11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 

Willems BX TZD TURBO (de finish gehaald)
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 22 januari 2011 12:58 PM
  [ # 151 ]
winnetou schreef:

Ik waarschuw je echter wel voor die rechter stuurhuishoes: bij modellen met stuurbekrachtiging moet je ‘m over de bevestiging van de stuurbekrachtiging heen zien te frotten, en dat is een echte @#$%-klus!! En helaas is dit wel een APK-punt. Ik heb het nu zelf een keertje gedaan, en ik denk dat ik dat de volgende keer weer lekker uitbesteed.  Mr. Green

deels eensch weet zo niet wat de dealer rekent namelijk Wink. het er overheen frotten is echt een “@#$%-klus” inderdaad afgezien van dat goed te doen. heb ‘t zelf ook een keer gedaan maar valt bij mij in dezelfde catagorie als adal vervangen waarbij alles vastgerot zat

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  

Gepost: 22 januari 2011 02:21 PM
  [ # 152 ]

Het lukt me ondertussen best, tis effe weten hoe het moet nietmaar, maar het blijft een *** werkje ja Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 30 januari 2011 05:41 AM
  [ # 153 ]

wat een idee is ivm roetmeting is het slangetje van de intercooler naar de pomp los halen en afdoppen.
Dat slangetje is ervoor dat als de turbo begint, de druk een membraam indrukt en hem meer diesel geeft.
Haal je die los minder diesel = minder roet= apk
Na de apk monteer je hem netjes terug.

Hoef je ook niet aan je pomp om te schroeven Wink

Voor je dat los gaat halen is het mischien een idee om de bx eens een paar keer goed door te trekken dat wil ook wel eens helpen… Doen ze daar bij jullie nog aan roetmeting?! hier word het alleen nog maar gedaan bij een steekproef Razz voor de rest geloven ze het wel als hij onder het rijden geen grote zwarte wolken achterlaat.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 05 februari 2011 11:07 AM
  [ # 154 ]

De bx is nog steeds niet opgegeven natuurlijk. Zo ben ik natuurlijk! De 16v staat inmiddels wel klaar om helemaal winterklaar gemaakt te worden, maar we geven niet op. Ik ga eerst even bekijken wat ik zelf kan doen aan le tzd en ik laat iemand anders er ook nog even een blik op werpen. Ik zal ook eens gaan blazen met dat ding, want ik rij altijd als toerist met de wagen.
Dat deed is eigenlijk altijd omdat ik voor het flinke jaagwerk een 16v heb. Maar dat krijg ik de (te hoge)roetuitstoot wel weg denk ik.

Het is dus nog niet voorbij! Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd! Maar ik blijf optimistisch. Met LPM op vakantie? Als ik dat doe weet ik zeker dat ik nooit aankom.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 05 februari 2011 11:23 AM
  [ # 155 ]

concreet: oplappen die wagen en karren je wilt toch op je bestemming aankomen deze zomer Wink heb zelf een tijd met zo’n turbo rondgereden en moet zeggen dat het echt lekkere karretjes zijn ook om met een roetgordijn eens flink los te trekken Smile rijdt anders als 16V maar zeker niet slechter

maareh het is voor mij bijna een principe kwestie: willem lapt die auto op en trekt het niet uit elkaar Laughing

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 05 februari 2011 01:43 PM
  [ # 156 ]

Juist. Schop LPM lekker de deur uit, houdt de 16V’s voor het leukere scheurwerk en gebruik de TZD Turbo als daily driver. Je krijgt er eigenlijk geen rooie rotcent meer voor, maar het rijdt heerlijk en is retebetrouwbaar en zuinig. Precies wat je wil van je dagelijks vervoer, toch? Ik zit zelf ook regelmatig te dubben om mijn TZD Turbo maar eens weg te doen, omdat ik eigenlijk te weinig kilometers rij en het ding al zoveel km’s heeft gedraaid. Maar dan rij ik weer een lang stuk ermee, en ik realiseer me: ik KAN er gewoon geen afstand van doen. Zo’n Turbodieseltje is verslavend.  Very Happy

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 06 februari 2011 11:34 AM
  [ # 157 ]
winnetou schreef:

Juist. Schop LPM lekker de deur uit, houdt de 16V’s voor het leukere scheurwerk en gebruik de TZD Turbo als daily driver. Je krijgt er eigenlijk geen rooie rotcent meer voor, maar het rijdt heerlijk en is retebetrouwbaar en zuinig. Precies wat je wil van je dagelijks vervoer, toch? Ik zit zelf ook regelmatig te dubben om mijn TZD Turbo maar eens weg te doen, omdat ik eigenlijk te weinig kilometers rij en het ding al zoveel km’s heeft gedraaid. Maar dan rij ik weer een lang stuk ermee, en ik realiseer me: ik KAN er gewoon geen afstand van doen. Zo’n Turbodieseltje is verslavend.  Very Happy

Deels heb je zeker gelijk, maar LPM heeft toch ook wat. Een praktische nieuwe automaatbak hangt eronder en automaat rijdt zo lekker als het werkt. Bovendien heeft de auto een compleet lederen interieur en dat is echt fantastisch. De auto heeft gewoon iets speciaals en daarom strijd ik al 2 jaar tegen de problemen die de auto heeft! LPM blijf ik een speciale auto vinden en dat houd me tegen de auto te slopen.

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 februari 2011 12:49 PM
  [ # 158 ]

Wie heeft het hier over slopen? Da’s pas echt zonde! Maar ik begrijp je helemaal.  Wink

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 07 mei 2011 07:51 PM
  [ # 159 ]

Zo eindigt hier de legende van LE TZD. Ze is niet meer. Vandaag reed ze nog vrolijk richting de sloop zonder enig probleem. Ik heb zoveel mogelijk delen eraf gehaald, maar het deed toch wel pijn.

De motor is nog perfect en alleen de accu mist nu. Leuk vond ik het iig zkr niet. 6 ton, ik zeg diep respect voor deze auto. help banned

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 07 mei 2011 10:31 PM
  [ # 160 ]

diep halelujah is inderdaad op zijn plaats.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 09 mei 2011 06:44 AM
  [ # 161 ]

wat was het bouwjaar eigenlijk ?
( ik val later in dit draadje vandaar de vraag)

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 mei 2011 06:52 PM
  [ # 162 ]

Diepe respect voor deze heldhaftige dame!! Moge ze rusten in vrede. Gecondoleerd.  Neutral

Profiel  

thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 09 mei 2011 08:14 PM
  [ # 163 ]

Heb je bij de onderdelen die je er zelf hebt afgehaald het open dakje afgehaald?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 09 mei 2011 10:12 PM
  [ # 164 ]

Ja het deed echt pijn in mijn bx hart. Magoed de auto heeft nog een paar goede jaren gehad. De koets was weer degelijk en motorisch perfect. Alleen de rotklusje die er weer aan kwamen waren gewoon genoeg. De auto zelf had er nog geen genoeg van hoor. Maar ik wel. Raak dat ding toch nooit meer kwijt. Magoed wie weet haalt iemand er nog wat vanaf @ de sloop.

@thomas: ik heb idd ook het hele dak verwijderd. Ik heb nu inmiddels 3 reserve daken (hemels) liggen. Altijd hgandig een eigen voorraard magazijn. Mijn mk1 heeft ook nog ene prachtige hemel, maar je wete nooit he. Ik dacht dat 3 reserve daken wel genoeg waren.

Profiel  

thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 09 mei 2011 10:34 PM
  [ # 165 ]

Het was eigenlijk het open dakje, schuif-kanteldakje dat ik bedoelde. Maar die dakbekleding zou ook handig zijn voor mijn papa zijn bx.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  

11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook