Even over het te verwachten rekeningrijden in 2011-2012.
Tegen die tijd komt de wegenbelasting te vervallen.
Ik ben benieuwd hoe men tegen die tijd het brandstofverschil tussen benzine-diesel en lpg oplost. Nu word je belast met extra wegenbelasting.
Straks zouden de diesel en lpg-rijders dus flink voordeel kunnen hebben.
Uiteraard alleen als je niet te veel rijdt en de snelweg enigzins mijdt.
Zouden ze lpg en diesel flink duurder maken rond 2011?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat diesel en LPG-rijders gewoon meer per kilometer gaan betalen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik verwacht dat diesel- en benzineprijs naar elkaar toe groeien (zie je nu al?), en dat LPG-auto’s gelijke kilometerheffing gaan betalen (geen G3-voordeel meer dus), maar dat LPG-prijs laag blijft.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
LPG is, 1 van de meest, milieuvriendelijkste brandstof. Zou maar erg zijn als ze de mensen dus nóg meer zouden ontmoedigen om op LPG te rijden
En zelfs als is de diesel even duur als de benzine… met diesel gebruik je wel een paar liter minder per km
BunnY schreef:LPG is, 1 van de meest, milieuvriendelijkste brandstof. Zou maar erg zijn als ze de mensen dus nóg meer zouden ontmoedigen om op LPG te rijden
Zou niet meer óntmoedigen zijn, maar minder áánmoedigen?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
LPG rijdt prima maar over een aantal jaren zijn er veel belangrijker toepassingen voor te bedenken dan autorijden. Op het dan schaarse gas moeten we dan bijv. staal gaan koken…
Biogas zou bijv. wel in aanmerking komen, als dat stabiel genoeg kan worden opgeslagen in voldoende hoeveelheid voor een fatsoenlijke actieradius.
Het zou te ver gaan om diesel een florissante toekomst toe te dichten, maar je kunt er nog wel veel kanten mee op; zeker oudere diesels malen niet zo om het soort olie wat je erin gooit. Dat schept mogelijkheden.
Rekeningrijden vind ik verder pure onzin; een veel te duur plan met onduidelijke economische en sociale gevolgen.
Bedrijven maken alleen een kans van overleven als ze in één van de grote steden zijn gevestigd.
Wie gaat er zometeen nog even bij z’n ouders in de polder langs - als je daar het volle pond voor mag aftikken….
En zo kan ik nog wel even doorfulmineren.
Ich bin ein Breaker
Sorry mannen, Hier was al een draadje over