inhouden Xsara 1.6 16V
tonnyboy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 23 november 2008 05:20 PM

Ik rijd nu twee maanden met mijn Xsara ,,,de eerste twee weken niets aan de hand , althans het motormanagementlampje ging branden , belletje naar mijn autobedrijf ,die vertelden me als het constant brand maakt het niet uit, maar als het gaat knipperen is het foute boel. Na een week sloeg de motor meerdere malen af , ik op het forum en op problemcar gekeken ,kon van alles zijn , maar ik dacht in eerste instantie aan de bobine , Xsara naar garage toe gebracht , deze uitgelezen , bleek het gasklephuis defect te zijn , meteen laten vervangen , In eerste instantie leek de Xsara goed te rijden ,maar het lampje ging weer branden ,naeen week was de Xsara niet meer vooruit te branden , hield in en vol gas 120 KM , dus heel gevaarlijk, weer terug naar de garage , de monteur is er mee bezig geweest , uitgelezen ,onbekende foutcode’s , maar nu is de gaspedaalsensor vervangen , en nu rijd de Xsara goed, alleen het lampje is weer gaan branden , Ik denk dat ik zelf maar een uitleeskastje koop ( € 139.00) om iedere week even het lampje te resetten . Graag opmerkingen en suggesties…...  Ton Arrow

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  

tonnyboy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 23 november 2008 07:44 PM
  [ # 1 ]

discommunicatie

Waarschijnlijk is het de computer van de gasinstallatie en de computer van de motor die niet willen matchen,,en dat geeft onbekende foutcode’s , heeft iemand het lampje weleens knipperend gehad ??? volgens mijn kan het wel aan gaan , maar niet vanzelf uit gaan ?? Ton

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  

tosh51
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Gepost: 23 november 2008 11:58 PM
  [ # 2 ]

Hallo,
is de temp.sonde voor het motormanament wel in orde? Waarschijnlijk
een messingkleurige met een groene stekker. Als deze een verkeerde
temperatuur door geeft aan de computer dan krijg je rare storingen in
de motor. Je vind hem in de buurt van het waterhuis en ik weet dat die
dingen bij een Picasso nog wel eens haperen Exclamation en aangezien dat die   ook zo’n motor heeft lijkt het mij niet onmogelijk. De injektiecomputer
weet dan niet meer de juiste benz. hoeveelheid te bepalen.
Hopenlijk heb je hier iets aan Smile 

veel succes, Tosh51

Xsara Coupe

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook