30 van de 35
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Jan-Willem`s xsara VTS project
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 oktober 2009 10:55 AM
  [ # 436 ]

Phase 1 VTS was airco toch een optie en niet standaard?


J-W ik neem aan dat je de auto na de ombouw naar de RDW brengt? Voor een goedkeuring?

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 25 oktober 2009 11:38 AM
  [ # 437 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Phase 1 VTS was airco toch een optie en niet standaard?


J-W ik neem aan dat je de auto na de ombouw naar de RDW brengt? Voor een goedkeuring?

Weet ik nog niet, ik ken enkele mensen die ook een nieuwe motor in de auto hebben, maar die zonder herkeuring door rijden. het schijnt dat als je de zelfde aantal cilinders houd dan ze er niet moeilijk om doen.

Misschien dat ik hem wel ga laten herkeuren, maar dat zie ik na het project wel. Ze vinden natuurlijk altijd wel wat. het moet de auto wel waard zijn. heb geen idee wat het zou kosten?

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 oktober 2009 07:52 PM
  [ # 438 ]

Airco is idd op een type 1 VTS niet standaard, maar er werd eerst naar een type 3 gezocht, daar is het zeker standaard Wink

Overigens wat redenen om wel naar de RDW te gaan:

- Als ze het bij een politie controle door hebben wordt je auto direct in beslag genomen
- Bij een ongeluk ben je mogelijk niet verzekerd als het aan het licht komt
- De auto is eigenlijk ook praktisch onverkoopbaar om bovenstaande redenen

Geen idee wat de kosten zijn, maar ze wegen niet op tegen de elende die je ervan kan hebben Wink
Vergeet niet dat als je auto in beslag genomen wordt je alle kosten mag betalen, transport, opslag etc..
Om het maar helemaal niet te hebben over de kosten als de verzekering zich terugtrekt bij een ongeluk (wat niet eens jouw schuld hoeft te zijn!).

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 26 oktober 2009 08:35 PM
  [ # 439 ]

Zeker laten keuren! Dan voorkom je al die (mogelijke) nare problemen die je er (eventueel) mee gaat krijgen.

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 27 oktober 2009 10:01 AM
  [ # 440 ]

ik maak me er niet zo druk om, ik kijk nog wel wat ik doe.

Ik heb gisteren met iemand gesproken, die gaat van een auto die op kenteken 28pk heeft, 400pk maken, niks herkeuren.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 27 oktober 2009 10:50 AM
  [ # 441 ]

Ik weet niet of dat wel zo slim is als de post van Arjan echt klopt.

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 27 oktober 2009 11:21 AM
  [ # 442 ]

ik denk dat de ernst iets te hoog word ingeschat.

van de buitenkant is dadelijk niks te zien, en ze gaan echt niet altijd onder de motorkap kijken of alles nog klopt. je moet veel aandacht trekken voordat ze echt op onderzoek uit gaan. Met een ongeval heb ik zoizo al pech, je krijgt toch niks terug van een auto van 12 jaar oud.

en inderdaad, auto verkopen gaat niet lukken, maar deze ga ik nog wel even rijden, en tegen die tijd is hij al helemaal niks meer waard.


Ik vind het jammer dat bij het RDW niet duidelijk gesproken word waaraan je auto nou aan moet voldoen en wat je ermee mag doen. Ik dit binnenkort wel eens uitzoeken, keertje bellen of mailen, het liefst doe ik hem ook opnieuw keuren, maar t moet niet te gortig duur worden en te strakke regels, t moet rendabel blijven voor de waarde je krijgt.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 27 oktober 2009 12:05 PM
  [ # 443 ]

Het gaat er niet alleen om dat jij niks krijgt om je auto te vervangen/repareren maar om het feit dat als iemand anders voor zijn leven lang in een rolstoel zit door wie zijn schuld dan ook, jij als je een beetje pech hebt de rest van je leven kan betalen daarvoor!

 

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 27 oktober 2009 12:16 PM
  [ # 444 ]

ik heb net ergens gevonden, de kosten van het herkeuren. deze hebben het met een D kadet gedaan.
heeft ze in totaal 700euro gekost, en hadden ze nog het geluk dat alles in 1x goed was.
het is het overwegen waard. uiteindelijk zou het bij mij ook geen probleem moeten zijn. het word een normale VTS. als dit niet goed is zouden alle vtse van de weg af moeten. ik zie nog wel, eerst sleutellen.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 oktober 2009 12:59 PM
  [ # 445 ]

Ik vind dat hier zeer onverantwoordelijk wordt gesproken! Je bouwt zonder veel kennis een snelheidsmonster uit een auto die daar niet op is ontworpen qua remmen ed. Hier kun je op zijn minst een instantie naar laten kijken om je werk te controleren.
Zoals anderen zeggen, dat je jezelf dood rijdt is voor je familie misschien niet zo leuk, maar dat je een ander plat rijdt en daar vervolgens niet voor kunt betalen is echt erg.
En ze controleren daar niet op? Wel is naar wegmisbruikers gekeken? De agenten op de weg zien ook wel dat jij niet optrekt als een 1.4 en adt dat blokkie onder je kap geen 1.4 is..
En dan kan je echt dik betalen voor wegslepen ed.

Ik vind uitspraken als: er wordt te zwaar aan getild onverantwoordelijk. Je wil een project beginnen, maak het dan ook echt af. De tijd van auto’s omkatten is toch ook voorbij???

Als bij een ongeluk vermoeden is van technische wijzigingen nemen ze hem in beslag en controleren ze hem. Wanneer er een dode valt bij het ongeluk wordt de auto sowieso in beslag genomen. Als dan eea aan het licht komt kun je in ieder geval alles betalen..

Wettelijk is het zo dat je 40% vermogenstoename alleen maar hoeft te melden zonder zware keuringen. Daarboven wordt het duurder.
Ik weet alleen niet hoe het zit met een auto waar al een typegoedkeur voor is, een xsara 5drs 2.0 16v. Daarvoor zou je McDean uit het bx-deel aan moeten schrijven. Die heeft alles inclusief kosten al eens goed uitgezocht…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 oktober 2009 08:05 PM
  [ # 446 ]
j-wvb schreef:

ik denk dat de ernst iets te hoog word ingeschat.

Ik denk dat je toch wat naief ben hier…

Voorbeeldje pas op TV.

Iemand werd staande gehouden in zijn BWM 318 (of 320?).
De agenten begrepen niet helemaal hoe dat ding zo hard kon optrekken en vroegen na het standaard praatje of de kap open kon. Ze zagen direct dat de motor veel groter was (325 dacht ik).
De auto wordt dan zonder verdere vragen in beslag genomen.
De bestuurde “wist van niks” want de auto was van zijn schoonvader.

Je kan direct voor alle kosten opdraaien. Ga er maar vanuit dat je al een paar 100 euro kwijt ben voor alleen het wegslepen van de auto.
Ik denk dat er zelfs kans is dat je hem nooit meer terug ziet.

Denk nu niet dat gebeurt mij niet, je gaat er niet voor niks een 167 pk motor in hangen dus je gaat best wel eens hard optrekken.
Je had een 5 deurs toch? Dan valt het helemaal op want de 5 deurs Xsara is nooit met deze motor geleverd. De zwaarste uitvoering was de 1.8 16v met 112 pk.

Qua verzekering zijn de gevolgen nog groter.

Stel dat jij normaal rijdt en er rijdt iemand tegen jouw aan. Als dan blijkt dat jouw auto niet aan de eisen voldoet had jij daar nooit met die auto mogen rijden. Oftewel de verzekering trekt zich volledig terug. Wat dus inhoud dat jij je leven lang moet betalen, we praten hier over 10 duizenden euro’s!

Vergeet niet dat verzekeringen de premie onder andere baseren op het motorvermogen, want in hun ogen samenhangt met het risico op een ongeluk.

Oftewel je kan net zo goed onverzekerd rond gaan rijden, want je betaald voor iets waar je toch niets aan heb.

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 27 oktober 2009 08:29 PM
  [ # 447 ]

hooooohoooo, wat een preken:P

maargoed, ik heb vandaag informatie aangevraagd bij het RDW hoe dit allemaal in zijn werk gaat. ik krijg binnen 3 werkdagen wat te horen en anders bel ik even.

ik kan er dus op rekenen dat het ongeveer 700€ gaat kosten, ik ga geen rare dingen, niks custom. ik verwacht dan ook dat het eigenlijk geen probleem mag zijn. Ik ben dan ook vanplan het goed te doen.
Als het project door gaat, ga ik de auto inderdaad herkeuren. als ik mijn auto compleet ombouw naar vts kan er niks aan de hand zijn. het is dan wel zo dat ik weer enkele dingen extra moet aanpassen / orgineel maken. bijv. de koplampen met xenon, 100% zeker kom je er niet mee doorheen, maar ik heb de orginele nog.

dan nog uitzoeken of ze problemen maken van velgen en banden, als de banden bijv. 1 maatje te groot zijn. voor de rest ga ik nu gewoon verder met plannen, en al staat mijn auto straks een maandje extra stil, boeit niet, ik heb altijd de brommer nog. auto staat nu zoizo meer stil. eerste bijna elke 1.5 week tanken, nu 1x in de 1.5maand. scheelt toch wel zo`n brommer.


Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 27 oktober 2009 08:52 PM
  [ # 448 ]

goed nieuws. ik kreeg zojuist het volgende mailtje van het rdw.

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.


Als er een wijziging aan de motor van uw personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u uw voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

-      het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

-      het wijzigen van het aantal cilinders;

-      het wijzigen van de cilinderinhoud;

-    het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;


In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als uw voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet uw voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie. 

In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als uw voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet uw voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat uw voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van uw voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of uw voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om uw voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of uw voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt

Kosten:


De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Voorbeeld kosten testen:

De kosten voor een geluidstest bedragen ? 375,00.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 10 november 2009 02:37 PM
  [ # 449 ]

Het project gaat officeel door!!!!!

Ik heb dit weekend de onderdelen gereserveerd en een aanbetaling gedaan.

Ik koop alle onderdelen voor 2100eurie. vind ik toch een nette prijs.
Nu wachten tot de winter voorbij is en dan is het zover

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 10 november 2009 03:06 PM
  [ # 450 ]
Profiel  
 
 
30 van de 35
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook