Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een GS(A) kan prima als dagelijkse auto, mits goed behandeld tegen roest en mits de eigenaar kan en wil sleutelen.
Een C-matic vervangen door een handbak kan niet zomaar denk ik: Volgens mij is het vliegwiel anders. Motor en bak compleet vervangen kan wel, denk ik (maar veel werk: koppelingspedaal inbouwen enz.)
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
- De auto is betrouwbaar maar heeft wel zijn gebruiksaanwijzing, b.v. choke uit, 3 x pompen.
* Dat vind ik nou juist leuk aan oudere auto’s. Het schept een band. Mijn GSA’s zijn echter niet zo moeilijk. Bij de ene is het bij vrieskou de choke half uittrekken en starten maar, bij de andere moet de choke helemaal uit. Vervolgens is het wel wat zoeken met de choke tijdens het rijden maar af laten slaan lukt me zelden.
Als hij écht koud is moet je hem even helpen om hem de eerste keer in de versnelling te krijgen.
* Bij erg koud weer moest ik bij mijn ex-GSA met C-matic ook wat harder duwen om d’r in de versnelling te krijgen en die bak werkte verder altijd prima. Komt denk ik doordat de olie dikker is bij koud weer.
Ik zou die bak dus mooi laten zitten. Het rijdt echt superrelaxed en dat is dat beetje extra verbruik wel waard.
Hij rijdt natuurlijk het lekkerst als hij een beetje op temperatuur is.
* En dat kan bij een GSA rustig 10 km duren.
- Het advies is om een electronische ontsteking te installeren.
* Niks moeilijks aan. Onderdeeltjes halen, timingpistooltje lenen en zelf inklussen. Overigens kan een ontsteking met contactpunten ook prima werken, mits goed bijgehouden.
- 1 Band zal vervangen moeten worden, rem links achter piept heel af en toe.
* Niks bijzonders. Dat hebben nieuwe auto’s ook wel eens.
- De auto is niet roestvrij,
* Dat zou ook erg bijzonder zijn want ze roestten indertijd al in de folder. Check wel even goed of het niet erger is dan het lijkt. En houd het vervolgens scherp in de gaten. Een roestpreventie-behandeling is beslist geen overbodige luxe. Zeker als ze buiten staat en in de winter pekel hapt.
- Snelheids- en afstandmeter haperden. Via het clubmagazijn al een “nieuw” klokkenspel aangeschaft. Hiervan werkt echter de toerenteller niet goed.
* Snelheidsmeter zou ik zoeken bij de tellerkabel. De toerenteller is volledig elektronisch.
Als het probleem met de toerenteller is dat ie naar nul terugvalt bij stationair, dan zou ik me daar niet druk om maken want dat heb ik al eerder gezien in twee GSA’s. Dat komt vermoedelijk doordat de spanning wat terugvalt bij lage toeren en dan raakt de teller in de war.
Als het probleem met de snelheidsmeter is dat die knersende geluiden maakt, dan is het een kwestie van de asjes even invetten. Als je weet hoe je het moet hebben dan ligt het tellerblok binnen vijf minuutjes voor je neus en kun je er mee aan de slag. Verwisselen kan natuurlijk ook maar dan zit je met je km-stand. Veglia en Jaeger techniek is overigens niet uitwisselbaar. Je kunt dus niet de toerenteller van het ene merk overzetten in een bak van het andere merk.
Kortom, ik denk dat dit een hele lieve GSA kan zijn. Als je haar op tijd een aai over de bol geeft als ze eens een slecht humeur heeft, dan zal ze je niet laten staan.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Als de basis goed is (roest) dan is een GS/A bijna onverwoestbaar, motorische zijn het hele sterke auto’s en kunnen makkelijk 3 ton rijden. Ik heb zelf twee maanden geleden mijn GSA verruild voor een CX c-matic, heb daar met heel veel plezier dagelijks in gereden gedurende een periode van 8 jaar en 160000km. Zeker als je een GSA als tweede auto wil gebruiken is het zeker geen probleem en prima inzetbaar als woon werk verkeer, geeft weer wat kleur aan het grauwe wagen park.
Gewoon doen en veel plezier er mee!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
- Offtopic - @ mbender: had jij niet ook nog een blauwe GSA break?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
nee die rode GSA special, waar zelf jij nog even naar gekeken hebt
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Hartelijk dank voor de bemoedigende woorden. Ik ben als klein jochie regelmatig vervoerd in Gs-en, een GSA (zelfs naar zuid-frankrijk en terug) en later BX-en dus het heeft wel een hoop sentiment, zo’n auto. Jullie bevestigen het leuke karakter van de auto en ik wordt steeds blij als ik GSen of een GSA’s tegen kom op de weg. Ik moet een en ander eens serieus overdenken. Mij vrouw denkt meer aan een 2cv. Dat is uiteraard ook een wagentje met een hoop karakter en pit. Dus ik sta nog wel even in dupio.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik neem aan dat je regelmatig naar Amersfoort moet en dat Anna ook wel eens mee moet. Een GSA is meer auto dan een 2CV. Het zal dan iets veiliger zijn. Bovendien heeft deze GSA al gordels achterin voor een kinderzitje. Bij een eend moet je deze meestal wel inbouwen. Een GSA is ookl wat vlotter dan een 2CV en dat is op de snelweg ook wel makkelijk. Hoewel een Eend natuurlijk ook erg leuk is. Succes met afwegen. Heb je al een afspraak voor de C-matic?
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Tsja het blijft een beetje appels en peren vergelijken. Morgen eerst maar een kijken hoe dat eendje er bij staat en of mijn vrouw dan nog steeds enthousiast is.
wordt vervolgd.
ohja nog geen date voor de c-matic gemaakt. je hebt zeker wel interesse om mee te gaan als het zo ver is?
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 24-12-2008
- 2CV 2CV6 Special
- GS/GSA X
- GS/GSA GSA Service
http://www.leboncoin.fr/voitures/164150537.htm
Mooie GS , alleen jammer dat deze heer hem niet verkoopt aan nederlandse “intriganten”!
hahaha.
wat hebben jullie deze man aangedaan?
Joostvb schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/164150537.htm
Mooie GS , alleen jammer dat deze heer hem niet verkoopt aan nederlandse “intriganten”!hahaha.
wat hebben jullie deze man aangedaan?
Ha ha, Krijg nou wat! Geloof echt dat ‘ollanders niet gewenst zijn….
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ey ey, niet alle ‘ollanders…. alleen ‘oplichters’/‘grappenmakers’ (magouilleurs)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
kijk, bedankt voor de meer nauwkeurige vertaling
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik kende het woord niet, maar heb het graag even opgezocht
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De verkoper woont zowat bij mij om de hoek. Zal ik hem eens vragen wat z’n probleem is?
Hebben jullie overigens deze birotor gezien?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!