3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Xsara 2.0 HDi "bokt"
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 08 mei 2009 01:40 AM
  [ # 31 ]

De opvoerpomp kan wel geluid maken voor 5 seconden maar dat wil niet zeggen dat hij goed is. Het kan namelijk zo zijn dat de opbrengst niet genoeg is. Ik heb een tijd geleden een topic gelezen over iemand die ook een steeds uitvallende/bokkende motor had. Elke keer als de motor uitviel trok hij de brandstofslang los en startte dan de motor. Er kwam dan benzine uit dus hij dacht dat de opvoerpomp goed was. Toch heeft hij later een andere opvoerpomp geprobeerd en voila, probleem opgelost. Ik zou dus een andere pomp proberen van de sloop, probeer of je de pomp terug kan brengen als dit niet het probleem is.
Laat weten of het gelukt is.

Groet, Dennis

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 08 mei 2009 02:05 AM
  [ # 32 ]

Heb hier het zelfde probleem gehad na ca 250k zelf de multiestekker schoon gemaakt loopt als van ouds met inmiddels 302k!!

En om op Karels verhaal in te haken:
-als er DIESEL op de pomp staat gaat het er in GEEN V-power of andere onzin
-Rijden doe ik altijd in de HOOGSTE versnelling bij het LAAGSTE toerental

succes

Profiel  
 
ramswoerthe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 08 mei 2009 02:44 AM
  [ # 33 ]

OK, is misschien het proberen waard, maar blijf ik met de vraag zitten dat ik een storing in de opvoerpomp niet kan plaatsen in het feit dat, als de auto langdurig “in storing” staat, het mms-lampje (of systeemdiagnose) niet gaat branden als ik het contact aan zet. Er zit geen sensor op die pomp en ik zie ook geen sensor voordat de brandstof de HD-pomp in gaat. Maar zal eens kijken wat zo’n pompje kost bij Bart Ebben of Snuverink.
Het zoekwerk naar de hele ECU/BSI/contactslotset levert ook wat onduidelijkheid op. Ik kan nu op basis van het nummer op de Bosch computer kiezen uit computer+transponder+sleutelchip+textonkastje of computer+BSI (zekeringenkast)+contactslot. Probeer nog uit te zoeken of e.e.a. hetzelfde is of duidelijk anders (en wat er dan in mijn auto moet). Heb wel na proberen te kijken waar ik de BSI kan vinden, maar ben tot nu toe alleen het textonkastje tegen gekomen. Heb niet de indruk dat de BSI links onder het dashboard zit; misschien rechts bij dashboardkastje?
De multistekker op de ECU is overigens brandschoon en nagekeken.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 mei 2009 03:14 AM
  [ # 34 ]
Falk schreef:

En om op Karels verhaal in te hakken:
-als er DIESEL op de pomp staat gaat het er in GEEN V-power of andere onzin
-Rijden doe ik altijd in de HOOGSTE versnelling bij het LAAGSTE toerental

succes

Geloof wat je wilt geloven maar VPower diesel is echt geen onzin.
Probeer het zelf maar eens echt goed (dwz meer dan 2 tanks). Als je dan terug gaat naar gewone diesel vallen de prestaties ineens wat tegen. En na verloop van tijd zie je weer meer roet uit de uitlaat.

Ik ben van enthousiast (toch eens proberen in een 1900 diesel) naar tegenstander (waarom lekt mijn pomp nou ineens - bleek aan losse wartels op de pomp te liggen die door de dunnere component ineens te los zaten) naar uitermate voorstander (een BX 1900 diesel break “snel” vinden is toch echt wel een hele opgave als je op gewone diesel rijdt).
Wel moet de mechaniek (pomp, verstuivers) in goede staat zijn.

Mijn 2.0 HDI liep uitermate rommelig stationair.
Verhaal van de verkoper: tja dat doen alle HDI’s stationair, je wil het niet horen.
Toen ben ik er zelf eens op gaan letten: inderdaad, koude HDI’s klinken als een zieke hond. Heel anders dan de fijn nagelende 1700 en 1900 diesels die ik tot dan toe kende.

Toen maar eens (op aanraden van een Citroën monteur) VPower diesel gaan tanken: stationairloop echt per-fect, geruisarm ook.
De ellende met de EGR-installatie (die verdweeen na een rit hoog in toeren maar steeds weer terugkwam) is ook verleden tijd.

Een motor in de hoogste versnelling zetten betekent enorme krachten op je krukas en bak; daardoor zullen ze vroeger of later toch eerder het loodje leggen. Ik heb wel eens een (onverwoestbaar geachte) D9B motor gehad die zo bereden was; enorme speling op de krukas!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 08 mei 2009 06:52 PM
  [ # 35 ]

Karel, ik ben de eerste berijder van de xsara heb er op deze manier zelf ca 200k opgezet, nu rijdt m’n vriendin erin, inmiddels ook alweer ruim 100k.
Bij de laatste apk gaf de roetmeting een beeld als nieuw.
Ook qua snelheid doet ze nog goed mee, 187 op de gps.
Als er dus al spelling op de krukas ontstaat en de versnellingsbak op z’n donder krijgt ben ik benieuwd wanneer ze het begeven.
O,ja ook de koppelingsplaten zijn nog orgineel!

Groet!

Profiel  
 
ramswoerthe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 08 mei 2009 08:00 PM
  [ # 36 ]

Da’s mooi, maar ik concentreer me nog even op de storing. Heb voor de zekerheid maar eens naar de dichtstbijzijnde dealer gebeld (niet die me dik € 200,= heeft gemaakt) om na te gaan hoe dat nu zit met dat computer/BSI/contactslot en computer/transponder/sleutelchip/textonkastje. Een BSI op zich kan door de dealer worden vervangen zonder de rest, maar toen de medewerker er naar ging zoeken, bleek hij voor mijn auto geen BSI te kunnen vinden (wel de steun). Er stond alleen een zekeringkast in. Blijkt dat mijn xsara van 2000 net op het omslgapunt zit van wel/geen BSI !! Ik zal er eerst naar toe moeten voor ze dit met zekerheid kunnen zeggen.
Als er geen BSI in zit ben ik (m.u.v. de opvoerpompoptie) dus weer terug bij af op mijn zoektocht naar de oorzaak.

Profiel  
 
ramswoerthe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 28 mei 2009 11:54 PM
  [ # 37 ]

Heb besloten om, als laatste optie, bij Snuverink in Borculo de set met computer/transponder/sleutelchip/textonkastje te halen. Volgens de medewerker en andere garagehouders die ik hier al over heb gesproken (zie eerder) moet een complete set het altijd doen zonder tussenkomst van een dealer. Heb de set ingebouwd, maar hij werkte niet. Na contact met Snuverink bleek ik de verkeerde sleutelchip meegekregen te hebben. Vandaag een ander opgehaald, in de sleutel gezet en…......starten en lopen !!!! Heb inmiddels een proefrit in de buurt gemaakt van een drie kwartier en nog geen storing gehad !!!!! Ik moet het vertrouwen in de auto nog terugkrijgen, maar heb toch het sterke vermoeden dat het probleem hiermee is opgelost. Nu alleen nog een oplossing zoeken voor het feit dat ik nu drie sleutels over heb die ik, omdat ik de code van de vervangingsset niet heb, niet kan gebruiken. Iemand tips/adressen die die voor elkaar kunnen maken?

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 29 mei 2009 12:54 AM
  [ # 38 ]

Gefeliciteerd! ik hoop voor je dat de storing nu over is en dat je weer vertrouwen in de auto krijgt. ik zou eens bij de dealer informeren over de sleutels, weet niet of de chiplezer los te vervangen is voor een nieuwe met een slet sleutels en sloten.

Groet, Dennis

Profiel  
 
ramswoerthe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 17 juni 2009 11:55 PM
  [ # 39 ]

Ai, ai, helaas bleek ook dat niet de oplossing. Na de eerste dag nog storingsvrij te hebben gereden was het de volgende dag al weer mis. Verder zoeken leek mij zinloos. Ik heb de wagen dan ook verkocht.

Na een zoektocht van een paar weken en het proberen van verschillende auto’s van een Focus, via een Astra naar een Golf, is het toch weer een Xsara geworden. Dit keer een 90 PK Ligne Prestige uit 2004. In zijn klasse blijft het qua (bagage)ruimte en rijcomfort toch voor mij de beste keus (naast dat ze ook nog schappelijk geprijsd zijn).

Helaas een onbevredigend einde van dit topic, omdat de oorzaak van de storing niet is gevonden, maar ik troost me met de gedachte dat de kans dat ik in mijn “nieuwe” Xsara dan weer tegen een dergelijke onvindbare storing toch behoorlijk klein moet zijn.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 18 juni 2009 01:58 AM
  [ # 40 ]

Jammer dat het probleem nooit gevonden is…
Maar in ieder geval GEFELICITEERD met je nieuwe auto, dat je er lang en storingsvrij van mag genieten!
Heb zelf paar weken terug ook een xsara gekocht, een hdi 110 pk exclusive van 2003…..

Profiel  
 
ramswoerthe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 18 juni 2009 03:14 AM
  [ # 41 ]

Insgelijks (dat moet lukken met die 110 pk)

Profiel  
 
ramswoerthe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 03 juli 2009 06:58 PM
  [ # 42 ]

Ai, ik wens je veel succes. Eén voordeel heb je ten opzichte van “mijn” storing; je hebt tenminste nog iets in je ecu dat uitgelezen kan worden. In mijn geval was er niet uit te lezen, omdat er simpelweg niets in stond. Daar heb je verder niets aan, maar ik hoop dat het hoop geeft.

Met die “rpm sensor” zouden ze de nokkenas- of krukassensor kunnen bedoelen, maar die waren bij mij dus niet de oorzaak en waarschijnlijk bij jou ook niet. Aan de foutomschrijvingen te zien vermoed ik dat het in jouw geval meer aan de brandstofkant zit, dus of je opvoerpomp (maar die is niet gesensord) of je HD-pomp. Misschien zou je ook nog aan je verstuivers kunnen denken, maar als er daar echt één of een paar van stuk zijn moet je dat aan je vermogen merken en kun je ze horen tikken.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook