acherruit met verwarming
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 08 november 2008 12:58 PM

Morgen wil ik een achterruit met verwarming in de ID gaan zetten. De achterruit is voorzien van verwarmingsdraden met aansluitingen. Hoe kan ik het beste een kabel trekken? Waarop kan ik deze aansluiten en weet iemand een mooie oplossing voor een aan/uit knop op het 2e type ID dashboard?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 november 2008 01:32 PM
  [ # 1 ]

Een kant kan je met een kort draadje aan de aarde leggen. De andere lig je aan de linkerkant langs de bestaande kabelboom naar beneden(achter de bank. Dan kan je binnen verder of via de balk zoals het hoort. Zet em op een geschakelde plus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 08 november 2008 02:49 PM
  [ # 2 ]
bogaard77 schreef:

Een kant kan je met een kort draadje aan de aarde leggen. De andere lig je aan de linkerkant langs de bestaande kabelboom naar beneden(achter de bank. Dan kan je binnen verder of via de balk zoals het hoort. Zet em op een geschakelde plus.

Merci alvast, weet je ook of die stekkertjes universeel zijn die nu op de ruit zitten?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 november 2008 04:41 PM
  [ # 3 ]
Bassiechevron schreef:
bogaard77 schreef:

Een kant kan je met een kort draadje aan de aarde leggen. De andere lig je aan de linkerkant langs de bestaande kabelboom naar beneden(achter de bank. Dan kan je binnen verder of via de balk zoals het hoort. Zet em op een geschakelde plus.

Merci alvast, weet je ook of die stekkertjes universeel zijn die nu op de ruit zitten?

ja; zijn universeel.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 08 november 2008 07:48 PM
  [ # 4 ]

Re: acherruit met verwarming

Bassiechevron schreef:

Morgen wil ik een achterruit met verwarming in de ID gaan zetten. De achterruit is voorzien van verwarmingsdraden met aansluitingen.

Bassie, als je het niet al gedaan hebt zou ik je sterk aanraden te testen of de verwarming het wel goed doet. Ze zijn meestal kapot, en het zou zonde zijn van het werk om er pas naderhand achter te komen dat ook de jouwe defect is.

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 november 2008 01:38 PM
  [ # 5 ]

Schakelen via relais wegens hoge stroomsterkte, apart gezekerd.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2008 12:26 PM
  [ # 6 ]
vlietmansje schreef:

Schakelen via relais wegens hoge stroomsterkte, apart gezekerd.

Dat valt wel mee. Zit origineel ook zonder relais.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 10 november 2008 02:36 PM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:
vlietmansje schreef:

Schakelen via relais wegens hoge stroomsterkte, apart gezekerd.

Dat valt wel mee. Zit origineel ook zonder relais.

Beter is: een dikke draad 2,5 of beter 4mm2 er bij leggen, apart zekeren (zwevende zekering) naar de achterruit en dan via een relais laten schakelen door de originele draad vanaf het dashboard naar de achterruit. Voordeel: weinig spanningsverlies en toch (indirect) geschakeld na contact.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2008 04:41 PM
  [ # 8 ]

Wie zei dat je een dunne draad naar achter moet leggen? Het enige voordeel van een relais is dat je schakelaar niet belast wordt. Maar daar kan die erg goed tegen.

Verder een permanente plus draad door je auto… Hmmm

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook