wie kan mij helpen, de startmotor moet er even af. Aan de vookant zitten onder twee boutjes, - links onder, van voor af gezien - de bovenste van die twee is te groot voor sleutel 11 en te klein voor sleutel 12. Welke maat moet ik hierbij hanteren?
Roel van de Wal
Misschien een heel dom antwoord ops: , maar als het noch 11 noch 12 is, heeft er dan misschien iemand ooit Engels spul voor gebruikt !?
Behalve aan een DS sleutelen wij ook nog wel eens aan een Triumph Spitfire, dus de opmerkingen over en weer (over die rare M7 en over die rare Engelse maten) vliegen nogal eens over de werkbank…...
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Het moet een 11 of 12 zijn, eerst zo goed mogelijk schoon maken is de boodschap.
Of de kop is beschadigd door een vorige..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Een zeskant dop of pijpsleutel is hier de enige goede sleutel om te gebruiken .
Eventueel kan je een dop van 11 er met de hamer opslaan .
Daarna best een andere bout monteren .
Succes ,
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Re: bout startmotor
Het is gelukt, idd met pijpsleuteltje. Met dank voor het meedenken,
Roel van de Wal