1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Dakrails verwijderen
hakoek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 18-06-2007

Gepost: 19 november 2008 03:44 PM

Ik heb op mijn ene Berlingo 2 originele Citroen dakrails gemonteerd. Nu wil ik die op mijn andere Berlingo zetten maar ze zitten na 4 jaar moervast. Heb al kruipolie gebruikt en aan de ene kant is de imbusbout al rondgedraaid zodat verwijderen nog lastiger wordt. Heeft iemand een idee of een oplossing??

Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 19 november 2008 04:20 PM
  [ # 1 ]

Probeer er bij die ene een grotere inbus in de meppen of zet er een griptang op.

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 19 november 2008 04:44 PM
  [ # 2 ]

n.b.

Die inbus is een vijfkant, viel me laatst op.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
tony1499
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 16-11-2008

Gepost: 19 november 2008 06:02 PM
  [ # 3 ]

linkse draadtap kun je proberen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 november 2008 11:52 PM
  [ # 4 ]

Zitten die misschien met Loctite vast?
Dan kun je ze enkel los krijgen met warmte.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
hakoek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 18-06-2007

Gepost: 20 november 2008 02:07 PM
  [ # 5 ]

Nee, zitten niet met locktide vast. Heb ze er zelf opgezet. Ook geen linkse schroefdraad. Ook verwarmen kan niet dan zou het plastic eromheen smelten en het nog moeilijker maken ze te verwijderen. En idd de inbus is/was vijfkantig maar nu min of meer rond geworden. Moet de dealer het maar proberen…

Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 20 november 2008 02:40 PM
  [ # 6 ]

Is het boutkopje weg te boren?

Dan is die beugel los en kun je overal goed bij om het verder los te maken.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 november 2008 03:39 PM
  [ # 7 ]

Een gleuf slijpen in de dolgedraaide kop en hier een platte schroevendraaier inzetten? Kan je niet zoveel kracht zetten als met een imbus, maar misschien de moeite van het proberen waard Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 20 november 2008 04:37 PM
  [ # 8 ]

Zal niet gaan.

Je kunt er niet bij met een slijptol.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 20 november 2008 10:08 PM
  [ # 9 ]

torx dop er inslaan, o pde plek van de inbus


De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 november 2008 10:17 PM
  [ # 10 ]
langevelsloo schreef:

Zal niet gaan.

Je kunt er niet bij met een slijptol.

ik heb een Berlingo gehad, alleen nooit naar het dak gekeken Razz

Met een Dremel (oid) dan? Die zijn een stuk kleiner dan een slijptol.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 21 november 2008 12:10 AM
  [ # 11 ]
25trd schreef:
langevelsloo schreef:

Zal niet gaan.

Je kunt er niet bij met een slijptol.

ik heb een Berlingo gehad, alleen nooit naar het dak gekeken Razz

Met een Dremel (oid) dan? Die zijn een stuk kleiner dan een slijptol.


probeer eerst maar eens een TORX dop…

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
tony1499
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 16-11-2008

Gepost: 21 november 2008 02:33 AM
  [ # 12 ]

ik bedoel een linkse draadtap die conish loopt dus zo eentje waar je geen volledige draad kunt tappen. gewoon gaatje boren in de bout en dan die tap erin . deze zet zich erin vast zodat je hem los kan draaien

Profiel  
 
tony1499
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 16-11-2008

Gepost: 21 november 2008 02:35 AM
  [ # 13 ]

torx zou ook kunnen in combinatie met een slagschroevendraaier

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 21 november 2008 09:47 AM
  [ # 14 ]

Slijptol op het dak van een auto Rolling Eyes  Ik neem tenminste aan dat die auto waar de rails vanaf moeten nog verder moet leven en dus geen schades moet hebben van slijpen. Dus ook geen lakschades van opspattende slijpdeeltjes.

Torx erin tikken lijkt me het beste om te proberen inderdaad.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 november 2008 03:16 PM
  [ # 15 ]

Mocht je een lasapparaat hebben dan kun je de bout ook laten schrikken door de las er op te tikken. Let wel op dat je de accu loskoppelt.
Enige manier die werkt als de bout echt vast zit is er een torx in vast slaan en dan de inbusbout met een slagschroevendraaier met diezelfde torx lostikken.
Platkopschroevendraaiers zullen nooit werken als je al een goeie inbus hebt geprobeerd.
Wel kun je met een kleine beitel de inbus lostikken als je genoeg ruimte hebt. Ze de beitel aan de bovenkant van de inbus verticaal op de bout. Sla 1 of 2 keer zodat de beitel grip heeft in de kop. Zet de beitel dan heel iets schuin. ong. 40graden en sla de inbus dan los, doordat je met de beitel aan de bovenkant van de bout tegen de klok in slaat.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook