jaja
stiekem een zeldzame uitvoering

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
De Oort-modellen zijn puur NL. Oort XM’s zijn de basismodellen van modeljaar 1993-1994. Bij die modellen ontbreekt de kvs temperatuurmeter en oliepeilmeter, zit er een plastic deksel op de middenarmsteun voor en de eenvoudige bekleding zonder armsteun achter
Niet te verwarren met de franse basismodellen zonder fatsoenlijke middenconsole, toerenteller, de carburateur/monopoint, de ontbrekende spoiler en aparte wieldoppen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Willem schreef:De Oort-modellen zijn puur NL. Oort XM’s zijn de basismodellen van modeljaar 1993-1994. ..........
In 1993-1994 nog monopoint injectie-modellen ? Zucht, elke keer als het wat duidelijker dreigt te worden…........
Ik had een basismodel (2,0i) van ong. dat jaar, en het was zeker geen “Oort” zoals een Oort hier omschreven wordt.
Had die vent zich niet gewoon met die k.tbelastingen kunnen bezighouden ??
EDIT: Oort wetgeving kwam in 1990 tot leven, hier staat er ook wat gebabbel over…
EDIT2: En hoe meer ik erover lees hoe meer ik begin te geloven dat alles wat onder de “Comfort” uitvoering zat met die Oort te maken had, en dat het niks met “monopoint” of “zonder achterspoiler” of “aparte wieldoppen” te maken had. Ik had dus een 2,0i zonder typeaanduiding en deze was op de markt gebracht wegens Oort. Dus had ik een “Oort"uitvoering…met multipoint injectie, electrische ramen voor, en een armsteun.

..en vaak heeft men het over die “Oort wieldoppen”. De XM is zowat ontworpen met die doppen, heeft m.i.z. helemaal niks met onze belastinghervormer te maken….
Mooi of lelijk is een geheel andere discussie…

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Dit (De"oort"XM) verhaal zouden we tot de bodem moeten uitzoeken!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

eXpelliarMus schreef:Dit (De"oort"XM) verhaal zouden we tot de bodem moeten uitzoeken!!
Ik heb mijn conclusies al getrokken en ik vermoed dat een “Oort” XM eigenlijk niet bestaat, was gewoon een 2,0i zonder verdere aanduiding.
In de loop van de jaren zullen daaraan allerlei eigenschappen aan toe geschreven zijn die een eigen leven zijn gaan leiden…. ?? :

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Juist, Japio.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik bedoelde de 122pk multipoints, m’n pa had vroeger ook een 94-er Oort XM, daarvoor een 90-er Comfort.
ambijajance schreef:Willem schreef:De Oort-modellen zijn puur NL. Oort XM’s zijn de basismodellen van modeljaar 1993-1994. ..........
In 1993-1994 nog monopoint injectie-modellen ? Zucht, elke keer als het wat duidelijker dreigt te worden…........
Ik had een basismodel (2,0i) van ong. dat jaar, en het was zeker geen “Oort” zoals een Oort hier omschreven wordt.
Had die vent zich niet gewoon met die k.tbelastingen kunnen bezighouden ??EDIT: Oort wetgeving kwam in 1990 tot leven, hier staat er ook wat gebabbel over…
EDIT2: En hoe meer ik erover lees hoe meer ik begin te geloven dat alles wat onder de “Comfort” uitvoering zat met die Oort te maken had, en dat het niks met “monopoint” of “zonder achterspoiler” of “aparte wieldoppen” te maken had. Ik had dus een 2,0i zonder typeaanduiding en deze was op de markt gebracht wegens Oort. Dus had ik een “Oort"uitvoering…met multipoint injectie, electrische ramen voor, en een armsteun.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
even een wat stof weg blazen..
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164193&start=0
nog meer oort, kan me herinneren dat zelfs de deurpanelen van hardboard waren in plaats van polyester
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl