2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
stalen ipv kunstof kap vraagje @p3
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 november 2008 11:52 PM
  [ # 16 ]

op zich heb je een makkelijk begin, de nippel is natuurlijk hol.

Met een kolomboor zou er een kans zijn, maar met de hand gaat het nooit lukken.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 november 2008 11:55 PM
  [ # 17 ]

de nippel is al hol, ideaal!
kolomboor? alleen maar lastig…..

Citroen!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 november 2008 11:57 PM
  [ # 18 ]

Leuk klauwtje van de sloop lijkt me toch de makkelijkste oplossing (het is alleen geen weer om naar de sloop te gaan Confused )

Dan kun je daarna altijd nog gaan prutsen met uitboren, of je gooit hem gewoon weg Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 november 2008 12:09 AM
  [ # 19 ]

Maar je hoeft ‘m toch ook niet helemaal uit te boren? Als je ‘m maar wat dunner maakt kun je de rest van binnenuit wegkrabben of steken.
Dat moet met een beetje vaste hand best kunnen zonder kolomboor.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 november 2008 12:16 AM
  [ # 20 ]

Precies!

Citroen!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 november 2008 12:30 AM
  [ # 21 ]

Het helpt ook wel erg om je te realiseren dat je het in het ergste geval verprutst en een nieuwe achterklauw nodig hebt Wink

Wel uitkijken dat je je boortjes niet breekt over een scheef afgebroken nippel bijv.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 november 2008 10:24 AM
  [ # 22 ]

Ik heb geloof ik nog wel een remklauw liggen, ik zal vandaag even kijken. Ik heb ook een kolomboor, maar die staat nog los.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 november 2008 10:46 AM
  [ # 23 ]

Kun je er geen torx/inbus in huffen na een nachtje kruipolie?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 25 november 2008 08:01 PM
  [ # 24 ]
patje74 schreef:

Kun je er geen torx/inbus in huffen na een nachtje kruipolie?

Het heeft al een week lang elke dag verse kruipolie gehad, dat gaat niet werken denk ik.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 25 november 2008 08:45 PM
  [ # 25 ]

ik ben ook met zo’n ding bezig geweest en niet eruit gekregen, ook uitboren wil niet goed, het laatste deel, zonder schroefdraad zit ook totaal vastgerot. ik was het zat en heb op de sloop een andere gehaald.
meestal krijg ik zoiets wel los ik ben al ongeveer 35 jaar monteur en heb een boel meegemaakt maar dit is hopeloos, of je moet de hele draad opboren en er een groter nippel in monteren.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 25 november 2008 11:04 PM
  [ # 26 ]
knäckor schreef:

Helaas, de enige rechter die ik had daar brak de nippel net ook vanaf.

Overigens lijken de helften mij gelijk. Als je een linker klauw wil hebben, daar heb ik er nog 3 van liggen.

de buitenste klauw is iig niet hetzelfde, dan heb je een nippel aan de onderkant en het LHM kanaaltje ook aan de onderkant ipv bovenkant.

Maar is de linker binnenklauw het zelfde als de rechter buitenklauw? of is de leiding/ontluchtingnippel aansluiting anders?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 november 2008 11:39 AM
  [ # 27 ]
MaartenH schreef:

Maar is de linker binnenklauw het zelfde als de rechter buitenklauw? of is de leiding/ontluchtingnippel aansluiting anders?

Dat was natuurlijk ook wat ik bedoelde Wink Ik weet niet of het echt zo is, maar het lijkt er wel verdacht veel op.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 26 november 2008 09:06 PM
  [ # 28 ]

ze lijken het zelfde,

Kan je proberen of een ontluchtingsnippel er in past?
als dat past, wil ik het wel proberen.

Hilversum is toch om de hoek Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 november 2008 01:22 PM
  [ # 29 ]

Ik heb natuurlijk geen losse ontluchtingsnippel liggen, helaas heb ik recent de oude uit de breok weggemieterd omdat ik er toch niet meer aan dacht te hebben Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 29 november 2008 04:24 PM
  [ # 30 ]

De linker binnen klauw lijkt precies het zelfde, ik heb nog geen nieuwe ontluchtingsnippels, er heeft nog geen druk op gestaan.

Next:  het lek boven de achteras.

Heeft iemand een foto voor mij, van een achteras waar het blokje te zien is waar de retour van de veercilinders achter bij elkaar komen?

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook