Hamvraag blijft: is dat uur echt alleen besteed aan dit stukje laswerk?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ik kan niet goed lassen, maar zou het beter doen dan dit, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Doet me een beetje aan die reclame van Bol.com denken van die verkoper die “even gaat kijken voor een camera achter” helaas…opperdepop!
Ik zie zo een monteur voor me die in 2 minuten dat stuk staal vastbakt, verveeld 10 centimeter lasstaaf wegknipt om vervolgens ruim 50 minuten op de wc te gaan zitten snaken op zijn mobiele telefoon
Maar goed, dat uur kan dus ook rustig aan iets anders besteed zijn. Staat er verder niets op de rekening/keuringsrapport?
En ach, je mag weer een jaar! ff dat gaatje dichtbakken in je kofferbak en genieten!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
karel schreef:Hamvraag blijft: is dat uur echt alleen besteed aan dit stukje laswerk?
Er zijn naast de apk twee reparatiesvericht van 1.5 uur.
Het vervangen van de remslang voor. Opgegeven werktijd op het overzicht na de eerste apk keuring een half uur.
Het lassen van de ophanging. Opgegeven werktijd op het overzicht bij de eerste apk keuring een uur. ( zonder dit door mijzelf al geplaatste profiel )
Het is natuurlijk een werktijdschatting. Lijkt me sterk dat men nu een uur over de remslang heeft gedaan en een half uur heeft gelast.
Maar inderdaad al betaald ja. Kan ik er in de praktijk er dan nu nog wat mee via b.v. de bovag? Vast een hoop gedoe voor 100 euro. Ik ben blij met de goedkeuring hoor. Maar ik voel me wel in de maling genomen.
Ach ja, ik doe het er maar mee en ga eens overwegen zelf een las-cursus te volgen om dat gat te dichten.
Boek dan gelijk een lascursus voor die monteur erbij. Dan krijg je misschien korting
Test
Tja, hoe werkt dat. Ze zullen het ding van de brug af hebben gewild, en uiteindelijk had jij vast wel “ja” gezegd op de vraag die ze je gesteld zouden hebben.
Blijft het slordig dat ze het zó gelast hebben als ze het nu hebben gedaan - wel erg minimalistisch en niet echt begaan met de klant.
Ich bin ein Breaker
Ik heb nog maar 1 keer gelast maar mijn lasnaad zag er toch mooier uit toen… . En dat duurde bij mij geen uren
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Door het hefboom effect zal deze las het ook niet lang houden. Hier hadden ze beter even wat lijm onder kunnen kletsen.
Maarreuh, een gat in de kofferbak is dus geen afkeurpunt… dat scheelt alweer bij de volgende keuring van mijn Beatje.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Nu wordt het helemaal ongelofelijk.
Vandaag nagekeken of de remslang wel is vervangen. De oude ( afgekeurde!!! ) remslang zit er nog steeds op en is besproeid met tectyl o.i.d.
Hoe is dit ding goedgekeurd?
Ik sta op ontploffen.
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
citrus schreef:Nu wordt het helemaal ongelofelijk.
Vandaag nagekeken of de remslang wel is vervangen. De oude ( afgekeurde!!! ) remslang zit er nog steeds op en is besproeid met tectyl o.i.d.
Hoe is dit ding goedgekeurd?Ik sta op ontploffen.
U is belazerd, ben ik bang.
Je kunt de RDW contacten en je auto door hun laten keuren, met de opmerkingen van je eerdere keuringsrapport. Daarmee “pak” je de keurmeester die je auto heeft goedgekeurd, maar helaas ook jezelf. Want als je auto wordt afgekeurd ben je weer verder van huis.
Ga dus naar een betrouwbaar adres, raadpleeg desnoods mensen hier op het forum, en laat de boel goed in orde maken.
Het is leergeld en ik vind het echt heel sneu voor je, maar dit gebeurt je niet nog eens, lijkt me.
Sterkte!
Hij heeft betaald voor het vervangen van de remslang,
Ik heb laatst ergens gelezen dat je melding kan maken bij de rdw, dan komt er iemand van de rdw kijken.
Kan je niet gewoon je geld terug eisen bij de garage, zoniet, een melding maakt bij de rdw?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hilko16TZI schreef:Het is leergeld en ik vind het echt heel sneu voor je, maar dit gebeurt je niet nog eens, lijkt me.
Leergeld? Moet je leren geen enkele garagist te vertrouwen? Nee, dit is dikke vette domme pech waar je zelf niets aan kunt doen.
Je verwacht toch niet dat een garage een zelf afgekeurde remslang niet vervangen en wel in rekening brengen? Absurd, belachelijk!
Een herkeuring heb je niets aan, dat zal niet gaan. Een klacht indienen misschien? Ga in ieder geval naar de garage om verhaal te halen. Meestal komt er dan wel een smoes als “Huh, ik had nog zo de opdracht aan die stageloper gegeven om die remslang te vervangen….” Waarmee je gelijk je poen terug kunt halen.
En oh ja, je mag ons best vertellen waar wij met een grote boog omheen moeten rijden trouwens.
Ik heb laatst een foldertje van de rdw gehad, waar het een en ander in stond. Ook over niet uitgevoerde, maar wel betaalde reparaties.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh verrek, daar kan ik mij ook iets van herinneren!
patje74 schreef:Oh verrek, daar kan ik mij ook iets van herinneren!
zo’n gevoel heb ik nu ook….........
Ik ga morgen even op de grote hoop kijken.