Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Weet iemand het verschil tussen een gewone bumper en een VTR/VTS bumper? Het enige verschil wat ik zo zie, zijn de hoekjes onder op de hoeken. Onderstaande zou echter volgens de verkoper een gewone bumper zijn en niet de VTR-versie die ik nodig heb…Vreemd genoeg zie ik wel de gaatjes voor de hoekjes. Of zijn er meer verschillen?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Van de week zo’n dertig sloperijen afgebeld. De oogst valt wat tegen. De oorzaak hiervan is dat de meeste schadewagens voorschade hebben. Veel ‘autoparts’ bedrijven leveren imitatiedelen. Daar ik liever originele delen heb ben ik genoodzaakt de onderdelen gewoon bij citroen te bestellen. Bart Ebben had gelukkig nog een complete radiateur liggen. Dit is het duurste deel.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb, na een paar dagen sleutelen en niet al te veel geld, de auto af !!! Het lekkere snuitje zit er weer op!
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
*
Mooi gedaan,prijskaartje???
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey man! Wat goed!
Moest je richten/lassen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Hier is de auto ontdaan van alle kapotte delen. Een balk bleek behoorlijk uit het lood te staan… Gelukkig geen laswerk! Ik heb de balk nu zonder zichtbare schade kunnen richten. Ik heb gebruik gemaakt van originele delen en ben iets van rond de 1000 euro kwijt.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat heb je zeer goedkoop gefikst zeg, netjes! Ik ben wel erg benieuwd hoe je het richtwerk hebt aangepakt!
Goed werk!
En? Ga je de auto nu all-risk verzekeren?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Voor het richten heb ik de auto ingeklemd tussen de muur en de heftruck (zie foto) De auto kan dan geen kant op… De balk was ook iets gekanteld. Door de balk onderaan (waar hij onder de auto door gaat) te stutten kon ik de balk weer op de juiste manier terug laten kantelen. Dat terugbuigen heb ik gedaan met een takelratel die aan een kant aan een stalen pilaar vast zat. Dan iets verder doortrekken omdat de boel ook weer een eindje terug veert. Maar over de totale lengte van de balk is dit goed te doen..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ah, ik zie het nu inderdaad wel op de onderste foto. Creatief hoor! Goed werk!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Hier een globaal overzicht van de kosten… Prijzen van slooponderdelen variëren sterk en zijn voor zo’n jonge auto erg moeilijk te vinden.
10 euro, luchtdemper (nieuw)
80 euro, grille (nieuw)
100 euro, onderbumper (zwart, gebruikt)
125 euro, bovenbumper met grille (zwart, gebruikt)
75 euro, radiateur (bart ebben, snel, heel netjes verpakt en afgedopt)
95 euro, airco radiateur (bart ebben, snel, heel netjes verpakt en afgedopt)
125 euro, airco vullen
80 euro, bumperbalk (nieuw)
75 euro, 3 binnenspatborden (nieuw, rechtsachter had het ook begeven)
80 euro, frontplaat (nieuw)
40 euro, koplamp (gebruikt)
5 euro, ophanging sensodrive computer (nieuw)
10 euro, hitteschild (nieuw)
en dan nog wat klein materiaal zoals speciale boutjes, koelvloeistof etc.. Ondanks dat het weggedrag uitermate goed is, wil ik m nog wel even uit laten lijnen. En nu weer terug naar m’n ID die rode vloeistof lijkt te lekken.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Goed geroggeld zeg. Sommige mensen lullen 10 pagina’s over een stekker die aangedrukt moet worden, en jij pakt het gewoon resoluut aan en behaalt resultaat. Top!
Je bent vast geen auto-leek?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
tja wat is autoleek.. Ik ben zelf grafisch ontwerper Maar aan m’n oude citroens doe ik geruime tijd in de spaarzame uurtjes alles zelf. En tja.. wat moet dat moet! Ik heb gebruik gemaakt van de sleutelruimte van een aanhangerbedrijf. Hier nog een foto van de voorkant.. alle naden zijn even breed etc..
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
echt mooi gedaan!!!!!
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo te zien hoef je van je vriendin niet meer op de bank te slapen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste