Als je zo’n auto bekijkt, zie je dat soort enorme roestplekken toch? Volgens mij moet je in elk geval nooit meer in je eentje een BX gaan kopen, maar altijd iemand meenemen die er kijk op heeft….
Wat ik ook weer raar vind: je ziet dit, denkt geen seconde na en dumpt ‘m bij de garage waar je weer een financiele bodemloze put tegemoet gaat. Zou je eerst niet eens met Hesselink bellen om te vragen wat ze er nou van vinden, en ze zeggen dat je erg ontevreden bent? Het lijkt me hun eer te na om er niks aan te doen.
Harm schreef:Als je zo’n auto bekijkt, zie je dat soort enorme roestplekken toch? Volgens mij moet je in elk geval nooit meer in je eentje een BX gaan kopen, maar altijd iemand meenemen die er kijk op heeft….
Wat ik ook weer raar vind: je ziet dit, denkt geen seconde na en dumpt ‘m bij de garage waar je weer een financiele bodemloze put tegemoet gaat. Zou je eerst niet eens met Hesselink bellen om te vragen wat ze er nou van vinden, en ze zeggen dat je erg ontevreden bent? Het lijkt me hun eer te na om er niks aan te doen.
Tsjah harm kerel wat zal ik hier nou eens op zeggen.
Ik ga daarheen. Heb daarvoor Kees junior al aan de lijn gehad en hem gevraagd uit te zoeken hoe en wat er gedaan moet worden voor verse APK. Nouja hij had hem bekeken en kon eigenlijk niet meer bedenken behalve draagarmlagers en de uitlaat. Ik zou er dan een grote beurt bijdoen en dan was die perfect voor nog vele kilometers. Hij zei nog dat ik alles mocht zien en dat die op de brug mocht. Nouja ik vertrouw hem gewoon. Hij is tenslotte de specialist. Dus ik denk dat moet goed zijn.
Eenmaal thuis staat die hier weer bij mijn vaste dealer en die belt gisteravond me op. Kom snel langs het is ernstig. En daar stond de TZD dus op de brug en toen zag ik het pas.
En ik weet echt wel waar ik naar moet kijken als ik een bx koop. Dit was een geval van onterecht vertrouwen.
Verder wil ik nogmaals benadrukken dat ik niets tegen hesselink nu heb. Maar ik had gewoon meer van ze verwacht.
Ik heb ook genoegdoening geeist. Het is nu afwachten of mijn eis ook wordt ingewilligd. We wachten af.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik zou inderdaad eerst Hesselink de kans gunnen het probleem naar jouw tevredenheid op te lossen.
Dat ze hier zo afgefikt worden (niet door Willem) voordat ze uberhaupt gehoord zijn vind ik ongepast; daar is geen verweer tegen mogelijk.
Moet me wel van het hart dat voor een auto met kennelijk zo’n korte APK en zo’n kilometrage ik het best dik betaald vindt. Ze zijn er zelf blijkbaar ook vanuit gegaan dat de auto nog wel even mee kon, na wat aandacht. Aan de andere kant kun je daar ook geen technisch perfecte auto voor verwachten. Dit valt desondanks “behoorlijk tegen”.
Ich bin ein Breaker
Dan zal ik me er ook maar even tegen aan bemoeien:
Zoals ik al hier en daar lees wil Willem eigenlijk een goeie BX om kilometers mee te draaien. Verder is Willem of niet erg handig of heeft hij geen ruimte om te sleutelen maar is wel een echte BX liefhebber.
Als ik het rijtje wagenpark zie ben ik zachtjes jaloers, maar als ik dan verder lees begrijp ik dat van de 4 theoretisch begerenswaardige BXen er slechts 1 goed is.
Mijn idee zou zijn, luister naar Mechuchio, gooi een gastank in die ene goeie auto en verkoop de rest (afgezien van de diesel als die echt zo rot is, die zou ik dan in onderdelen proberen kwijt te raken.)
Liefhebber of niet, aan ieders portemonee komt een einde, en ik kan me zo voorstellen dat voor jou, Willem, het eind in zicht raakt. Als het de knip niet is die ho zegt dan je incasseringsvermogen zo ondertussen wel.
Nogmaals gooi gas in die ene goeie 16v en doe de rest de deur uit is mijn welgemeende advies.
Veel succes met de beslissing.
Groet Dennis
Mooie wagen buurman….
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mijn idee zou zijn, luister naar Mechuchio, gooi een gastank in die ene goeie auto en verkoop de rest (afgezien van de diesel als die echt zo rot is, die zou ik dan in onderdelen proberen kwijt te raken.)
....... Eh wat een pech heb je! Sterkte.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
en dan roept henk maar dat mijn zx slooprijp is en roze:P
maare henk Ik heb geen 3-4 autos… maar ik heb dus 1 die werkt
Mijn auto mag dan in jou ogen roze en geen karakter hebben en rijp voor de sloop en lelijk zijn. Hij is technisch vrij goed nu. En hij laat me nooit staan en rot niet onder mijn kont weg.
Als ik jou was zou ik gewoon die 16v waar je altijd zo vol trots over praat ( je enige goede bx dus! ) Lpg in bouwen zoals meerdere mensen roepen en die anderen lekker aan het magazijn schenken of zelf lekker met de hamer / vuistje behandelen!
Je kan ook wel liefhebber zijn en 1 bx hebben die je echt op en top houd lijkt me.
p.s@ woeste modmensjes :Nee ik scheld koos/henk niet uit, is een hobby mekaars auto afkraken.
Heb geen zin in ellende dus een stuk van bericht verwijderd betreffende hesselink.
Dus genoeg ellende. In deze wagen komt het interieur van de 16v van bx bandit! En als alles gelast is en ze weer strak is met een verse APK heb ik een prachtige tzd met 16v interieur. Heerlijk cruisend op wintersport zeg ik dan.
Ik verwacht over 2 weken leuke plaatjes van deze tzd.
@ mech dan heb ik eindelijk 2 rijdende wagens.
De invoer 16v gaan we de olie van verversen en dan hopen dat motertje weer mooi loopt als we dan direct ook meteen alle olie slangen schoonmaken/vervangen.
Met de gti automaat zie ik ook wel een goed einde tegemoed.
Kortom: ik schat binnen 2 maanden 4 rijdende bx-en te hebben. De 16v van BX bandit daar gelaten. Die wordt ooit nog wel eens gered.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahahaha je blijft toch ook een schiterende kerel he
ik dacht al dat jij het was toen bx-bandit vertelde dat een liefhebber hem zou kopen.
maar dit is nog wel een goede zet eigenlijk, als het blok van die groene toch op blijkt te zijn kun je dat gewoon overzetten (alhoewel je dat waarschijnlijk niet over je hart kunt verkrijgen en het blok van de groene gewoon laat reviseren en de bx-bandit laat restaureren )
maar ik vind het wel schitterend hoor. jij hebt straks de 5 duurste bxen van nederland, en ik hoop dat ze je allemaal veel plezier zullen opleveren.
als de tzd straks helemaal gelast is zou die qua karrosserie toch wel weer garant moeten staan voor een aantal jaartjes lol. maar ik moet daarbij wel zeggen dat het geheel toch wel wat moe kan zijn na een dergelijk kilometrage. ik merk dat mijn 16v toch wel wat wokkelt met zijn 3,4ton als ik over een schuine drempel rijd. maar goed, lekker doorknallen alles is (kennelijk) te repareren
waar heb je trouwens eigenlijk al je auto’s staan joh?
oh, en dan nog even een pesterijtje…
je kocht die gti ooit omdat je het rijden op euro98 zo duur vond… ik geloof dat je aan reparatiekosten de wereld inmiddels 3x rond had kunnen rijden op 98
maar je bent wel een echte doorbijter! ik heb wel respect voor je!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Inderdaad, respect Willem, en veel succes met de reparaties!
Ich bin ein Breaker
Henk is idd een rasechte BX held.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
stan schreef:de auto zal op z’n minst bekeken zijn om de waarde te bepalen bij hesseling want een bedrijf verkoop never een auto zonder deze bekeken te hebben en hoogst waarschijnlijk is het nog een die bij hun in onderhoud is geweest. en hesseling staat er nou eenmaal om bekent om z’n goede wagens (hoewel daar ook meningen over verdeeld zijn) dan is 500euro die misschien willem ervoor betaald heeft al te veel is want zo’ hok is rijp voor de sloop en echt niet apk waardig meer.
maar ik zal met deze uitspraken wel buiten m’n boekje gaan dus hou ik maar op.
Ik heb nog steeds geen prijs gezien in dit draadje dus of hij te duur was waag ik te betwijfelen, enneh, een Citroën kopen zonder tegen de dorpels te kloppen….
...dat moet je gewoon niet doen.
Maar Stan, voordat je zulke reacties plaatst kun je op z’n minst eens proberen de naam van het bedrijf te leren schrijven…
Prijs hoef je ook niet te weten. Wij gaan ook niet vragen wat jou auto’s allemaal gekost hebben
C15GrandVolume Geplaatst: 09 Dec 2008 12:45 Onderwerp:
Maar Stan, voordat je zulke reacties plaatst kun je op z’n minst eens proberen de naam van het bedrijf te leren schrijven…
hahahaha dhu. ben niet perfect qua typen. sorry hoor
en helaas voor het bedrijf is dit geval niet het enigste waar mankementen zijn waar hun’ niets’ van af weten.
vandaar mijn reacktie .
meer wil ik er niet meer over kwijt.anders via pb aub
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Autofan schreef:Prijs hoef je ook niet te weten. Wij gaan ook niet vragen wat jou auto’s allemaal gekost hebben
Nee, de prijs interesseert me persoonlijk geen biet, maar alleen degene die dat wel weet kan beoordelen of die handel fair is of niet.
Stel dat die wagen 200 euro heeft gekost dan moet je niet klagen over rotterij. Dan ga je ‘m lekker slopen, kan je nog een paar centjes overhouden. Tenzij je echt verslingerd bent aan die auto, dan gewoon niet over de centjes mekkeren en restaureren… (al lijkt me dat bij dit exemplaar iets minder zinvol)
Maarja, jij weet de prijs waarschijnlijk net zo min als ik, dus kun je Hesselink niet als schuldige aanwijzen in dit verhaal…
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het sneu is voor de TS dat deze auto niet aan zijn verwachtingen voldoet. Maarja, er zijn hier toch zat mensen die er wel kijk op hebben en TS willen adviseren alvorens hij een auto koopt?