1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
SM aanschaffen
Activa CT Turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 13 november 2008 08:27 PM

Ik heb interesse om een SM aan te schaffen. Mijn idee is een harde auto te kopen met niet al te veel kilometers zeg 60.000km met een motor die waarschijnlijk een grote revisie nodig heeft. Wat mag een SM kosten in zo’n conditie met discutabele motor? 5000€?

En wat kost een motor revisie? 10-15k€ Surprisedops: ? Is het mogelijk om de 2.7l om te bouwen/op te boren naar de 3.0 specificaties of is het beter een compleet gereviseerde 3.0V6 erin te hangen en zo geen kosten aan die oude motor te maken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 november 2008 08:34 PM
  [ # 1 ]

Een harde, originele sm met goede koets en net interieur kost je toch al snel 7 a 10 mille, tot wel 15 mille voor een mooie waarvan de motor gedaan moet worden. Voor 5 mille koop je een restauratieobject. Hoe minder originele kilometers, hoe mooier de auto vaak zal zijn. Voor 5 mille een auto met origineel 60.000 km kun je vergeten, die kost je minimaal 12 mille, omdat dat soort auto’s vaak zeer verzorgde auto’s zijn!

Motorrevisie kost inderdaad 10 a 15.000 euro, maar dan heb je wél wat moois. Reken voor dat bedrag op nieuwe zuigers, cilindervoeringen, en nokkenassen. The works dus.

Je kunt een 2.7 NIET naar 3.0 opboren: het 3.0 onderblok is namelijk anders, en de bussen van een 2.7 bieden geen ruimte om naar 3.0 liter te gaan.

Een complete 3 liter motor vinden zal niet makkelijk zijn, laat staan een die helemaal gereviseerd is. Als je zo’n motor vind moet ie ook nog eens geheel compleet zijn, want carbu’s en onsteking zijn namelijk anders als die van een 2.7.

Je kunt er rustig van uit gaan dat tegen de tijd dat jouw sm mooi en goed is, hij je al snel zo’n 25-30.000 euro gekost heeft. Koop een zo goed mogelijke auto, zo mooi mogelijk en laat daar de motor van doen. Dat kost je op den duur aanzienlijk minder dan een “net niet” sm helemaal top maken….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 november 2008 08:47 PM
  [ # 2 ]

Een 2.7 IE doet toch niet echt onder voor een 3.0 carbs?
Of heb ik dat verkeerd begrepen? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 november 2008 08:50 PM
  [ # 3 ]

Een 3.0 is een heel ander soort auto: meer koppel onderin, en ook rauwer. Een 2.7 is écht een toerenmotor, bij een 3.0 zijn toeren helemaal niet nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 november 2008 11:00 PM
  [ # 4 ]

25 a 30 ruggen! Ik denk dat ik aan het einde van mijn project zo’n kleine 20 ruggen heb weggetikt. Daar moeten je dan nog wel ff mijn uren bij optellen. Nou dat wil je niet weten Laughing  Wink.
Dus wil je (met goede een opknapper) binnen die 25 a 30 ruggen blijven moet je heel veel zelf doen. Of veel dingen achter wegen laten. Dat betekent weer spijt achteraf.

Volgende week ga ik mijn motor ophalen. Die is nog in zeer goede staat met nog vrijwel nieuwe zuigers. Die kosten vielen dus erg mee. maar ja dat weet je ook niet op het moment van aanschaf. Das mazzel Wink  Laughing. Daar in tegen was mijn bak weer slecht. Revisie! Das dan weer pech. Alhoewel het ook wel lekker is om straks met een gereviseerde bak rond te rijden Wink .

Maar!! Wat is nou eigenlijk een net niet SM??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 november 2008 11:09 PM
  [ # 5 ]
U-Niek schreef:

Maar!! Wat is nou eigenlijk een net niet SM??

Kijk eens in het verkoop-draadje zou ik zeggen Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 november 2008 11:25 PM
  [ # 6 ]
waterman771 schreef:
U-Niek schreef:

Maar!! Wat is nou eigenlijk een net niet SM??

Kijk eens in het verkoop-draadje zou ik zeggen Laughing

 

Sorry. Ik begrijp niet wat je bedoeld met het verkoop-draadje?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 november 2008 11:27 PM
  [ # 7 ]
U-Niek schreef:
waterman771 schreef:
U-Niek schreef:

Maar!! Wat is nou eigenlijk een net niet SM??

Kijk eens in het verkoop-draadje zou ik zeggen Laughing

 

Sorry. Ik begrijp niet wat je bedoeld met het verkoop-draadje?

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=190523

Hier staan best wel een paar “net niet” sm’s. Dus, auto’s met brak plaatwerk, slecht spuitwerk, een gaar interieur, auto’s die er onder de motorkap vreselijk uitzien, etc. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 november 2008 11:31 PM
  [ # 8 ]

Ben je dan niet goedkoper uit om een SM voor meer geld te kopen die al een revisie achter de rug heb?
Als je via betrouwbare bronnen erachter kan komen dat alles echt goed is gedaan dan ben je toch al een heel eind? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 november 2008 11:36 PM
  [ # 9 ]
Arjan Verkade schreef:

Ben je dan niet goedkoper uit om een SM voor meer geld te kopen die al een revisie achter de rug heb?
Als je via betrouwbare bronnen erachter kan komen dat alles echt goed is gedaan dan ben je toch al een heel eind? Wink

Zo’n auto kost je dus ook 25-35.000 euro Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 november 2008 11:38 PM
  [ # 10 ]

Weet ik, misschien kan je een keer geluk hebben als iemand er snel vanaf moet Wink

Voor is wel dat je er direct in kan rijden Very Happy

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 november 2008 11:39 PM
  [ # 11 ]
waterman771 schreef:
U-Niek schreef:
waterman771 schreef:
U-Niek schreef:

Maar!! Wat is nou eigenlijk een net niet SM??

Kijk eens in het verkoop-draadje zou ik zeggen Laughing

 

Sorry. Ik begrijp niet wat je bedoeld met het verkoop-draadje?

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=190523

Hier staan best wel een paar “net niet” sm’s. Dus, auto’s met brak plaatwerk, slecht spuitwerk, een gaar interieur, auto’s die er onder de
motorkap vreselijk uitzien, etc. Wink

 

Juist ja slopers !! Net zo’n SM als die ik als eerste gezien heb vorig jaar. Met de motor in de kofferbak enz.enz.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 november 2008 11:47 PM
  [ # 12 ]
Arjan Verkade schreef:

Ben je dan niet goedkoper uit om een SM voor meer geld te kopen die al een revisie achter de rug heb?
Als je via betrouwbare bronnen erachter kan komen dat alles echt goed is gedaan dan ben je toch al een heel eind? Wink


Voor mij niet, ik vindt dit juist het leukste om van een redelijke SM weer een goed funktionerend plaatje te maken. Zeker bij de SM is het helemaal fantastisch met al die prachtige modificaties uitgevonden door zeer inventieve liefhebbers. Laughing

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 november 2008 03:28 AM
  [ # 13 ]

Wat je zelf doet doe je beter…. Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 14 november 2008 11:03 AM
  [ # 14 ]
paso schreef:

Wat je zelf doet doe je beter…. Laughing

Als je weet wat je doet en hoe je het moet doen .

Het is bedroevend te merken hoeveel ( weinig ) sommige zogenaamde ” kenners ” over de SM weten .

Beter gezegd NIET WETEN idiot

Verder kan ik nog melden dat motor nummer 13 ( van de 80 ) volgens mijn telling in Belgie stuk gelopen is :smt200 . een wagen die altijd goed onderhouden werd , nooit lang stil gestaan heeft , en niet mee geraced is ......

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2008 11:10 AM
  [ # 15 ]

Nou! ik ga niet meer naar belgie! Daar gaat je motor stuk! Ils sont foux les belges…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook