Motorische kuurtjes etc.
HanB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 25 november 2008 11:05 PM

Hoi hoi, (gelukkig) mijn eerste postje hier. Ik rijdt een VTR uit 1996 al zullen mijn problemen voor elke auto kunnen gelden. Ik heb er een paar vage dingen mee:

* Bij een koude start slaat ie zonder extra gas niet aan. Ik moet het gaspedaal een tikkie induwen, net iets meer dan stationair dus, en dan slaat ie goed aan. Voor ik wegrijdt, moet ik dit ongeveer een seconde of 20/30 blijven doen anders slaat hij soms ook af als ik direct wegrij en dan ontkoppel bij het schakelen.

* Totdat de motor op temperatuur is, dampt ie vrij zichtbaar wit uit de uitlaat vind ikzelf, helemaal goed te merken met het koude weer. Is de motor warm, is het praktisch voorbij.

Goed, iets doet mij denken: koppakking :S Al zit er geen vieze mayonaise in de oliedop.

* Dan nog iets wat me voor het eerst dit weekend overkwam… Tijdens het rijden op de snelweg (en alleen daar dus…) zakte de toerenteller een paar keer tot stationair. Alleen het oranje motorlampje gaat dan aan en vervolgens pikt de teller weer op. Alsof de motor even af wil slaan. Dit duurt een kwart of halve seconde maar je voelt wel even een bokkend gevoel.

* En tenslotte iets wat ie altijd al gedaan heeft: hij stottert geregeld als je vanuit lagere toeren vlotter wil optrekken. Even gas los en weer bijgeven en hij pakt dan meestal wel goed op.

Zo dan, toch een aardig (triest) verhaal. Ik heb nog nergens naar gekeken, bougies, kabels, verdeler, ontsteking en zo. Benzineverbruik is meer dan prima, olie is wel iets meer dan gemiddeld en de koelvloeistof is OK. Katalysator… geen idee, die is denk ik wel aan vervanging toe.

Nou, stort je gedachten uit als je zin en tijd hebt Smile Het mooie autootje bevalt me verder goed en wil hem nog niet al te snel vervangen.

Alvast bedankt,
Han.

Profiel  

Danoontjepower
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 26 november 2008 11:36 AM
  [ # 1 ]

ik eerst eens bij een garage gaan vragen welke foutmeldingen erop geslagen staan in het geheugen van de ECU.

Het klinkt eerder alsof er een sensor/sensoren niet naar behoren werken.

Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.

http://www.sciroccoforum.nl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook