2 van de 2
 < Vorige 1 2

afdingen bij de dealer
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 november 2008 12:40 PM
  [ # 16 ]

Allemachtig, dat klinkt idd als een hoop ellende! Werk je in een garage dat je er zo dicht op zit? Je hebt natuurlijk gelijk wat de xant betreft, het is gewoon een ontzettend fijne (en betrouwbare) auto. En die kan je nog maar één keer van een redelijk jonge leeftijd aanschaffen, en dat is nu!

Maar alfa’s zijn wel lekker hoor..

stof tot nadenken.. huh

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 november 2008 12:55 PM
  [ # 17 ]
yke schreef:

Allemachtig, dat klinkt idd als een hoop ellende! Werk je in een garage dat je er zo dicht op zit?

Nee, ik woon naast een arme man wiens vrouw enkel en alleen Alfa wil rijden. En zij brengt de centjes binnen, dus….

yke schreef:

Maar alfa’s zijn wel lekker hoor..

NEE! (maar da’s persoonlijk) Ik rijd best veel in een Alfa, en ik kan maar niet wennen aan het “sportieve” onderstel. Verder vind ik ze relatief veel geluid produceren in de cabine, dit tezamen met de harde stoelen en het onrustige dashboard, maakt het een wagen waar ik niet een lange tijd ontspannend in kan zitten.
(en als ik naar de gemiddelde rijstijl van Alfisten kijk, kunnen hun dat ook niet.  Laughing )

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 11 november 2008 03:08 PM
  [ # 18 ]

Ik vind die 156 nou ook niet bepaald ruim. Zelfs mijn ZX Break (die ik ooit had) was ruimer.

Die alfa het lijkt heel wat, maar is zo ontzettend rond aan alle kanten dat allemaal loze hoekjes overhoud.

Ga je daarmee op vakantie dan kun je beter alles in plastic tassen stoppen, dan in koffers en sporttassen. Kun je 2x zoveel kwijt

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 11 november 2008 03:36 PM
  [ # 19 ]

Hier zijn de wagens goedkoper in het begin van het jaar, ze zijn dan weer een jaartje ouder.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 november 2008 11:53 PM
  [ # 20 ]
paso schreef:

Hier zijn de wagens goedkoper in het begin van het jaar, ze zijn dan weer een jaartje ouder.

Ha! da’s óók mooi om te weten!

Diesel: ook een mooie tip. Ik begrijp best dat hier op het forum alfa’s maar beperkt populair zijn. Ikzelf raakte gecharmeerd toen ik een week lang in Ierland rondreed in die van een vriendin. Ik dacht dat mijn lengte een probleem zou zijn maar dat viel mee, en het reed prima..maar goed ik zal stoppen met het vloeken in de kerk!
@patje, ik begrijp best dat je niet kan wennen aan het “sportieve onderstel”, zeker als je alternatief een XM is!
Razz
Groet.

yke

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 12 november 2008 12:22 AM
  [ # 21 ]

Aan het einde van het jaar hebben dealers of importeurs nog wel eens acties om van “oudere” modellen af te komen.

Soms kan een dealer veel korting verlenen, omdat hij zijn “target” van de importeur nog net niet gehaald heeft. Als hij nog een paar auto’s kan verkopen behoudt hij zijn korting (of krijgt meer korting) volgend jaar.

Maar let even op met een nieuwe auto, door nieuwe milieuwetgeving kan het zijn dat bepaalde auto’s in januari goedkoper zijn dan nu, bv de C1 wordt in 2009 BPM vrij en dat scheelt toch weer wat euries.

En misschien komt er wel weer actie voor de C1, bv in 2008 een auto kopen tegen de prijs van 2009.

Eerst goed kijken en informeren is het advies !!

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 12 november 2008 01:39 AM
  [ # 22 ]

En dan is er nog de leasebak.

Er zijn garage’s die krijgen lijsten met leasebakken die eruit gaan, hier kunnen ze dan op inschrijven, wie het hoogste schrijft wie hem krijgt.

Bepaalde garage willen, mits of iets courants of niks inruilt, best wel snelle handel doen.

Jij zegt wat je zoekt, jullie stellen samen de max prijs vast, zei kijken op de lijst, proberen wat met collega’s de regellen.

De garage pakt een % en jij hebt een auto voor een mooi bedrag, geen garantie, geen afleverbeurt evt geen APK. Gewoon een bak ijzer op wielen en klaar. Kom maar eens terug als je een andere wilt.

PS Amerikaanse auto’s worden steeds goedkoper, in amerika kan men ze aan de straatstenen niet kwijt, en de dollar is lekker laag…
Heel veel auto, heel weinig geld.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 12 november 2008 01:50 AM
  [ # 23 ]
GoodOldDiesel schreef:

En dan is er nog de leasebak.

PS Amerikaanse auto’s worden steeds goedkoper, in amerika kan men ze aan de straatstenen niet kwijt, en de dollar is lekker laag…
Heel veel auto, heel weinig geld.

En heel veel benzine (of LPG) voor heel veel meer euries Sad

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook