Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
oudelut schreef:toniclight schreef:Van die schatkist profiteren we allemaal.
Ik begrijp nooit zo goed die kloof die sommige zien tussen overheid en burgerij.
Het is toch één samenleving. Een regering en het parlement besturen ons land in opdracht van onszelf. Elke vier jaar heb je de mogelijkheid om je stem uit te brengen.
Verder zijn er legio mogelijkheden om het beleid te beïnvloeden. Lid worden van een politieke beweging, belangenverenigingen etc.
Ik word altijd zo moe van die eeuwige klaagzang.Jeroen
Snap je het écht niet? Door jezelf er buiten te plaatsen, kun je vrij afgeven op alle anderen en ligt het nooit aan jezelf?!
Das nou gek… Ík heb juist het idee dat ie het beter begrijpt dan jij!
oudelut schreef:
En misschien ben ik paranoïde, maar ik heb het idee dat er steeds meer van die populistische groeperingen ontstaan?!
Dat vrees ik ook. Snel scoren… Daarom sta ik ook niet negatief tegenover maatregelen die soms genomen moeten worden die níet zo populair zijn. Zoals het afschaffen van een belastingvoordeel voor ouwe auto’s, bijvoorbeeld…..
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Dit heb ik als antwoord gekregen van de Fehac, na mijn “protest brief” ...
Geachte heer Kerstens,
Dank voor uw reactie. We kunnen ons voorstellen dat u ontevreden bent, maar u moet zich wel realiseren dat er met de invoering van de km-heffing een compleet andere situatie komt op gebied van auto-belastingen.
U betaalt dan immers geen wegenbelasting meer. Rijdt u weinig (en / of veel in het buitenland!) dan betaalt u alleen nog voor de km’s die u in NL rijdt.
Het belangrijkste voor ons is dat de vrijstelling in ieder geval niet per direct is “bevroren”. We hebben nu tijd gewonnen om er ook voor de km-heffing een goede regeling uit te slepen.
Bij onze positiebepaling kunnen we de realiteit natuurlijk niet uit het oog verliezen. Het aantal 25+ auto’s neemt gestaag toe, vooral door “instroom” van jaargangen van begin jaren 80 met hoge verkopen van auto’s die betrouwbaarder zijn dan die uit de jaren 50, 60 en 70. De import komt daar nog bij. Handhaving van een glijdende 25+ grens in de km-heffing zou daarom veel politieke weerstand hebben opgeleverd.
De discussie over de km-heffing en de oldtimer moet eigenlijk nog beginnen. We staan nu - in termen van de heer Cramer (CU) - met pré-1987 “voorgesorteerd” voor vrijstelling. Als we daar iets beters voor kunnen bedenken zullen we dat zeker doen. Uw suggesties nemen we daarvoor graag mee. En als de km-heffing er per 1.1.2012 niet komt (wedden?) gaan we het sowieso over de “bevriezing” hebben.
En voor de goede orde: uw Citroen CX rekenen we nu al tot de “echte oldtimers” waar we het voor doen!
met vriendelijke groet,
puntje ..... puntje
FEHAC
Fehac hiervoor mijn hartelijke dank .....
Misschien wordt de soep straks niet zo heet gegeten als deze opgedient wordt.
Ik blijf echter wel van van mening dat de regeling niet klopt, het is bedoeld om de goedkoop rijdende oldtimer woon werk verkeer rijders uit te bannen.
Het bijtelling verhaal van gaat ook volledig op de schop, nu is de kans nog groter geworden dat de leaseauto in het weekend stil komt te staan en dat we allemaal met dat “oude barrel” boodschappen en visiste gaan doen, en DAT willen ze niet.
Het is gewoon een geldkwestie en dat stoort me want helaas wordt zo de liefhebber, genieter en misschien wel rijder op “terapeutischebasis” meegenomen.
Het oldtimergebeuren kan op de langere termijn stervende zijn en dat is jammer, kijk eens naar de vele clubs, leuke toerritten, bijeenkomsten, kampeerweekenden, beurzen met allemaal gelijkgestemden.
Ik vind dat hier best rekening mee mag worden gehouden.
Alle reactie’s van acht wat kost het nou, waar gaat het over, gezeur en calimero’s ten spijt.
Als er terecht betaald moet worden ben ik daar niet te beroerd voor, nogmaals deze mooie groep van echte oldtimer liefhebbers mogen best hun “voordeeltje” hebben en houden.
Dan toch maar kilometerbeperking, oldtimerverzekering of in dat kastje straks een ritgeristratie gekoppeld aan de GPS zodat je kunt zien dat je niet dagelijks het zelfde start en stoppunt hebt, simpel toch.
GPS ritregistraties zijn nu al te koop en worden veel gebruikt bij bedrijven.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Oja nog even een mooi spreekwoord.
.. Het zijn de dwarsliggers die het spoor doen recht lopen ..
Dus laat ons lekker schoppen
Dat er veranderingen nodig zijn door de jaren heen snap ik wel, maar we hoeven niet alles als makke schapen aan te nemen en te begrijpen.
Al dat geneuzel van het gaat in de schatkist en het wordt weer gebruikt is voor mij soms veel te abstract….........ik zie daar weinig concreets voor terug.
Dit geval voel ik direct in mijn portomonee, als is het maar zeer licht
Daarom mogen best wel eens de barikade op !!!!!!!
Stemmen heeft ook maar een zeer beperkte invloed is de laatste jaren gebleken, als de partijen het samen niet eens worden hebben we nog niet de regering die we willen.
B.t.w. zoveel mensen zoveel wensen, normen, waarden en ideeen dus perfect zal het nooit worden.
Nu gaan we echt off topic en richting politiek dus ik sluit maar.
ps.
Dat snel scoren in deze “snelle"wereld was dat niet de fundering van deze credietcrissis.
r.kerstens schreef:
Het bijtelling verhaal van gaat ook volledig op de schop, nu is de kans nog groter geworden dat de leaseauto in het weekend stil komt te staan en dat we allemaal met dat “oude barrel” boodschappen en visiste gaan doen, en DAT willen ze niet.
hetgeen qua kilometers een hele vooruitgang zal zijn tov onbeperkt privé rijden….
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dit geval voel ik direct in mijn portomonee, als is het maar zeer licht Wink
Daarom mogen best wel eens de barikade op !!!!!!!
Ik wil best de barricade op, maar dan wel voor iets echt wezenlijks.
Voor mensen die bijvoorbeeld door allerlei maatregelen niets meer in de portemonnee krijgen.
Waar we het nu over hebben is toch m.i. wel een luxe probleem.
Hinderlijk, maar niet echt onoverkomelijk lijkt me.
Jeroen
toniclight schreef:
Waar we het nu over hebben is toch m.i. wel een luxe probleem.
Hinderlijk, maar niet echt onoverkomelijk lijkt me.
Precies: als je de auto niet meer kunt betalen door dat beetje wegenbelasting moet je je afvragen of je er niet verstandig aan doet helemaal de fiets te nemen.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind het toch jammer dat jullie er zo tegenaan kijken…
Ergens gaat het ook om het principe, dat er weer iets bedacht wordt om geld naar de regering te brengen.
Er zijn zat mensen die nog geen 2000 km rijden met hun oldtimer, als je daar en paar 100 euro belasting over moet betalen dan is dat gewoon zonde van het geld…
Het scheelt ook gedoe met schorsen enzo. Als een oldtimer het even een paar maandjes niet doet geen probleem. Kost niets meer of minder. Nu moet je hem dus laten schorsen als je er niet meer rijdt (als je tenmiste niet voor nop wegenbelasting wil betalen), maar dat schorsen kost ook weer geld
Was overigens de 25 jaar regel ooit niet ingesteld om te motiveren dat niet alle oldtimers gedumpt werden…? Over het algemeen zijn de reactie’s naar oldtimers (liefhebbers en/of niet liefhebbers) erg postief, het lijkt me dat dat gestimuleerd mag blijven
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Waar we het nu over hebben is toch m.i. wel een luxe probleem.
Hinderlijk, maar niet echt onoverkomelijk lijkt me.Precies: als je de auto niet meer kunt betalen door dat beetje wegenbelasting moet je je afvragen of je er niet verstandig aan doet helemaal de fiets te nemen
Jongens ................. jullie blijven doordraaien he, nou ik ook.
Het gaat me niet om het bedrag, dat zullen de meeste zonder problemen kunnen betalen ............ ik ook.
Het gaat me om de snelheid en de reden hoe zoiets beslist wordt, zonder engie kennis alleen gebaseert op geld, het heeft alles te maken met het bijtelling verhaal.
Ik vind dat de echte oldtimerliefhebbers en vereningen daar niet de dupe van hoeft te worden.
Hoe klein dit grote luxe probleem ook is, je mag kritisch zijn toch.
En daarbij Jeroen, ik heb toch al lang geleden besloten om het nooit met je eens te zijn, dat weet je toch .
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Arjan Verkade schreef:Ik vind het toch jammer dat jullie er zo tegenaan kijken…
Ergens gaat het ook om het principe, dat er weer iets bedacht wordt om geld naar de regering te brengen.
Er zijn zat mensen die nog geen 2000 km rijden met hun oldtimer, als je daar en paar 100 euro belasting over moet betalen dan is dat gewoon zonde van het geld…Het scheelt ook gedoe met schorsen enzo. Als een oldtimer het even een paar maandjes niet doet geen probleem. Kost niets meer of minder. Nu moet je hem dus laten schorsen als je er niet meer rijdt (als je tenmiste niet voor nop wegenbelasting wil betalen), maar dat schorsen kost ook weer geld
Was overigens de 25 jaar regel ooit niet ingesteld om te motiveren dat niet alle oldtimers gedumpt werden…? Over het algemeen zijn de reactie’s naar oldtimers (liefhebbers en/of niet liefhebbers) erg postief, het lijkt me dat dat gestimuleerd mag blijven
Duidelijk en simpel, het kaf en het koren scheiden, daar gaat het mij ook om.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Duidelijk en simpel, het kaf en het koren scheiden, daar gaat het mij ook om.
Bij mij ook. Zijn we het toch ergens wel eens met elkaar.
Jeroen
Dus krijgen we straks gewoon een kilometerheffing.
Met een beetje goede wil afhankelijk van de mate van vervuiling (dus een LaRo betaald meer dan een A-type welke weer meer zal betalen dan een C1, een CX betaalt weer meer dan een C5 ) met, met een beetje goede wil, vrijstelling voor bijvoorbeeld de eerste 2000 km.
Alleen vrees ik dat het dan voor mij heel snel interessant wordt via Dld te rijden….
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Alleen vrees ik dat het dan voor mij heel snel interessant wordt via Dld te rijden….
Mooi voorbeeld van solidariteit…..
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hierbij nog een laatste reactie van Ernst Cramer van de CU: http://www.christenunie.nl/nl/k/10403/news/view/319529/110698/Nog-een-keer-Oldtimers.html
Een helder verhaal, maar wel goed lezen aub.
Er is dankzij de FEHAC ruimte gemaakt om in 2009 nadere afspraken te maken. De plannen zijn er op gericht om de echte hobbyist te ontzien en de forens die denkt op een goedkope wijze zijn kilometers te maken wordt aangepakt.
We zullen de nadere afspraken in 2009 dus moeten afwachten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
EW schreef:Dus krijgen we straks gewoon een kilometerheffing.
Met een beetje goede wil afhankelijk van de mate van vervuiling (dus een LaRo betaald meer dan een A-type welke weer meer zal betalen dan een C1, een CX betaalt weer meer dan een C5 ) met, met een beetje goede wil, vrijstelling voor bijvoorbeeld de eerste 2000 km.Alleen vrees ik dat het dan voor mij heel snel interessant wordt via Dld te rijden….
Op de fiets door Duitsland is leuk hoor ....
En waarom die CX weer meer als die C5 ? Die CX die al 25 jaar of meer meedoet heeft minder milleuschade berokkend dan een ander lel uit die tijd die al 20 jaar op de sloop staat en inmiddels al 4 keer vervangen is…..
toniclight schreef:Alleen vrees ik dat het dan voor mij heel snel interessant wordt via Dld te rijden….
Mooi voorbeeld van solidariteit…..
Jeroen
Tja, nu is alleen Limburg, oostelijk Drenthe en Groningen interessant via Dld…..
bovedien: wat is het verschil met benzine tanken in Duitsland?