Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
winnetou schreef:Ik waarschuw je echter wel voor die rechter stuurhuishoes: bij modellen met stuurbekrachtiging moet je ‘m over de bevestiging van de stuurbekrachtiging heen zien te frotten, en dat is een echte @#$%-klus!! En helaas is dit wel een APK-punt. Ik heb het nu zelf een keertje gedaan, en ik denk dat ik dat de volgende keer weer lekker uitbesteed.
deels eensch weet zo niet wat de dealer rekent namelijk . het er overheen frotten is echt een “@#$%-klus” inderdaad afgezien van dat goed te doen. heb ‘t zelf ook een keer gedaan maar valt bij mij in dezelfde catagorie als adal vervangen waarbij alles vastgerot zat
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Het lukt me ondertussen best, tis effe weten hoe het moet nietmaar, maar het blijft een *** werkje ja
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
wat een idee is ivm roetmeting is het slangetje van de intercooler naar de pomp los halen en afdoppen.
Dat slangetje is ervoor dat als de turbo begint, de druk een membraam indrukt en hem meer diesel geeft.
Haal je die los minder diesel = minder roet= apk
Na de apk monteer je hem netjes terug.
Hoef je ook niet aan je pomp om te schroeven
Voor je dat los gaat halen is het mischien een idee om de bx eens een paar keer goed door te trekken dat wil ook wel eens helpen… Doen ze daar bij jullie nog aan roetmeting?! hier word het alleen nog maar gedaan bij een steekproef voor de rest geloven ze het wel als hij onder het rijden geen grote zwarte wolken achterlaat.
De bx is nog steeds niet opgegeven natuurlijk. Zo ben ik natuurlijk! De 16v staat inmiddels wel klaar om helemaal winterklaar gemaakt te worden, maar we geven niet op. Ik ga eerst even bekijken wat ik zelf kan doen aan le tzd en ik laat iemand anders er ook nog even een blik op werpen. Ik zal ook eens gaan blazen met dat ding, want ik rij altijd als toerist met de wagen.
Dat deed is eigenlijk altijd omdat ik voor het flinke jaagwerk een 16v heb. Maar dat krijg ik de (te hoge)roetuitstoot wel weg denk ik.
Het is dus nog niet voorbij! Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd! Maar ik blijf optimistisch. Met LPM op vakantie? Als ik dat doe weet ik zeker dat ik nooit aankom.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
concreet: oplappen die wagen en karren je wilt toch op je bestemming aankomen deze zomer heb zelf een tijd met zo’n turbo rondgereden en moet zeggen dat het echt lekkere karretjes zijn ook om met een roetgordijn eens flink los te trekken rijdt anders als 16V maar zeker niet slechter
maareh het is voor mij bijna een principe kwestie: willem lapt die auto op en trekt het niet uit elkaar
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Juist. Schop LPM lekker de deur uit, houdt de 16V’s voor het leukere scheurwerk en gebruik de TZD Turbo als daily driver. Je krijgt er eigenlijk geen rooie rotcent meer voor, maar het rijdt heerlijk en is retebetrouwbaar en zuinig. Precies wat je wil van je dagelijks vervoer, toch? Ik zit zelf ook regelmatig te dubben om mijn TZD Turbo maar eens weg te doen, omdat ik eigenlijk te weinig kilometers rij en het ding al zoveel km’s heeft gedraaid. Maar dan rij ik weer een lang stuk ermee, en ik realiseer me: ik KAN er gewoon geen afstand van doen. Zo’n Turbodieseltje is verslavend.
winnetou schreef:Juist. Schop LPM lekker de deur uit, houdt de 16V’s voor het leukere scheurwerk en gebruik de TZD Turbo als daily driver. Je krijgt er eigenlijk geen rooie rotcent meer voor, maar het rijdt heerlijk en is retebetrouwbaar en zuinig. Precies wat je wil van je dagelijks vervoer, toch? Ik zit zelf ook regelmatig te dubben om mijn TZD Turbo maar eens weg te doen, omdat ik eigenlijk te weinig kilometers rij en het ding al zoveel km’s heeft gedraaid. Maar dan rij ik weer een lang stuk ermee, en ik realiseer me: ik KAN er gewoon geen afstand van doen. Zo’n Turbodieseltje is verslavend.
Deels heb je zeker gelijk, maar LPM heeft toch ook wat. Een praktische nieuwe automaatbak hangt eronder en automaat rijdt zo lekker als het werkt. Bovendien heeft de auto een compleet lederen interieur en dat is echt fantastisch. De auto heeft gewoon iets speciaals en daarom strijd ik al 2 jaar tegen de problemen die de auto heeft! LPM blijf ik een speciale auto vinden en dat houd me tegen de auto te slopen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wie heeft het hier over slopen? Da’s pas echt zonde! Maar ik begrijp je helemaal.
Zo eindigt hier de legende van LE TZD. Ze is niet meer. Vandaag reed ze nog vrolijk richting de sloop zonder enig probleem. Ik heb zoveel mogelijk delen eraf gehaald, maar het deed toch wel pijn.
De motor is nog perfect en alleen de accu mist nu. Leuk vond ik het iig zkr niet. 6 ton, ik zeg diep respect voor deze auto.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
diep is inderdaad op zijn plaats.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
wat was het bouwjaar eigenlijk ?
( ik val later in dit draadje vandaar de vraag)
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Diepe respect voor deze heldhaftige dame!! Moge ze rusten in vrede. Gecondoleerd.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Heb je bij de onderdelen die je er zelf hebt afgehaald het open dakje afgehaald?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Ja het deed echt pijn in mijn bx hart. Magoed de auto heeft nog een paar goede jaren gehad. De koets was weer degelijk en motorisch perfect. Alleen de rotklusje die er weer aan kwamen waren gewoon genoeg. De auto zelf had er nog geen genoeg van hoor. Maar ik wel. Raak dat ding toch nooit meer kwijt. Magoed wie weet haalt iemand er nog wat vanaf @ de sloop.
@thomas: ik heb idd ook het hele dak verwijderd. Ik heb nu inmiddels 3 reserve daken (hemels) liggen. Altijd hgandig een eigen voorraard magazijn. Mijn mk1 heeft ook nog ene prachtige hemel, maar je wete nooit he. Ik dacht dat 3 reserve daken wel genoeg waren.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Het was eigenlijk het open dakje, schuif-kanteldakje dat ik bedoelde. Maar die dakbekleding zou ook handig zijn voor mijn papa zijn bx.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.