Montage smalle pallaslijsten
DS21IE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 27 november 2008 02:54 PM

Ik ben bezig om plaatwerk spuitklaar te maken voor mijn DS21IE Pallas. De middelste brede pallaslijsten wil ik door middel van plakken bevestigen. Daarom zijn de gaatjes hiervan dichtgelast.
Kan ik de de onderste en bovenste smalle lijsten ook dmv plakken bevestigen of geeft montage met de klemmen het beste resultaat?
Wie heeft hier ervaring mee?
Als ik ze via de orignele klemmen (plastic) wil bevestigen moet ik de deuren (van donor ds/id) namelijk voorzien van gaatjes voordat ik ze in de epoxy spuit.

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 november 2008 03:40 PM
  [ # 1 ]

Ik ben ook met een deur bezig en heb alle gaatjes dichtgelast.
Dit zijn erg roestgevoelige plekken, zeker die onderin en boven aan de deur.
Mijn middelste strip zit geplakt, voor de bovenste is dit erg moeilijk.
Ben ook erg benieuwd of hier een andere oplossing voor is?
veel succes!

Groeten Peter.

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 315

Gepost: 27 november 2008 05:49 PM
  [ # 2 ]

Gewoon plakken met montagekit gaat goed ook bij de smalle lijstjes. Je moet wel netjes werken natuurlijk en zeker niet teveel kit gebruiken. Check ook voor het plakken of de kromming van de deur past bij de kromming die al in de lijst zit. Want met die klemmetjes vormt de lijst zich altijd wel naar de deur maar als je gaat plakken zal een lijst onder spanning zich loswerken ook bij gebruik van lijmtangen. Dus eerst passen en eventueel voorzichtig buigen en dan pas plakken. En natuurlijk eers alles goed afhangen voordat je met sierlijsten aan de gang gaat.

Profiel  

robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 04 december 2008 10:03 AM
  [ # 3 ]

Hoi,
zelf net ook alles gedaan. Als je nu nog de oorspronkelijke gaatjes hebt adviseer ik je de bovenste met de plastic klemmetjes te doen en de onderste te plakken. Boven zit direct in het zicht en de uitlijning is makkelijker met de oorspronkelijke gaatjes. Onder kan je met plakken na het afhangen nog een beetje smokkelen. Eerst de lijstjes vullen met kit en afstrijken, hard laten worden en dan plakken met dezelfde kit. Idd eerst pas buigen vooral bij de achterschermen.
NB ik heb dakkit gebruikt, blijft goed zittn

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook