18 van de 139
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

GS/A’s te koop
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 839

Gepost: 12 mei 2009 01:30 AM
  [ # 256 ]

In de tekst van de advertentie staat echt dat de vraagprijs € 1000,- is.
In de praktijk kan er dan meestal nog flink wat af. Hoe je dan op € 1100,- uit kunt komen?

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 mei 2009 08:06 PM
  [ # 257 ]
Melchior schreef:

In de tekst van de advertentie staat echt dat de vraagprijs € 1000,- is.
In de praktijk kan er dan meestal nog flink wat af. Hoe je dan op € 1100,- uit kunt komen?

O.K. , klopt. Had alleen even bovenaan de advertentie gekeken en daar staat bieden i.p.v. 1000 euro.

Wel raar dat ie nu 1100 zegt , moet diegene even een mailtje sturen om opheldering.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 mei 2009 08:10 PM
  [ # 258 ]
Jeroen78 schreef:

Ik heb hier een mailtje als reactie op mijn mail naar de verkoper toe.

Alvast bedankt voor je reactie op mijn advertentie, de gsa’s hebben ongeveer 100.000km gereden.
de beige franse auto verkeerd in een redelijk tot goede staat carrosserie is hard motor loopt goed, afgelopen week heb ik deze auto voorzien van ander net interieur verder ben ik de auto nu technisch in orde aan het brengen zodat ze gekeurd kan gaan worden.
de blauwe nederlandse auto heeft meer werk nodig zowel carrosserie als interieur eventueel is dit misschien ook een goede donorauto.
de vraagprijs is nu 1100 euro voor beide, gezien ik nu de beige franse auto steeds aan het verbeteren ben zal de prijs alleen maar hoger worden.
ik doe de auto’s weg omdat ik nu immers ook een gsa break heb aangeschaft, en ja 3 gsa’s is wel leuk maar misschien een beetje te.

In de mail noemt de verkoper toch echt een bedrag van 1100 euro. Maar dat is ong 1,5 week geleden.

Groetjes Jeroen

Komt denk ik wat ie zelf ook al aangeeft dat hij er mee bezig is. Net een nieuw interieur enz.
Maar een beetje vreemd is het wel.

Maar als je er serieus belang bij hebt dan is er vast wel wat te onderhandelen met hem , hij heeft ze al even te koop.

En die beige is echt de moeite waard , en voor die blauwe regelen we een sloop meeting?

Profiel  

Siert
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 118

Gepost: 17 mei 2009 01:12 PM
  [ # 259 ]

Ik heb gisteren in mijn beste Fins (da’s niet erg goed) een e-mail gestuurd naar aanleiding van deze advertentie op de Finse Citroen club website.

http://www.citroenkerho.fi/ schreef:

GS-CLUB-GX-GB/2550, 1.22 l, bens.
rekisteröinti pvm. 24.02.1978
vaaleanvihreä, ajettu 51468 km
Myydään tilanpuutteen takia. Nähtävänä sopimuksen mukaan Tampereen lähistöllä. Alkuperäisessä kunnossa, anopin vanha auto. Muutoin primakunnossa, lämpimänä ajoittain käyntiinlähtöongelmia, mutta luulisin, että helposti korjattavissa. Viime vuosina ajettu kesäisin vain katsastukseen ja takaisin n. 50 km/v.

Vertaling (door mij, dus zonder garanties Wink)

GS Club 1220, kenteken afgegeven 24.02.1978, kleur lichtgroen, 51468km gereden. Verkoop door omstandigheden, te bezichtigen in omgeving Tampere.

Originele conditie, oude auto van schoonmoeder. Algemeen goede conditie, alleen wat moeilijk warm starten maar dat zou makkelijk te verhelpen moeten zijn. Vorig jaar alleen in de zomer naar de “APK” en terug gereden, dus ongeveer 50km in een jaar.

Ik heb gevraag om foto’s, maar ik wilde toch ook wel graag een richtprijs. Gezien mijn Fins niet toelaat heel specifiek te zijn werd dat gewoon “wat is de prijs?” en helaas merkte ik pas na het zenden van die e-mail op dat ik mijn vragen wat onhandig geordend had, nu is “wat is de prijs”  namelijk de eerste vraag wat niet echt een lekkere binnenkomer is… Nou ja, ik heb er bij gezet dat ik dankbaar zou zijn voor wat meer omschrijving in het Engels.

Hopen op een reactie. GS/A’s zijn zeldzaam in Finland en ik wil er heel graag eentje hebben. Een top exemplaar kan ik niet betalen, maar gewoon een goede auto zou moeten kunnen. Die dingen gaan ook niet bepaald als warme broodjes over de toonbank hier…

Weet iemand wat die code GX-GB/2550 betekend?

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 mei 2009 03:20 PM
  [ # 260 ]
Siert schreef:

Deel van het chassisnummer.

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 17 mei 2009 03:38 PM
  [ # 261 ]
Siert schreef:

Ik heb gisteren in mijn beste Fins (da’s niet erg goed) een e-mail gestuurd naar aanleiding van deze advertentie op de Finse Citroen club website.

http://www.citroenkerho.fi/ schreef:

GS-CLUB-GX-GB/2550, 1.22 l, bens.
rekisteröinti pvm. 24.02.1978
vaaleanvihreä, ajettu 51468 km
Myydään tilanpuutteen takia. Nähtävänä sopimuksen mukaan Tampereen lähistöllä. Alkuperäisessä kunnossa, anopin vanha auto. Muutoin primakunnossa, lämpimänä ajoittain käyntiinlähtöongelmia, mutta luulisin, että helposti korjattavissa. Viime vuosina ajettu kesäisin vain katsastukseen ja takaisin n. 50 km/v.

Vertaling (door mij, dus zonder garanties Wink)

GS Club 1220, kenteken afgegeven 24.02.1978, kleur lichtgroen, 51468km gereden. Verkoop door omstandigheden, te bezichtigen in omgeving Tampere.

Originele conditie, oude auto van schoonmoeder. Algemeen goede conditie, alleen wat moeilijk warm starten maar dat zou makkelijk te verhelpen moeten zijn. Vorig jaar alleen in de zomer naar de “APK” en terug gereden, dus ongeveer 50km in een jaar.

Ik heb gevraag om foto’s, maar ik wilde toch ook wel graag een richtprijs. Gezien mijn Fins niet toelaat heel specifiek te zijn werd dat gewoon “wat is de prijs?” en helaas merkte ik pas na het zenden van die e-mail op dat ik mijn vragen wat onhandig geordend had, nu is “wat is de prijs”  namelijk de eerste vraag wat niet echt een lekkere binnenkomer is… Nou ja, ik heb er bij gezet dat ik dankbaar zou zijn voor wat meer omschrijving in het Engels.

Hopen op een reactie. GS/A’s zijn zeldzaam in Finland en ik wil er heel graag eentje hebben. Een top exemplaar kan ik niet betalen, maar gewoon een goede auto zou moeten kunnen. Die dingen gaan ook niet bepaald als warme broodjes over de toonbank hier…

Hmmm… Daar heb ik een oom en tante…

Citroënloos

Profiel  

Siert
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 17 mei 2009 05:46 PM
  [ # 262 ]

Ik kreeg net antwoord.

Hello, thanks for your message.  The car is in winter time out of register but I regsitered it again a couple of weeks ago. Its annual control (katsastsu) is normally in June and I will do it in some weeks again. There has never been any problem in katsastus. I just drove ca. 5 km. It worked perfectly. I would not like tosell it at all and I do not sell it in a lack of money but I would like to have more space in the carage for grass clippers (ruohonleikkuri) etc. The car is in a very good condition. My price idea is 3500 EUR. If you are interested I can send photos of it as I am in my office again.

Prijs is voor mij aan de hoge kant, maar er kan vast nog wat af en als de auto is net zo goed als wordt geschreven, en heeft inderdaad echt maar 50000km gelopen in dezelfde familie en altijd binnen gestaan dan is het geen rare prijs lijkt me…

Ik zou het op zich kunnen ophoesten maar heb dan daarna weinig over. En da’s niet fijn. Is ook niet leuk aan je auto knutselen en garagebox huren zonder geld. Aan de andere kant zoals hier al in meerdere aankoopadvies topics werd geschreven is de beste auto die je kunt betalen kopen geen slecht idee.

Profiel  

Siert
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 mei 2009 08:43 PM
  [ # 263 ]

Ik heb de foto’s gekregen, auto ziet er goed uit! Omdat ik de huidige eigenaar van de auto niet om toestemming heb gevraagd deze foto’s te gebruiken plaats ik alleen even de links naar de foto’s. Over een paar dagen zal ik de foto’s dan weer van mijn webruimte verwijderden.

Graag jullie mening, en of er iets bijzonders opvalt. Dat witte ding naast de kentekenplaat voor is waarschijnlijk een stopcontact voor elektrische motorverwarming. Ik vermoed dat die spatlappen achter een toevoeging van de Finse importeur zijn.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 mei 2009 08:49 PM
  [ # 264 ]

Ziet er op het 1e gezicht niet raar uit maar tja , foto’s zeggen niet alles.

Als je serieus belangstelling hebt is het toch raadzaam om te gaan kijken.
Dat zegt meer dan foto’s.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2009 12:13 AM
  [ # 265 ]

Zou modeljaar 1978 moeten zijn, maar is een modeljaar ‘77-er. Of heel laat op kenteken gezet (ofwel heel lang in de showroom gestaan).

Citroen!

Profiel  

Siert
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 mei 2009 12:52 AM
  [ # 266 ]

Het lijkt me niet zo gek dat een auto die in Februari 1978 op kenteken is gezet modeljaar ‘77 is? Helemaal als ik zie hoe lang de Peugeot dealer er hier meestal over doet om onderdelen voor m’n 309 uit Frankrijk te krijgen…

Iemand vertelde me net dat de spatlappen in Finland in de jaren ‘70 verplicht waren, dus da’s inderdaad een toevoeging van de importeur.

Ik ga zeker een afspraak maken om de auto te bekijken.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2009 01:54 AM
  [ # 267 ]

Modeljaar 1977 loopt van september 1976 tot augustus 1977…..

Citroen!

Profiel  

Siert
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 mei 2009 02:05 AM
  [ # 268 ]

Ah nou ja, beetje lang in de showroom gestaan 30 jaar geleden is geen punt. Echt extreem is dat ook niet, helemaal niet als je bedenkt dat de Finse importeurs redelijk wat detailwijzigingen aan veel auto’s doen/deden bij binnenkomst. Hier dus tenminste de spatlappen en motorverwarming. Ook is Finland een groot land dus ook binnenlands transport kan best wat langzaam geweest zijn.

Mijn 309 heeft een Fins kenteken van 2/1990, maar alle onderdelen met een datum zijn ook van halverwege 1989. De importeur heeft daar dan ook motorverwarming, stoelverwarming, koplampsproeiers en licht-aan-bij-contact-aan ingebouwd.

Ik ben al blij dat je niet met een hele waslijst komt aan kleine details die niet kloppen aan die auto, want dat zou betekenen dat het verhaal van de verkoper niet klopt.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 mei 2009 08:49 PM
  [ # 269 ]
Siert schreef:

Ik ben al blij dat je niet met een hele waslijst komt aan kleine details die niet kloppen aan die auto, want dat zou betekenen dat het verhaal van de verkoper niet klopt.

Ook dit kun je aps groten deels met zekerheid zeggen als je de auto gezien hebt.
Kan b.v. wel een 1300 motor met 5 bak in zitten.

Maar het lijkt netjes op de foto’s.

Profiel  

Siert
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 mei 2009 08:42 PM
  [ # 270 ]

Zaterdag is het zo ver. Ik ga met de trein naar een kennis die toevallig in de buurt van die auto is. Terug met de Citroën of als het tegenvalt met die kennis…

Ik was van plan gewoon met m’n auto te gaan, maar mijn kennis bood aan het zo te doen. De huidige eigenaar van de auto moet zelf anderhalf uur rijden om me die auto te laten zien, dus zorgen dat ik het ding direct mee kan nemen is vast in mijn voordeel.

Profiel  

18 van de 139
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook