezelfde vorm.
- automatische stroomonderbreking naar bobine bij stilstaande motor dus geen oververhitte bobine.
- zeer eenvoudige montage.

Nog meer?

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 01 november 2008 04:28 PM
  [ # 2 ]

Re: 123 ontsteking

Bassiechevron schreef:

Nu we toch met het blok bezig zijn:

welke voordelen heeft men bij de 123 ontsteking?

Niets dan voordelen , kopen die handel Exclamation

Eens je dat ervaren hebt , wil je nooit meer terug .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 559
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 01 november 2008 05:03 PM
  [ # 3 ]

Ook nog nadelen?

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 november 2008 05:07 PM
  [ # 4 ]

Ja, voor de prijs van een 123 kun je héééél lang een conventionele ontsteking in de lucht houden, mits die mechanisch goed is uiteraard.
Wil je toch een 123? Doe dan een pb naar Benjamin; die is erg voordelig en komt hem bij je thuis afleveren. (indien gewenst). Geen twijfel, hij is betrouwbaar. Ik heb de mijne ook via hem gekocht!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 01 november 2008 05:26 PM
  [ # 5 ]

hahaha ok… das duidelijk allemaal. Zeker op LPG zal de auto nog beter starten denk ik zo?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 november 2008 08:16 PM
  [ # 6 ]

123 rijdt fantastisch en is perfect voor de luie doe-het-zelver.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 30 november 2008 01:49 PM
  [ # 7 ]

Kan dit in combinatie met de “Bougicord” bougiekabels?

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 november 2008 02:30 PM
  [ # 8 ]

Ik heb begrepen dat je beter siliconen kabels kunt gebruiken, omdat de originele bougicord eerder vonkdoorslag geven. Maar ik hoor ook goede verhalen over 123 i.c.m. Bougicord. Ik heb van die siliconen kabels en die voldoen in ieder geval goed.
Ik zou zeggen: als je Bougicord hebt liggen: gewoon proberen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook