2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX in autoweek
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 november 2008 07:08 PM
  [ # 16 ]
mpostma schreef:

[Het verbaast mij dat hij een km-stand weet te noteren van meer dan 6 ton. Er is geen onderhoudshistorie bijgeleverd wat het lastig maakt om te bepalen hoe die 6 ton bereikt is.

Ik heb hem kort geleden nog gesproken en het schijnt zo te zijn dat de orginele motor/bak er in zit.
Volgens mij ook de koppakking en koppeling.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 november 2008 07:12 PM
  [ # 17 ]
citro-power schreef:
mpostma schreef:

[Het verbaast mij dat hij een km-stand weet te noteren van meer dan 6 ton. Er is geen onderhoudshistorie bijgeleverd wat het lastig maakt om te bepalen hoe die 6 ton bereikt is.

Ik heb hem kort geleden nog gesproken en het schijnt zo te zijn dat de orginele motor/bak er in zit.
Volgens mij ook de koppakking en koppeling.

Geen Jaeger telller loopwerk?

Het feit dat de originele koppakking er nog in zit geeft wel aan dat de klepzetels blijkbaar bijzonder hard zijn. Ook met goedgeharde klepzetels in de kop is de pret over het algemeen wel op met 4/5 ton.

Koppeling nog origineel na dik 6 ton vind ik ook knap. Dat lukt alleen maar de mensen die lange stukken rijden en die echt weten hoe ze met de koppeling om moeten gaan.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 november 2008 07:27 PM
  [ # 18 ]
mpostma schreef:
citro-power schreef:
mpostma schreef:

[Het verbaast mij dat hij een km-stand weet te noteren van meer dan 6 ton. Er is geen onderhoudshistorie bijgeleverd wat het lastig maakt om te bepalen hoe die 6 ton bereikt is.

Ik heb hem kort geleden nog gesproken en het schijnt zo te zijn dat de orginele motor/bak er in zit.
Volgens mij ook de koppakking en koppeling.

Geen Jaeger telller loopwerk?

Het feit dat de originele koppakking er nog in zit geeft wel aan dat de klepzetels blijkbaar bijzonder hard zijn. Ook met goedgeharde klepzetels in de kop is de pret over het algemeen wel op met 4/5 ton.

Koppeling nog origineel na dik 6 ton vind ik ook knap. Dat lukt alleen maar de mensen die lange stukken rijden en die echt weten hoe ze met de koppeling om moeten gaan.

De BX is altijd in de familie geweest dus de km stand is wel betrouwbaar.

En de eigenaar is niet iemand die daar over gaat fantaseren.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 november 2008 07:42 PM
  [ # 19 ]
citro-power schreef:

De BX is altijd in de familie geweest dus de km stand is wel betrouwbaar.

Ja, ik had begrepen dat de BX van zijn vader was geweest, maar ja, dan weet je nog niet of hij hem nieuw heeft gekocht.

Voor de meeste autoweek lezers zal het wel bijna onvoorstelbaar zijn: een 14 met meer dan 6 ton.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 november 2008 07:47 PM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:

Ja, ik had begrepen dat de BX van zijn vader was geweest, maar ja, dan weet je nog niet of hij hem nieuw heeft gekocht.

Voor de meeste autoweek lezers zal het wel bijna onvoorstelbaar zijn: een 14 met meer dan 6 ton.

Wat ik begrepen heb van hem was zijn vader wel 1e eigenaar.

Als je veel rijd heeft de koppeling niet veel te lijden en de motor is altijd op temperatuur. Stadsritten zijn veel slechter voor de techniek , dus lage km. standen zeggen ook niet alles.

Bij een rustige rijstijl , wat de eigenaar wel heeft denk ik, lijkt het me niet raar die km stand.
Maar ik weet het van die koppeling en koppakking niet zeker hoor.

Op het gezamelijke evenement bij Bonhof verleden maand was hij er ook.
Er zijn BX eigenaren die met hem gepraat hebben. Misschien weten die meer.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook