Nou ik heb een redelijk zware voet op de snelweg gemiddeld 130 dus dan mag ik niet klagen met mijn 1 op 13
Nu:
C4 1.6 HDI 16v
Ex:
Xsara 1.6 16v VTR
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Psychodad schreef:Nou is niet zo moeilijk nie
Het is a) een diesel en b) is mijn rechtervoet niet van lood en dus rijd ik gemiddeld 90 km. op de snelweg rijd ik 100 a 105.
Gr.
Ron.
volgens mij kon je op het moment toch al niet veel harder
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Hahahahahahahahahahaha
Je hebt volkomen gelijk…maar geloof me…ook al kon ie 200 km/u dan nog rijd ik wel zo
Leuke opmerking
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Ik blijf gemiddeld toch steken op 1 op 12 (LPG).
Mijn laatste uitschieter van 1 op 12,5 had waarschijnlijk te maken met het feit dat ik twee iets langere stukken heb gereden en vaak de auto heb gepakt terwijl hij nog relatief warm was.
Mijn eerste tank leeg gereden. Vooralsnog 1:20,5. Daar word ik van.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Jay2 schreef:Mijn eerste tank leeg gereden. Vooralsnog 1:20,5. Daar word ik van.
Hoe kom je aan die 1.4 HDI? Uit België/Frankrijk/Duitsland?
Goed gemiddelde!
Uit Nederland. Voorheen een lease wagen, dus helemaal weten doe ik het niet. Hoezo, de 1.4 HDi is die dan niet in NL geleverd? Ik verbaasde me er al over dat ik er helemaal niets over lees op het forum.
Zeer prettige motor, stil, vrij pittig nog. En, on-topic, heel zuinig zo.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is op Xsara type 3 gewoon in NL geleverd.
Niet echt een snelle jongen, maar wel zuinig dus
je ziet ze wel niet zoveel he… bij ons in de streek hebben we er maar 1 lopen maar rijd die niet stukken leuker dan de gewoone 1.9d dan, die dezelfde kw heeft? volgens mij zal hij natuurlijk wel iets te kort komen voor de sportieve rijder onder ons, maar in belgie heb je er wel een enorm voordeel mee, door de cilinderinhoud die zo laag is…
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Tjong…nooit geweten dat die bestonden. Dacht altijd dat het de 1.9 HDI’s waren hahaha..zo leer je weer eens wat.
Enfin…vind mijn 1.9D wel een fijne bak…ondanks dat ik geen turbo (meer) heb. Mis af en toe mijn Xantia 2.1TD wel hoor
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
ze hebben ook 2.0 hdi, maar de 1.9 is een gewoon diesel een mens leert iedere dag nog bij…....
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Jep dat is waar.
Gelukkig heb ik meer verstand van computers
Gniffel.
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Diesel heb je:
1.9D (Xsara 1 en 2/3)
1.9 TD (Xsara 1)
2.0 HDi 90 pk (Xsara 1 en 2/3)
2.0 HDi 110 pk (Xsara 1 en 2/3)
1.4 HDi (Xsara 3)
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Zeg ik…meer verstand van computers
Maar dit is wel een handig overzichtje… heb de Xsara type 3 1.9D dus….
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, type 2, want ik zie 2001 bij je staan. Type 2 is met de mistlampen onderin de bumper.
Mijn vorige Xsara was type 2:
Mijn huidige Xsara is type 3:
+ de extra sierstrip onder de achterklep:
Overigens heb ik ook meer verstand van computers