stop teken op dashboard
cederic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 29-04-2007

Gepost: 15 november 2008 02:30 AM

weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn dat mijn stopteken op mijn dashboard brand? welke oorzaken zou dit ongeveer kunnen zijn?

citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 november 2008 02:40 AM
  [ # 1 ]

Niet genoeg druk?

Profiel  
 
cederic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 29-04-2007

Gepost: 15 november 2008 02:50 AM
  [ # 2 ]
BunnY schreef:

Niet genoeg druk?

hoe kan je deze oplossen?

citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 15 november 2008 11:57 AM
  [ # 3 ]

Als de STOP lamp brandt moet er ook een ander waarschuwingslampje aangaan. Je hebt drie mogelijkheden. Motoroliepeil, LHM en koelvloeistoftemp. Als je geen van deze drie ziet is mogelijk het lampje kapot. Test door de auto op contact te zetten, niet starten! Nu moeten alle lampjes branden. Welke mis je? die is dan kapot.

En dat is dan ook het euvel wanneer je STOP lamp aangaat. Vloeistofniveau te laag of temp te hoog. 

Is het boven omschrevene niet van toepassing omdat er geen lampjes defect zijn? Dan heb je een graverende fout in je klokkenwinkel. Zet er maar eens een andere in, zijn op de sloop genoeg te vinden.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
cederic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 29-04-2007

Gepost: 15 november 2008 01:46 PM
  [ # 4 ]
hendrik69 schreef:

Als de STOP lamp brandt moet er ook een ander waarschuwingslampje aangaan. Je hebt drie mogelijkheden. Motoroliepeil, LHM en koelvloeistoftemp. Als je geen van deze drie ziet is mogelijk het lampje kapot. Test door de auto op contact te zetten, niet starten! Nu moeten alle lampjes branden. Welke mis je? die is dan kapot.

En dat is dan ook het euvel wanneer je STOP lamp aangaat. Vloeistofniveau te laag of temp te hoog. 

Is het boven omschrevene niet van toepassing omdat er geen lampjes defect zijn? Dan heb je een graverende fout in je klokkenwinkel. Zet er maar eens een andere in, zijn op de sloop genoeg te vinden.

ja naast mijn stop teken links ervan is er een uitroepteken die brand maar het rare is hoe hoger mijn snelheid hoe feller die lampjes gaan als ik nu stilstaand mijn motor doe draaien gaan die lampjes heel licht en flikkeren ze zoals een lamp die niet genoeg voltage krijgt. en als ik dan terug optrek gaan die lampjes terug feller.

citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 november 2008 01:57 PM
  [ # 5 ]

denk dat je lhm peil dan te laag is.

ik weet alleen niet hoe je die checkt bij een xantia, maar dat is wel ergens op te zoeken

Profiel  
 
cederic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 29-04-2007

Gepost: 15 november 2008 01:58 PM
  [ # 6 ]
bx-cannes schreef:

denk dat je lhm peil dan te laag is.

ik weet alleen niet hoe je die checkt bij een xantia, maar dat is wel ergens op te zoeken

ok in orde maar juist ter informatie wat is lhm?

citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 november 2008 02:04 PM
  [ # 7 ]

Ik weet niet of je een instructieboekje hebt; hier staat ie online: http://xantiaclub.net/instructie/instructie1a/

Het uitroepteken naast het stopteken is inderdaad van het hydraulisch systeem (LHM dus).

De LHM is de vloeistof die gebruikt wordt voor de vering en de remmen van de auto. Er zit in je motorruim een reservoir met een peilglaasje bovenop.

Als je je auto in de hoogste stand zet (die schuif naast de bestuurdersstoel helemaal naar achteren) en dan naar het peilglaasje kijkt moet het parapluutje tussen de streepjes zitten. Als ie er onder zit moet je er dus LHM bijgooien. &count=121

Profiel  
 
cederic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 29-04-2007

Gepost: 15 november 2008 02:43 PM
  [ # 8 ]
mkatgert schreef:

Ik weet niet of je een instructieboekje hebt; hier staat ie online: http://xantiaclub.net/instructie/instructie1a/

Het uitroepteken naast het stopteken is inderdaad van het hydraulisch systeem (LHM dus).

De LHM is de vloeistof die gebruikt wordt voor de vering en de remmen van de auto. Er zit in je motorruim een reservoir met een peilglaasje bovenop.

Als je je auto in de hoogste stand zet (die schuif naast de bestuurdersstoel helemaal naar achteren) en dan naar het peilglaasje kijkt moet het parapluutje tussen de streepjes zitten. Als ie er onder zit moet je er dus LHM bijgooien. &count=121

dank u wel allemaal voor de hulp heb het probleem gevonden er zit niet genoeg lhm olie in het reservoir en straks is het bij deze opgelost dank u!!!!!

citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 november 2008 02:49 PM
  [ # 9 ]

Niet vergeten af en toe die LHM te verversen Wink Elke 2 jaar of 60.000km.

Want ik heb zo’n vermoeden dat je dat niet wist Smile

Profiel  
 
cederic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 29-04-2007

Gepost: 15 november 2008 02:52 PM
  [ # 10 ]
BunnY schreef:

Niet vergeten af en toe die LHM te verversen Wink Elke 2 jaar of 60.000km.

Want ik heb zo’n vermoeden dat je dat niet wist Smile

ahja neen dat wist ik niet zit ondertussen bijna tegen de 70,000km en tot nu toe is dit me eerste probleem dat ik heb gehad go citroen!!!! haha thx

citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 november 2008 02:55 PM
  [ # 11 ]

Als je zonder problemen wil blijven rijden dan zou ik het toch verversen Smile Wink . Naar het schijnt (heb nog maar 500km in de mijne gereden) kan dit anders problemen geven

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook