Totaal aantal Berichten: 136
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Hallo beste mensen; ik ben trotse bezitter van een d special 1974 .
IK heb 2 vragen .
1 vraag de verlichting van mijn 3 klokken gaat gewoonweg niet enkel pinkers gaan en is allebij verlicht . ook draai ik aan dat knopje onder het dash
vraag 2 ik heb meedraaiende koplampen normaa;l die van mij werken niet ze blijven staan hoe kan dit?
Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Hoi Kenny, antwoord op vraag 1: het ligt meestal aan je dimmer, die onderin je stuurkolom zit. Deze zijn vaak kapot. Je kan er een nieuwe inzetten of de draadjes doorverbinden, dan schijnt het licht achter je klokken op volle sterkte. Als je lampjes niet stuk zijn natuurlijk.
Controlelampjes maken vaak slecht contact. Dan moet je de koperen baantjes schoonmaken die rondom de gaatjes lopen waar je de lampjes door steekt. Een rotkarwei, kan ik je vertellen. Je kan natuurlijk ook een ander klokkensetje kopen, en hopen dat die wel goed is.
Antwoord op vraag 2: een Dspecial heeft gewoonlijk geen meedraaiende koplampen. Mocht die van jou omgebouwd zijn, dan is waarschijnlijk je kabel gebroken die de lampen draait, of de kabel is losgeschoten uit de bevestiging bij het stuurhuis.
Succes!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…