




Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Nee is niet origineel. Een Birotor heeft nooit als Break bestaan. Het plaatwerk voor is mogelijk overgenomen van een birotor. En achter is het zelf gemodificeerd. Het is tevens een type 2 break (08-1976 - 07-1980). En een birotor is altijd uit 1973, 74 of 75. Dus altijd type 1 met de oude achterlichten. Maar wel een mooie creatieve creatie!
Dashboard en velgen zijn overgezet, dat is niet zo lastig. Ik ben wel benieuwd of de motor ook echt een comotor is, of dat er toch een standaard 1220 blokje in ligt.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Birotor velgen zijn kleiner (14 inch i.p.v 15) en hebben een andere steek. Dus het onderstel zal ook wel birotor zijn, inclusief motor.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De subframes van een birotor zijn gelijk aan die van een CX. Deze GS heeft zo te zien CX velgen en een veel breedere spoorbreedte. Ergo: birotor subframes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
dat kan of de velgen zijn aangepast (zoals die cx velgen onder zo’n safari gsa…)
Als het echt een CX onderstel is. Is het de ideale basis voor een GS diesel Break, er zijn al vaker birotors geconverteerd naar diesel…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Kijk aan, scherpe blikken zien de details.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DIEHARD schreef:dat kan of de velgen zijn aangepast (zoals die cx velgen onder zo’n safari gsa…)...
Maar die heeft niet de spoorbreedte die deze birotor-break wel heeft
Ik zou die birotor-tor gelijk in de bak lazeren en er een GTi turbo 2 blok inhangen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste







Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Gaaf! Dit wil ik ook nog weleens gaan bouwen, als je dat wankel-ding uitwisselt voor een duurzaam aggregaat heb je de ultieme GS break!
of dit ding aanschaffen en verder “verbeteren”...
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011
- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Melchior schreef:Vandaag gekeken naar die donkerrode GSA Break die hier op Cifo getipt werd. De weduwe van de eerste eigenaar (RDW medewerker) biedt hem aan. Auto staat zes jaar stil (de tijd dat meneer ziek geweest is) in de garage. Mooie eerlijke auto met een groot aantal nieuwe spare parts. (dynamo, startmotor satellieten, filters, lampen etc., dozen vol) Stalling is wel wat vochtig geweest, roest op velgen, achterdemper rot etc. Auto is antiroest behandeld, subframes, bodem etc allemaal gaaf. Accu staat al die tijd netjes op de werkbank aan de lader, kleed over de auto. Al met al duidelijk van een zorgvuldige liefhebber. Het is een aantrekkelijk uitgangspunt om een heel mooie GSA van te maken.
Na wikken en wegen heb ik verder geen belangstelling. Mijn gele GS zou dan het veld moeten ruimen en daar is ie simpelweg te leuk voor. Ik heb in garage en budget geen ruimte voor twee van die lekkere auto’s…...
Inmiddels heb ik deze GSA special break gekocht, laten keuren (geen bijzonderheden) en naar huis gereden. Een poetsbeurt doet wonderen. Verdere plannen: bougies, lucht- en oliefilter vernieuwen, olie verversen, achterste demper en riem(-en) vervangen. De achterruitewisser draait permanent, dus wellicht moet een van de reservesatellieten worden gemonteerd. Als dat allemaal goed afloopt is mijn volgende plan om de voorstoelen (incl. de bij toeval gevonden hoofdsteunen) bij CJ in Culemborg te laten bekleden want de stof hangt en is hier en daar versleten. Ondertussen even afwachten of het blok erg lekt (nu nog niet) en tzt zonodig alle keerringen etc. vernieuwen.
Kan iemand een goede garage aanbevelen voor het onderhoudswerk aan de motor? David Overberg van DORO in Utrecht heeft mij Walter van Broekhoven in Utrecht aangeraden, kent iemand dit bedrijf?
Alvast bedankt!
Leuk dat jij hem hebt gekocht. Mooi dat ie in een keer goed was, dat valt me eigenlijk mee. Ik had toch nog wel wat puntjes verwacht.
Veel plezier ermee. Ben benieuwd naar de plaatjes.
Ben je al lid van de GS/A-vereniging?
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’

Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011
- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Bij de GS-GSA vereniging heb ik mij inmiddels aangemeld. Was zelf ook verbaasd dat er geen APK-problemen waren. Hoewel jouw verslag op dit forum positief was leek het mij ondenkbaar dat een GSA probleemloos tot leven zou komen en goedgekeurd zou worden. Achterste demper was zichtbaar roestig maar nog luchtdicht. Verder functioneerde alles, licht, wissers (de later op hol geslagen achterruitewisser heeft zichzelf overigens hersteld…), remmen etc. Maar je weet natuurlijk nooit dus ook ik was blij verrast met de APK-uitslag. Zojuist de auto weer even warmgereden. Hij begint steeds mooier te lopen, geen gekraak of gerammel (ook al uniek voor een Citroen uit die jaren) en ik word erg vrolijk van het vertrouwde geluid van een luchtgekoelde boxer.
Als het goed gaat zie je hieronder een foto.





















Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mooie Brek! Zeldzaam voor een origineel NL. We verwachten uiteraard een eigen draadje voor deze bolide met alle avonturen en nog meer foto’s! Dan kunnen we daar al onze tips & tricks in kwijt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Mooi ding hoor, Veel plezier met deze mooie break!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad: Ziet er goed uit!
Er zijn maar weinig garages die aan een GS/A sleutelen, ik ken CitoTon in Arnhem.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij van der laan in abbenes ben je ook welkom met een gs/gsa.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Van Bemmelen in Delft vast ook nog (alweer 5 jaar geleden dat ik een GSA had). Arnhem, Abbenes, Delft, is er één in de buurt voor jou?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005