1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
stalen ipv kunstof kap vraagje @p3
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 november 2008 06:43 PM

Wat een gekloot met die roestige ontluchtings boutjes,
Heeft een week lang in de kruipolie gestaan, ik heb het een paar keer warm gestookt en ze waren al rond, krijg er geen grip op met de griptang.

Heeft iemand een idee? (of een gangbaar setje?)

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 23 november 2008 07:46 PM
  [ # 1 ]

Heb ik ook gehad, ik heb maar op de sloop een paar andere klauwen gehaald, eerst proberen of deze wel gangbaar waren natuurlijk.
gelukkig wou de leiding wel los.
die oude heb ik in de bankschroef nog geprobeerd los te krijgen, geen beweging in te krijgen uitboren was ook al geen succes dus nu in de kliko.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 november 2008 08:29 PM
  [ # 2 ]

Kruipolie erop, griptang op de nippel, klauw verwarmen rond de nippel en dan zou het los moeten komen. Ik zou wel eerst een set nieuwe nippels bestellen bij de dealer. Kost ongeveer een tientje en dan hoef je die enge rotte nippels niet opnieuw te gebruiken. En natuurlijk de nieuwe nippels met kopervet monteren!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 november 2008 09:11 PM
  [ # 3 ]

Hoe heet?

Is heet water heet genoeg?

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 24 november 2008 12:13 AM
  [ # 4 ]

???  Shocked  Rolling Eyes  ???  R u kidding me?

Ongeveer 10 minuten in de vlam van een gasbrander lijkt er meer op, hoor?!  Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 november 2008 12:46 AM
  [ # 5 ]

En kruipolie gebruiken, geen WD40.
En een griptang die er geen grip op krijgt - hebben we het dan wel over hetzelfde soort ding?
Met mijn VISE-griptang knijp ik die dingen desnoods helemaal in tweëen; dat is er zoeen als deze:

Niet groot, wel erg goed.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 november 2008 01:24 AM
  [ # 6 ]

Ik ga morgen eerst een nieuwe griptang halen, deze verbuigt steeds.

wd40 heb ik niet eens, alleen kruipolie.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 november 2008 02:10 AM
  [ # 7 ]

Koop één keer een echte, dan ben je wat meer kwijt maar dan kun je er wel van opaan dat ie het doet. Het ding wat ik heb is een echte VISE, het was even slikken (30 eur ofzo) maar dan heb je ook wat.

Ik doe altijd de remnippels met de griptang; je kunt met een goede zo precies mee werken dat je ze niet noemenswaardig beschadigd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 november 2008 11:57 AM
  [ # 8 ]

Met zo’n mooi klein moordenaatje van Ridgid geeft-ie zich ook wel over. Kleiner nog dan een griptang!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 november 2008 03:05 PM
  [ # 9 ]
MaartenH schreef:

Hoe heet?

Is heet water heet genoeg?

Nee, dat is nét niet heet genoeg Wink

Inderdaad met de gasvlam op het aluminium rondom de nippel, en af en toe voelen of de nippel met weinig kracht al wil bewegen. Desnoods nog wat extra kruipolie erop, maar kijk wel uit dat het niet in de fik vliegt. We kunnen het anders wel een keer hier samen proberen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 november 2008 09:20 PM
  [ # 10 ]

De eerste ging goed, de 2e zei knak Evil or Very Mad

Iemand een rechter klauw over? (met gangbare ontluchting)

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 24 november 2008 10:41 PM
  [ # 11 ]

Is reeds gemeld.Maar je zou mischien de gebroken nippel uit kunnen boren. Als je er de ruimte voor hebt natuurlijk. Wanneer je dit netjes doet houd je de draad heel.  Zoniet dan kun je er en HeliCoil in draaien en nieuwe nippel en je bent klaar. Wink Wel kopervet gebruiken.

Peter

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 november 2008 10:48 PM
  [ # 12 ]

Om het uit te boren heb ik de spullen niet, Iemand hier die dat kan?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 november 2008 10:57 PM
  [ # 13 ]

Heb je geen boormachine?  Shocked

Citroen!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 november 2008 11:32 PM
  [ # 14 ]

Geen kolomboor.

Hoe kan je het trouwens uitboren zonder het schroefdraad te beschadigen?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 november 2008 11:42 PM
  [ # 15 ]

Niet. Het nippel is van staal, de klauw is van aluminium. De boor heeft de neiging de weg van de minste weerstand te kiezen en dat is door het aluminium heen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook